• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Västeråsmamman

Jag har bara gått upp 0,5 kg men hade lite att ta av från början. gick upp 4-5 kg strax innan jag blev gravid.
    Jobbigt för er som är sjuka hoppas att ni piggar på er.
    Jag har blivit väldigt trött igen men det beror säkert på att jag vaknar minst 1 ggr varje natt.
    Krabaten därinne har fotbollsmatch för jämnan nu, men det är mysigt.

• RaraS
    zatori skrev 2011-09-07 09:39:46 följande:
    Hur mycket har ni gått upp hittills?
    Jag vägde mig imorse och har gått upp 4 kg än så länge.
    Jag vägde mig i måndags och fick en chock. Jag hade gått upp 8 kg! Så nu väger jag 70+! Har aldrig gjort det förrut! Och jag känner mig inte ens så tjock. Visst magen har blivit stor och brösten större, men åtta kilo! Det kändes jättemycket! Jag äter inget godis eller chips eller kakor....då kräks jag bara. Jag knaprar morötter mycket men man går väl inte upp av morötter?!

Jag är rätt så smal i vanliga fall med små bröst och min man tröstade mig att två kilo av de åtta satt nog i brösten.   .
    Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 12/1-12?
  • Ms J

Håller tummarna för att det går bra för dig idag på ultraljudet, som någon skrev så har du statistiken på din sida!

Jag har gått upp cirka 4 kg, +-200 g. V 19+6 idag.

Sist gick jag upp 26 kg men hade allt för låg startvikt. Känns bra så här långt, lagom liksom. Vet dock inte vad som är normalt!

Krya på er alla sjuklingar! Hoppas ni mår bättre snart!

• Velociped
    Skåne85 skrev 2011-09-07 09:11:28 följande:
    Jag är så rädd att något är fel så jag inte får behålla bebis!
    Jag håller med någon här ovanför - statistiken är helt klart på din sida. Jag var också rädd för exakt det du säger men det var ingenting konstigt alls med vårt lilla pyre! :) Och att få se bilderna var så fantastiskt kul att man snart glömde allt annat. Lycka till! :)
  • LillaEko
    RaraS skrev 2011-09-07 10:27:54 följande:
    Jag vägde mig i måndags och fick en chock. Jag hade gått upp 8 kg! Så nu väger jag 70+! Har aldrig gjort det förrut! Och jag känner mig inte ens så tjock. Visst magen har blivit stor och brösten större, men åtta kilo! Det kändes jättemycket! Jag äter inget godis eller chips eller kakor....då kräks jag bara. Jag knaprar morötter mycket men man går väl inte upp av morötter?!

Jag är rätt så smal i vanliga fall med små bröst och min man tröstade mig att två kilo av de åtta satt nog i brösten.   .
    Du är inte ensam, har heller aldrig i hela mitt liv vägt över 70 kg, men nu så =S
    ligger på +8-9 kg, vägde mig i morse.
    Är i vanliga fall normal, smal (vältränad) med muskler som väger endel, har aldrig varit "spinkig".....men men, just nu i influensa dvalan orkar jag inte bry mig för fem öre.
    Har en kompis med precis samma kroppstyp som jag, hon gick upp 30 kg första graviditeten och nu andra närmare 20kg. 
    Gjorde ett test på någon sida om vad som verkade fullt rimligt att gå upp under graviditeten med min start vikt, fick 15-16 kg, och då var det med foster, vatten, ökad blodmängd, bröst och allt typ.
    SKa se om jag hittar sidan.
  • roxylady
    Velociped skrev 2011-09-07 09:32:52 följande:
    Jag hade väldigt mycket växtvärk de första ca 8 veckorna men sen släppte det. Nu värker det igen, särskilt i underkant av livmodern. Min teori är att det börjar bli tungt nedåt och därför tynger extra just där. Pratade med Bm igår om det och hon menade att det inte verkade vara något konstigt alls.
    Ja exakt! Jag också. Blev lite orolig nu när det kom igen fast det känns ju såklart över ett mkt större område nu. Skönt att hon tyckte det lät normalt :) Ja men så kan det ju vara! Sedan ska ju livmodern upp över naveln innan runt ungefär v24 också.
  • roxylady
    zatori skrev 2011-09-07 09:39:46 följande:
    Hur mycket har ni gått upp hittills?
    Jag vägde mig imorse och har gått upp 4 kg än så länge.
    3,5kg har jag gått upp :)
  • roxylady
    Skåne85 skrev 2011-09-07 09:11:28 följande:
    Jag är så rädd att något är fel så jag inte får behålla bebis!
    Åh vet känslan alldeles precis! Men som andra också säger så har du ju statistiken på din sida :)
    Det kommer att gå fint ska du se. Försök att slappna av och tänk på att du ska få "hälsa" på er nya familjemedlem en liten stund :)
Svar på tråden Januaribebis 2012