• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Velociped
    LillaEko skrev 2011-09-07 08:20:46 följande:
    Tänkte också på att det bara var 4 månader kvar igår :) så bara 3,5 till jul ;)

Usch, har en sådan fruktansvärd hosta, känns som jag ska hosta upp bebis när jag tar i :(
    Jag nyser väldigt mycket, långt mycket mer än jag gjorde innan jag blev gravid. O.o 

Igår kom det en sån där riktig överraskningsnysning som var rejäl och det kändes som om  hela livmodern drog ihop sig och det "högg till" lite... Fy bubblan vad äckligt det var. :( 
  • LillaEko

Nämen fy.

Jag ligger i influensan. Så hoppas detta går över snart.
    Pinsamt så har jag känt av att bäckenbottens muskulatur försämrats. Igår när jag fick en riktigt hemsk och jobbbig hostattack så kom det en droppe urin i rosan :( nu ska jag bli mycket bättre på mina knipövningar!

• roxylady

Jag har haft lite värk i livmodern senaste dygnet. Har inte haft det på nästan två månader nu. Har ni också det nu igen? Det gör inte ont men man är öm. Kände det även när sambon bara lade handen på.

• Velociped
    roxylady skrev 2011-09-07 09:22:41 följande:
    Jag har haft lite värk i livmodern senaste dygnet. Har inte haft det på nästan två månader nu. Har ni också det nu igen? Det gör inte ont men man är öm. Kände det även när sambon bara lade handen på.
    Jag hade väldigt mycket växtvärk de första ca 8 veckorna men sen släppte det. Nu värker det igen, särskilt i underkant av livmodern. Min teori är att det börjar bli tungt nedåt och därför tynger extra just där. Pratade med Bm igår om det och hon menade att det inte verkade vara något konstigt alls.
  • zatori

Hur mycket har ni gått upp hittills?
    Jag vägde mig imorse och har gått upp 4 kg än så länge.

• Serendipitet

Jag spyr idag! Är förkyld och har fått hosta under natten, det är bara det att jag behöver inte hosta mycket förrän jag klöks eller spyr. Jag har aldrig haft lätt för att spy men nu under graviditeten har jag gjort det en massa.. Går ju fortfarande på Lergigan Comp för det, men till min fråga.. Kommer kräkreflexerna att gå tillbaka till det normala sedan? För att spy för en massa småsaker eller hosta är jag inte så intresserad av :S 

Jag gick ned 5 kg i början av graviditeten men har med hjälp av Lergigan Comp kunnat behålla maten oftast iallafall och har nu ökat så jag ligger på + 4 kg :D Jag är jätte stolt! För BM vill att jag ska gå upp ca. 14 kg denna gången eftersom jag gick ned för mycket vid ammningen sist. Det kommer jag kanske inte lyckas med men om man räknar att jag gick ned fem och sedan gått upp så är det 9 kg :) Dock räknar ju inte BM så, men men.. Allt bra med er andra? 

• Serendipitet
    Skåne85 skrev 2011-09-07 09:11:28 följande:
    Jag är så rädd att något är fel så jag inte får behålla bebis!

Det kommer gå jättebra, du har ju statestiken på din sida om att bebis mår som den ska. Men jag förstår din oro, jag kände med det inför ultraljudet och jag var jätte nervös fram till jag fick se lillasyster på skärmen. Gud vilken lättnad det blev :) Lycka till!
Svar på tråden Januaribebis 2012