• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Västeråsmamman

Har mensvärk idag. Inte skönt alls men det går väl förhoppningsvis över.

• Empa86

Nu i helgen har vi inhandlat de första babysakernaGlad Det blev 2 bodys, 2 mössor, 1 "björn"-overall. Sen köpte vi även ett Brio babyskydd på barnenshus. Åh så mysigt det varHjärta 

Just nu är några av våra närmsta vänner på bb, och för hoppningsvis får de sin bebis idag! Hurra!

• elingabriella
    Velociped skrev 2011-09-04 09:59:06 följande:
    Caradan:

Nej, inte riktigt så - jag ringde FK och frågade specifikt om hur stor glappet fick vara mellan tjänstledighet (i mitt fall) och studier... jag skulle ha två veckors "ledigt" emellan. På FK sa de klart och tydligt att om tiden mellan anställning och CSN-studier underskred 3 månader så var det ingen fara.

Vilket ju var väldigt skönt... Vill ju gärna ha kvar min fina sgi när bebisen kommer i januari. :) 
    Jag har fått mail på att det är så också :)
    elingabriella.se - Mops, chihuahua & en liten prins i magen ♥
  • PrickenoGrodan
    partouze skrev 2011-09-04 13:39:55 följande:
    Måste fråga . Väntar mitt första barn och är nu i vecka 22! När ja låg i sängen nyss kände jag hur magen blev hård (livmodern) , de gjorde inte ont och de släppte rätt snabbt . Var de en sammandragning? Isf är det farligt att ha de redan nu med första barnet?

Det var en sammandragning och det är inte farligt så länge det inte gör ont. Det är helt normalt med det i v.22 även om det är första barnet.
  • Sapato

Fick ett super sug efter köttbullar med stora lökbitar(?!) i så har stått och rullat massa köttbullar

Var ute på stan igår och tittade på massa fint men köpte inget.
    Kappahl har ursöta kläder nu mot när sonen var liten för 5år sen.
    Från pop blir det ytterkläder tror jag då det fanns bra lager på lager kläder till baby där.
    Åhlens city har också massa fint. Cheap Monday var ett märke jag fastnade totalt för när det gäller barnkläder, men det kostar :-/

• tvillingen
    Velociped skrev 2011-09-04 16:03:03 följande:
    Jag tror att du behöver ha arbetat under sammanhängande sex månader, eller under återkommande perioder stora delar av året. Men detta är min gissning. 

Jag vet inte hur länge du har jobbat nu?

Mitt förslag är att du ringer till Försäkringskassan, deras telefonkö är inte alls så lång nu för tiden och man kan ställa alla möjliga frågor. :)
    Jag har jobbat sen juni och Jag har en fast anställning. Man blir knäpp på alla olika villkor.
    Jag får ta och ringa dem och fråga allt jag undrar känns som att det bara blir mer och mer luddigt
  • zatori
    bebismys2011 skrev 2011-09-04 08:38:28 följande:
    Är det bara jag som inte känner speciellt tydliga buffar, framför allt känner jag inte dem dagligen, v. 21+0 idag. Moderkaka i bakvägg.
    Nopp. Jag går in i vecka 21 imorgon (20+0) och jag har bara känt av bebis 4 gånger. (Tror jag?)  Senaste gången var igår kväll när jag lagt mig i sängen. Känner nästan aldrig något på dagen och definitivt inte dagligen. Jag hoppas att det kommer igång snart så man får känna lite mer. Man blir ju så orolig när det känns som att "alla andra" känner hela tiden, hela dagarna... Har också moderkakan i bakvägg.
  • fabler

Här är de en livlig bebis på kvällarna. Så igår fick sambon också känna.

Idag har vi fått en massa gjort i huset och de känns verkligen att det närmar sig med stormsteg för att vi ska flytta in i huset. Nu har vi nästan tömt vinds förrådet här i lägenheten och källaren är tömd, så nu är de bara alla möbler och grejer i lägenheten.

Nu ska jag sova så jag orkar upp och jobba imorgon.

elias är världens sötaste!!!
  • Cvb
    Velociped skrev 2011-09-04 15:00:14 följande:
    Nu verkar ju din situation ligga en bit bakåt i tiden men läser gärna mitt svar till Caradan här över. Jag tycker faktiskt att Försäkringskassan har varit riktigt resonliga i den här frågan. :)
    Nu har jag läst det du hade skrivit, och det känns väldigt lugnande då ! 
    Jag började studera den 29/8 och slutade jobbet den 31/8, så den borde inte bli nollställd då, tycker jag. :) 
  • LillaEko

Blä, ont i halsen och jötteförkyld :(
    Nu börjar influensa tiden igen, och mig flyger alltid bakterierna på.
    Men bara att dra sig upp och ut med hunden en timme.

Här är bäbis också extra aktiv på kvällarna :)

Svar på tråden Januaribebis 2012