• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Sapato

Alla verkar ha det väldigt olika med sparkar.
    Själv känner jag flera gånger om dagen ibland till och med så det är för mycket, haha. Alltid ska det vara nått
    Jag längtar så otroligt mycket mer när jag känner sparkarna, vill få vår lille kille nuuuu.
    Sonen planerar och förbereder varje dag inför ankomst också.
    Känner och pussar på magen och pratar med sin lillebror. Så gulligt

• Someday

Jag känner min bebis väldigt olika. Ibland känner jag ordentliga sparkar och ibland typ lite buffar och ibland bara lite diffusa rörelser. Och ja, det verkar vara väldigt olika. Visst hade man nog känt sig lite lugnare om man kände hela tiden...

• shadowstorm

Jag känner bebisen typ heela tiden, hon är en väldigt aktiv en. Både dag som natt ;P Så nu märker jag då inte av att jag har framvägg. :)

• curiosa

Då fick jag pratat med bm idag och fick en läkartid kl 15.40 för bedömning om livmodertappen påverkas ngt av mina sammandragningar.
    Lite nervös faktiskt....
    Igår kväll var de massor och de gjorde ont oxå precis hela tiden. Och ändå så låg jag i soffan precis hela dagen.

• jordgubbe0812
    Sapato skrev 2011-09-04 19:06:54 följande:
    Fick ett super sug efter köttbullar med stora lökbitar(?!) i så har stått och rullat massa köttbullar

Var ute på stan igår och tittade på massa fint men köpte inget.
    Kappahl har ursöta kläder nu mot när sonen var liten för 5år sen.
    Från pop blir det ytterkläder tror jag då det fanns bra lager på lager kläder till baby där.
    Åhlens city har också massa fint. Cheap Monday var ett märke jag fastnade totalt för när det gäller barnkläder, men det kostar :-/
    Behöver man verkligen lager på lager på en sådan liten?
    Jag hade tänkt nöja mig med fleaseoverall och åkpåse. Och så har jag köpt en liten tjockare mössa på pop. Vintermössor verkar dock knappt säljas till bäbisar just för att så många har åkpåse.
    Eller tänker jag fel.
  • Sapato
    jordgubbe0812 skrev 2011-09-05 09:23:39 följande:
    Behöver man verkligen lager på lager på en sådan liten?
    Jag hade tänkt nöja mig med fleaseoverall och åkpåse. Och så har jag köpt en liten tjockare mössa på pop. Vintermössor verkar dock knappt säljas till bäbisar just för att så många har åkpåse.
    Eller tänker jag fel.
    Hon på pop sa fleeceoverall och en underoverall i funktionsmaterial + tunna kläder under så klart.
    Men hon kanske bara ville sälja
  • bumbi 84
    curiosa skrev 2011-09-05 09:22:54 följande:
    Då fick jag pratat med bm idag och fick en läkartid kl 15.40 för bedömning om livmodertappen påverkas ngt av mina sammandragningar.
    Lite nervös faktiskt....
    Igår kväll var de massor och de gjorde ont oxå precis hela tiden. Och ändå så låg jag i soffan precis hela dagen.
    hoppas det inte är någon påverkan! har själv blivit kollad för det i 2:a grav. då gjorde dom ett vul och mätte tappen.
    Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
  • Someday

Jag kan rekommendera fårskinn och ullfilt i stället för åkpåse!
    Får ett äkta fårskinn av min mamma och har beställt en fin ullfilt från Klippan.
    Då ska det räcka med tunna kläder, overall och mössa!
    Min mamma som haft 6 barn rekommenderar detta varmt och när jag frågade BM fick hon medhåll.

• AnnaLovis
    curiosa skrev 2011-09-05 09:22:54 följande:
    Lite nervös faktiskt....
    Lycka till hos doktorn! Jag har precis som du massa onda sammandragningar.. åkte faktiskt in till akuten igår. Men allt såg bra ut tack och lov. Har fått bricanyl i tablett form som ska hjälpa mot sammandragningarna.
Svar på tråden Januaribebis 2012