• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Jamirl

glukosbelastning har jag tvingats göra båda gångerna, inte pga övervikt men pga att jag tokigt nog druckigt ett glas juice eller påskmust innan jag gått dit...då har värdena stigit i höjden. Vägrar denna gång, spyr!

• fabler
    JennieP skrev 2011-09-06 19:45:14 följande:
    Tjooo! Var på RUL idag och det såg jätte bra ut samma datum och en väldigt vild krabat sparka runt där inne! Mina pengar ligger på att det är en pojke till men det spelar ingen roll. Att allt såg bra ut är det viktiga och underbara!
    härligt att allt såg bra ut.

De e helt sjukt att vi redan är i september... igår var de exakt 4månader till bf för mig de är ju ingenting.
    elias är världens sötaste!!!
  • fabler
    PrickenoGrodan skrev 2011-09-06 21:20:17 följande:
    Vad skönt att du känner så. Jag tycker det är evigheter kvar och har redan börjat ledsna på att vara gravid.
    jag känner nog så för att jag mår bra och trivs med att vara gravid än så länge. hade jag haft ont eller bara kännt mig stor och ful hade jag kanske inte tänkt lika. Nu är jag bara stor om magen och de tycker jag är rätt fint än så länge.
    elias är världens sötaste!!!
  • Cvb
    Jämthund skrev 2011-09-06 19:52:57 följande:
    Men angående den här glukosbelastningen.. Det gäller bara om man har diabetes typ 2 då? Eller någon närstående/släkting då alltså?
    Enligt min bm så gör man den om man har diabetes i släkten. Min mamma fick graviditetsdiabetes när hon väntade min yngsta bror, så då ska jag få göra en glukosbelastning eftersom diabetes ligger i generna.
  • Sapato

Jag ska inte göra någon glukosbelastning och gjorde inte med sonen heller.

• Someday
    Jämthund skrev 2011-09-06 19:52:57 följande:
    Men angående den här glukosbelastningen.. Det gäller bara om man har diabetes typ 2 då? Eller någon närstående/släkting då alltså?
    I mitt landsting får man göra glukosbelastning om det finns risk för diabetes, om de prover de tar är för höga eller om man har BMI över 31.
  • harmonihalsa

Här görs de alltid i vecka 27-28 tror jag det är.

Fick se lilla bebisen igår igen. Såg ffa de små fötterna som låg ändå nere vid öppningen och sparkade . Gjorde vul så därav kom det närbild på fötterna då de var neråt just då.   

• curiosa
    fabler skrev 2011-09-06 21:16:23 följande:
    härligt att allt såg bra ut.

De e helt sjukt att vi redan är i september... igår var de exakt 4månader till bf för mig de är ju ingenting.
    Jag tycker att det är jätte lång tid kvar men så läste jag det du skrivit om bara 4 månader.
    GAAA det är ju snart!!!
    Hur ska vi hinna allt som ska göras innan den lille kommer???

Men glatt överraskad blev jag ju ändå (hade inte tänkt så långt!)
  • LillaEko

Tänkte också på att det bara var 4 månader kvar igår :) så bara 3,5 till jul ;)

Usch, har en sådan fruktansvärd hosta, känns som jag ska hosta upp bebis när jag tar i :(

Svar på tråden Januaribebis 2012