• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Pluttisen
    MissT skrev 2011-05-12 20:07:27 följande:
    Skickar massor med styrkekramar till er som fått MF och MA.
    Är så ledsen för er skull

Har fått två MA själv tidigare och det är grymt när man tror att allt är ok och så visar det sig via vul att den lille inte lever därinne. Ska på vul nästa fredag. Är både spänd och förväntansfull men även nervös och orolig.
    Hoppas allt är ok där inne men man vet ju inte.......
    Jag hoppas på det bästa för din skull.
  • Zaarah1984
    Maximumtaste skrev 2011-05-12 14:32:16 följande:
    Hej tjejer.. Det gick inte bra idag för oss.. Hcg har ökat men inte tillräckligt.. På ultraljudet såg dem något som inte var normalt.. De tror jag har ett ma.. Kroppen tror fostret lever och vill inte stöta bort det:( är i v7 nu och på måndag ska jag in för operation::(:(.. Jag vill att de ska ta bort allt nu! Men de vill vänta och se så att hcg inte har ökat mer för då ska de gå in och höra titthålsop samtidigt för att se då det inte sitter något i äggledaren också.. Fy fan först när jag kom in så var hon positiv och sa att hcg har ökat sen kollar hon hur det låg förra veckan och då går hon iväg och hämtar en till läkare och de gör vul och jag fick domen.. Kändes som ett hårt slag i magen och jag satt där inne och storgrät bara.. Den ena läkaren var jätteoempatisk och frågade om det var en önskad grav.. Klart som fan det va!! Jävla kärring!!!! Det enda dem sa va att kom in på måndag morgon.. Blev nästan som utkastad kändes det som! Körde bil hem ensam och jag grät så mycke så jag hyperventilerade.. Får gråtatacker till och från nu och jag vet inte hur jag ska klara mig genom det här men jag glädjer mig med att jag har världens underbaraste son och bästa sambon som snart kommer hem från jobbet och kan gråta med mig... Usch jag är så ledsen...

Lycka till ni andra.. Kommer inte vara inne här nå mer på ett tag nu.. Måste bearbeta mig genom den här sorgen nu.. Allt bara rasade på 20 min idag.

Massor av kramar till er!
  • chicopico
    79a skrev 2011-05-12 11:08:55 följande:
    "chicopico"- Vad roligt , grattis!

Har du märkt av om det syns tidigare på dig? Jag känner mig redan så pluffsig. Första barnet synstes inget förrän v 15-17
    Jag är bara i v.5 just nu men magen är ju väldigt svullen på kvällen
    Med 2a barnet fick jag jättestor mage tidigt så de blir nog samma nu  
  • MissT
    Pluttisen skrev 2011-05-12 20:12:36 följande:
    Jag hoppas på det bästa för din skull.
    Tack så mycket det gör jag också.
    Känner mig gravid i alla fall....fast det är ju tyvärr ingen garanti på att det är som det ska där inne.
    Men jag hoppas att vi alla här inne nu ska få lyckade graviditeter, med ett/eller flera pyren som växer till sig under 9 månader  
  • Miss Emm

Här känner jag fortfarande i princip ingenting, väldigt märkligt.. Var på hälsosamtal igår och då sa bm att många aldrig har mått så bra som när de är gravida. Får väl hoppas på att det är så och att inget är fel. Känns ju som en evighet tills man får någon form av bekräftelse.

• shadowstorm
    Miss Emm skrev 2011-05-12 20:51:33 följande:
    Här känner jag fortfarande i princip ingenting, väldigt märkligt.. Var på hälsosamtal igår och då sa bm att många aldrig har mått så bra som när de är gravida. Får väl hoppas på att det är så och att inget är fel. Känns ju som en evighet tills man får någon form av bekräftelse.
    jag känner inget heller mer än liite ömma bröst och lite tröttare än vanligt.
    Med sonen mådde jag pytonorm, så jag är förvånad. Ska på mitt första samtal nästa fredag ska ta upp det då om jag inte börjat må dåligt då vill säga :P
  • Zaarah1984

Kram till alla er som fått eller väntar på eventuellt tråkiga besked. Själv har jag fått en släng humörsvängningar idag. Tur min sambo har tålamod

• 79a
    curiosa skrev 2011-05-12 11:12:49 följande:
    Hej
    Jag väntar mitt tredje (pv första)
    Mina stora är 11 och snart 9 så jag undrar oxå vad det är jag ger mig in på med vaknätter, blöjbyten och allt där till. Och sen eftersom ålderskillnaden blir så stor så vet jag redan nu att jag vill ha två så att de får riktiga syskon (fast att de stora är riktiga så kommer de ju inte ha lika mkt gemensamt eftersom det skiljer så många år)
    Kommer ju inte ens ihåg hur det var att vara gravid eftersom det var så längesen men samtidgt så är det helt underbart.
    Ömma bröst är nog det enda jag har just nu, yrsel kommer och går samma som illamåendet.
    v6 (bf 6/1)
    Känner samma här. Hur kommer de stora barnen att känna när det blir ett heltidsboede syskon som de bara får se varannan vecka? Men samtidigt kanske man också känner sig mer som en hel familj istället för två familjer som försöker leva tillsammans
    Man kommer säkert vara mycket tröttare den här gången än när man var 20

Nån mer än jag som blir helt yr emellanåt?
  • LillaEko

Håller tummarna för er som ska få besked idag.
    Och massa styrkekramar till er som tyvärr lämnat oss, vet vad ni går igenom.
    Låt sorgen ta sin tid och ge inte upp.

Någon mer som har si sådär varannandag illamående?
     Igår mådde jag illa hela dagen till och från, idag när jag vaknade kände jag inte av det alls på samma sätt.
    Mer än att kaffet ger mig lite kväljningar. 

Jag blir yr om jag reser mig för fort, men det har jag alltid blivit!

Svar på tråden Januaribebis 2012