• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • RaraS
    Someday skrev 2011-09-08 08:44:01 följande:
    Overall köpte jag i 56 så den håller lite längre...
    Sen har jag köpt ett par uppsättningar i stl 50 och fyra uppsättningar i 56. Tror inte att jag behöver köpa särskilt mycket mer i dessa storlekar då jag tror att vi kommer få en hel del kläder eftersom det är första bebisen =)
    Var köpte du overall?

Jag har inte sett några bra ännu, men det är ju inte vinter ännu så man får väl vänta och se i affärerna. Jag skulle gärna vilja ha både en kraftigare ovarall och en i fleece... Jag bor ju i norr och ska man ut och gå i vagn räcker det säkert med fleece i kombination med fårskinn osv men ska man ta bebisen från sjukhuset i babyskyddet när det är minus 30 (inte helt ovanligt i januari) till parkeringen där bilen står så vill man nog ha något mer än bara en fleeceoverall, även om man lägger en filt över babyskyddet också...men det är ju mitt första barn så jag har ju inte riktigt koll...
    Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 12/1-12?
  • Someday

Jag köpte en kabelstickad Lundmyr begagnad på Tradera.com. Nypris 799kr, använd ett par gånger i absolut nyskick för 300 kr. Jättefin och fodrad. Jag ska ju ha fårskinn i vagnen och en ullfilt och då behövs inte tjockare kläder.

• RaraS
    Someday skrev 2011-09-08 11:28:43 följande:
    Jag köpte en kabelstickad Lundmyr begagnad på Tradera.com. Nypris 799kr, använd ett par gånger i absolut nyskick för 300 kr. Jättefin och fodrad. Jag ska ju ha fårskinn i vagnen och en ullfilt och då behövs inte tjockare kläder.
    Tradera var ju ett bra tips....har aldrig handlat där men det kanske är dags nu när man ska ha barn! Overaller i små storlekar har ju knappt hunnit användas så det är ju jättebra att köpa begagnat.
    Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 12/1-12?
  • Jessica82
    RaraS skrev 2011-09-08 12:12:32 följande:
    Tradera var ju ett bra tips....har aldrig handlat där men det kanske är dags nu när man ska ha barn! Overaller i små storlekar har ju knappt hunnit användas så det är ju jättebra att köpa begagnat.

finns ofta saker med prislapp kvar på, till bra priser oxå, om man nu har svårt för begagnat. (vilket inte jag har, iallafall inte till dom minsta) :) köpte en fleeceoveroll i 56 från name it 135kr inkl frakt. det tyckte jag var ett klipp :)

vet inte om jag hade köpt begangnat till dom stora barnen mer än kanske möjligtvis ytterplagg och sånt med prislapp på :)
  • Zaarah1984

Jag har gått upp 3-4 kg sedan jag plussade men vägde några kilo för mycket innan dess så gör ju inget att vågen inte stuckit iväg allt för mycket ännu. Nu börjar min mage äntligen synas också, har fått byta till mammakjol på jobbet då den som ingår i uniformen inte passar längre. Har träningsmässigt varit väldigt oaktiv sedan jag blev gravid men försöker komma igång med regelbundna promenader igen.

Har inte köpt något till bebisen i klädväg ännu och känner mig totalt förvirrad, bor i Halland och har ingen aning vad som behövs när bebisen dyker upp i januari. Tips?

• Marsätt

Jag har köpt 2 fleeceoveraller på tradera. En polarn och en Millan, de har varit i fint skick och bra pris. Båda tillsammans för 300 kr

• ccecy

Alla verkar ha gått upp i vikten, iaf av det man läser :) själv ligger jag på -2kg ännu :( men det kommer väl :)

• Cvb
    ccecy skrev 2011-09-08 13:10:11 följande:
    Alla verkar ha gått upp i vikten, iaf av det man läser :) själv ligger jag på -2kg ännu :( men det kommer väl :)
    Det kommer, lugn bara lugn. :) 
    Jag gick upp mina två kilon fort, sedan försvann dem + 2 kg till. Men nu har jag gått upp de tappade kilona på 6v. Det går trögt, men det är typ nu det börjar. :) 
  • roxylady

Vet inte om jag varit lite väl matglad men jag har gått upp 0,7 till nu. Så totalt sett har jag gått upp 4,2kg nu. Tänkte på att det måste väl vara mest blod osv som väger lite mer nu? För jag är inte sådär jätte stor ännu trots allt. Men sedan när bebis börjar väga så ska det bli intressant å se hur mkt man går upp :D

Svar på tråden Januaribebis 2012