• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Sapato

Vi har också örontemp, sån där som tar på sekunden. Vet dock inte märke och är inte hemma så kan inte kolla.

• bumbi 84

Varit hos bm idag! Vecka 21+3.

hjlj 144

bltr 125/80

sen bokade vi tider året ut och fick moderskaps intyg med hem_      

Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
  • curiosa

Så nu har jag vart iväg hos läkaren med mina sammandragningar och hon kunde inte känna någon förändring men jag ska till smvc och mäta med ul oxå för att vara på säkra sidan.
    Blev ss i två veckor och det kändes skönt iafl och nu ska jag vila!!

• Liina87

Vi var på ett extra ultraljud idag och fick reda på att det är en liten flicka dom bor inne i magen:)

• LillaEko

Tack för alla tips om termometer :)

Igår hade jag sammandragningar igen, fy vad obehagligt. Är det normalr?

• twistedtofit

Jag jobbar på sjukhus och vi använder alltid rektaltemp till småbarn. Vi har bra örontempar med små probar, men det är ändå inte tillförlitligt med örontemp på små barn.

• RaraS

Hej allihopa! Ligger nu på vårdcentralen och har gjort glukosbelastning. Fy fasen vad äckligt.... Men jag mådde inte så illa som jag trodde jag skulle göra utan blev mest trött och har sovit en stund. Himla skönt att jag fick eget rum i väntan på nästa mätning! En halvtimme kvar och sedan får jag äntligen äta frukost!

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 12/1-12?
  • coockiejar

Ringde BM igår och pratade lite. Berättade om "hugget" jag kände av i fredags och sammandragningarna jag vaknade av den natten. Hon förklarade att "hugget" berodde på ligamenten som håller upp livmodern. Hon frågade vilken vecka jag är i och när jag sa 23 så sa hon att nu växer det fort där inne och därför kan ligamenten vara känsligare. Om sammandragningarna sa hon att så länge de inte kommer regelbunden och samtidigt intensifieras så är det ingen fara. De sammandragningarna jag kände av och som jag vaknade av berodde troligen på att bebisen rörde sig och på så sätt "retade" livmodern.

Tänkte att det kanske är fler som undrar. Ha en fin dag :)

• elinson

I vilken vecka gör man en glukosbelastning? Jag har inte hört något om det från min bm? Men det kanske inte är samma rutiner i norge heller.

Svar på tråden Januaribebis 2012