• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Some

Jag låg på +7kg häromdagen. Jag är överviktig sen innan så det känns inte direkt toppen. Men jag är hungrig konstant hela tiden och jag orkar inte hålla på att tjaffsa med maten. jag får banta bort det sen helt enkelt.

happy until proven otherwise
  • chicopico

Jag har gått upp 6-7kg och de känns lagom
    Första graviditeten gick jag upp 25kilo och andra gick jag upp 17kilo denna siktar jag på ca 15  

• Sapato

Ska till bm på måndag så återkommer efter det med vikt från inskrivning till nu
    Väger mig varje tisdag sen 3veckor tillbaka och går upp ca 500g i veckan

• RaraS
    LillaEko skrev 2011-09-07 11:17:00 följande:
    Du är inte ensam, har heller aldrig i hela mitt liv vägt över 70 kg, men nu så =S
    ligger på +8-9 kg, vägde mig i morse.
    Är i vanliga fall normal, smal (vältränad) med muskler som väger endel, har aldrig varit "spinkig".....men men, just nu i influensa dvalan orkar jag inte bry mig för fem öre.
    Har en kompis med precis samma kroppstyp som jag, hon gick upp 30 kg första graviditeten och nu andra närmare 20kg. 
    Gjorde ett test på någon sida om vad som verkade fullt rimligt att gå upp under graviditeten med min start vikt, fick 15-16 kg, och då var det med foster, vatten, ökad blodmängd, bröst och allt typ.
    SKa se om jag hittar sidan.
    Tack! Skönt att det finns någon mer! Många här i tråden verkar inte ha gått upp så mycket. I vanliga fall skulle jag också kalla mig vältränad eftersom jag tränade olika pass två gånger per vecka och var ute och sprang med hunden nästan varje dag efter jobbet. Nu för tiden cyklar jag med hunden så han får rasta av sig och så går jag på vattengympa en gång per vecka och gravidyoga en gång per vecka....så ja, jag har förfallit, men jag hoppas jag får energin tillbaka när det här är över. Jag var hos BM i måndags och klagade över min trötthet och då tog hon blodvärdet igen och det låg på 110 nu, vid inskrivning 140, så hon sa att om man var van att ha högt blodvärde så kunde det göra mig trött, så nu äter jag järntabletter. Hoppas det hjälper! 

Men så länge jag inte känner att jag lägger på mig vätska eller fett så antar jag att viktuppgången är normal. Den craving jag har är morötter. Blir galen om morötterna är slut hemma och det borde ju inte vara så farligt att äta mycket av. Hoppas det inte blir 30 kg i alla fall! Jag startade på 64 kg (175 cm) och nu väger jag 72 kg...innan det här är över kanske jag kommer väga över 80 kg! Lika bra att vänja sig med tanken!  

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 12/1-12?
  • zatori
    Syoss skrev 2011-09-07 13:46:49 följande:
    Hos bm förra veckan hade jag också gått upp 4 kg. Förvånansvärt lite i mitt fall tycker jag, med tanke på att vissa dagar är jag ständigt hungrig och drar i kylskåpsdörren hela tiden :P
    Haha! Jag är också ständigt hungrig vissa dagar och väldigt matglad! :)
  • smulan777

Jag har gått upp 3 kg. Borde vara mer eftersom jag knappt alls orkat träna samt blivit väldigt matglad. Har ingen aning om vilken siffra som är normal.

• curiosa
    RaraS skrev 2011-09-07 15:44:29 följande:
    Tack! Skönt att det finns någon mer! Många här i tråden verkar inte ha gått upp så mycket. I vanliga fall skulle jag också kalla mig vältränad eftersom jag tränade olika pass två gånger per vecka och var ute och sprang med hunden nästan varje dag efter jobbet. Nu för tiden cyklar jag med hunden så han får rasta av sig och så går jag på vattengympa en gång per vecka och gravidyoga en gång per vecka....så ja, jag har förfallit, men jag hoppas jag får energin tillbaka när det här är över. Jag var hos BM i måndags och klagade över min trötthet och då tog hon blodvärdet igen och det låg på 110 nu, vid inskrivning 140, så hon sa att om man var van att ha högt blodvärde så kunde det göra mig trött, så nu äter jag järntabletter. Hoppas det hjälper! 

Men så länge jag inte känner att jag lägger på mig vätska eller fett så antar jag att viktuppgången är normal. Den craving jag har är morötter. Blir galen om morötterna är slut hemma och det borde ju inte vara så farligt att äta mycket av. Hoppas det inte blir 30 kg i alla fall! Jag startade på 64 kg (175 cm) och nu väger jag 72 kg...innan det här är över kanske jag kommer väga över 80 kg! Lika bra att vänja sig med tanken!  
    Jag är 179cm lång och startade på 87kg.....lägg då till de ca 8 jag gått upp! PANIK!
  • nya mamman

Jag hade gått upp 7 kg sist... fast jag vet egentligen inte vad jag vägde från början heller. Jag vägde mig flera månader innan jag blev gravid och vägde då 62 kg. Men kanske började grav vid 64 kg. Och då ha jag ju inte gått upp så mycket ;) Fast det var ju iofs 4 veckor sen!

Svar på tråden Januaribebis 2012