• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • twistedtofit

I v 15 hade jag gått ner typ 2 kg från v 12 och jag vägde mig imorse och har gått upp ca0,7 kg. Jag har ätit det jag velat ha. Men nu ska jag verkligen tänka mig för eftersom jag var överviktig sen innan. Vill inte gå upp mer än nödvändigt!

• Moniqe1979

gick rätt snabbt upp 8 kilo men sen har jag stått helt still de senaste 5-6 veckorna trots att jag växt rejält...
    känner mig orolig idag bebis brukar alltid vara livlig i bilen påväg till jobbet men idag har jag inte kännt av den alls. Usch hoppas det komemr ett livstecken snart..

• fabler

Jag har gått upp 7kg. Gick upp 17 med sonen och hoppas de inte blir mer denna gång då jag nu låg på 2kg mer vid inskrivningen denna gång. Jag har köpt 2 set i stl 50 och sen lite i 56 men där har jag även kvar sen sonen. Vi använde aldrig 50 på honom då de satt precis så då gick vi upp i stl direkt.

elias är världens sötaste!!!
  • curiosa
    marickan skrev 2011-09-07 18:49:44 följande:
    Jag ids inte titta på vågen särskilt mycket, det är ju liksom meningen att man ska gå upp för att bebis och man själv ska må bra. Men hos BM blir man ju tvungen att väga sig och det verkar som att jag gått upp 4 kilo än så länge. Min erfarenhet säger att det inte spelar så stor roll om vågen börjar stiga mot siffror den aldrig gjort förut. Det handlar ändå bara om några veckor i ens liv. Flera kilo försvinner såklart vid förlossningen och amningen fullkomligt äter en. Så det är när man slutar amma som vikten börjar bli intressant igen, då kan det vara lätt att lägga på sig om man fortsätter äta på samma sätt som man behöver under amning. Jag tror inte att man behöver oroa sig så mycket över några kilo hit eller dit. Men självklart försöker jag äta sunt och undvika godis och onödiga sötsaker, motionera det jag klarar av med denna foglossning. Jag resonerar som så att mer kan jag ändå inte påverka.
    Tvungen blir man ju inte.
    Jag kommer att vägra så länge allt ser bra ut med urinprov och bltr.
    De kan aldrig tvinga en för hela bm grejen är frivillig.
  • Ms J

Jag kommer att köpa fleeceoverallen i strl 56 mer än så har jag inte bestämt, ska titta igenom vad vi har kvar från dottern först.

Ni som gjort glukosen, har ni gjort den med eller utan citron? Jag gjorde det med och tyckte inte det var så illa alls. Smakade som lemonad, om jag minns rätt, är ju 5 år sedan sist! Haha!

• Some
    Ms J skrev 2011-09-08 08:21:48 följande:
    Jag kommer att köpa fleeceoverallen i strl 56 mer än så har jag inte bestämt, ska titta igenom vad vi har kvar från dottern först.

Ni som gjort glukosen, har ni gjort den med eller utan citron? Jag gjorde det med och tyckte inte det var så illa alls. Smakade som lemonad, om jag minns rätt, är ju 5 år sedan sist! Haha!
    Jag tar alltid med mig en citron och jag tycker också att det smakar lemonad. Inte så farligt faktiskt. För mig är det värsta när illamående peakar efter en timme ungefär. Men det går över rätt fort.

När det gäller storlekar på babykläder så har vi rätt mycket i 50 och rätt mycket i 56. Lillan hade 50 i nästan 6 veckor och hon var en liten kräkis så det gällde att ha ombyten.
    Jag har köpt en åka-hem-dress i 50 till Lillebror men när jag handlar annat till honom så blir det 56 eller större.
    happy until proven otherwise
  • Someday

Overall köpte jag i 56 så den håller lite längre...
    Sen har jag köpt ett par uppsättningar i stl 50 och fyra uppsättningar i 56. Tror inte att jag behöver köpa särskilt mycket mer i dessa storlekar då jag tror att vi kommer få en hel del kläder eftersom det är första bebisen =)

• shadowstorm

Då var man i vecka 22 :) Nu får tiden snabba på tycker jag ;)

Själv har jag inte gått upp ett gram, dock gått ner något kg...men det var lika med sonen så jag blir inte förvånad.

• curiosa

22+0 idag och en milstolpe till är uppnådd :)
    From idag så tillhör jag förlossningen och om den lille skulle bestämma sig att komma så blir chansen nu större och större att allt ska gå bra :)

Har fortfarande inte fått tiden till smvc men den skulle komma inom 2 veckor så den kommer säkert snart.

• solala

Har varit rätt osynlig i tråden. Presenterat mig vid något tillfälle åtminstone.

Har gått ner 4 kg sedan inskrivningen. Är nu i v 22. Har mått rätt illa fram till v 18, men sedan dess ätit normalt och gärna en godisbit för mycket. Kan tillägga att jag pga illamåendet inte tränat sedan jag plussade. Anyway, bör jag kontakta BM? Är lite orolig att jag inte går upp i vikt, speciellt i samband med att folk säger att jag är så liten. RUL såg toppen ut.

Svar på tråden Januaribebis 2012