• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • MissT

Har ingen aning upp hur mycket jag gått upp då jag inte kommer väga mig i denna graviditet pga tidigare ätstörningar. Gick upp 11 kg med första barnet och 4-5 kg med andra barnet och hoppas på ett mellanting denna gång, men som sagt kommer inte ha en aning om hur mycket viktuppgången kommer vara. Varken vill eller orkar fokusera på vikten denna gravidietet, mår så mycket bättre av att inte veta och så länge jag mår bra mår förhoppningsvis pyret också bra  

• Cvb
    MissT skrev 2011-09-08 14:07:17 följande:
    Har ingen aning upp hur mycket jag gått upp då jag inte kommer väga mig i denna graviditet pga tidigare ätstörningar. Gick upp 11 kg med första barnet och 4-5 kg med andra barnet och hoppas på ett mellanting denna gång, men som sagt kommer inte ha en aning om hur mycket viktuppgången kommer vara. Varken vill eller orkar fokusera på vikten denna gravidietet, mår så mycket bättre av att inte veta och så länge jag mår bra mår förhoppningsvis pyret också bra  
    Det är bra ! 
    Man ska inte fokusera så mycket på vikten i detta sammanhang, det är positiva kilon vi går upp nu. :) 
  • marickan

Miss T: Tycker du har en sund inställning :) Och som jag tänker, inte så farligt att väga några kilo mer i några veckor av sitt liv. Det är ju en begränsad tid det är fråga om. Spela roll vad det står för siffror på vågen. Och bättre att inte titta om det bara gör en bekymrad..

• Fellis

jag har gått upp 5 kilo totalt hittils och går in i v.24 imorgon.. fram till v.20 hade jag bara gått upp ett kilo och resten har kommit nu de sista veckorna ?! får se hur detta slutar Tungan ute

• bumbi 84

Mina har inte kunnat ha 50. utan har fått ta 56 direkt. så 50 köper jag inte alls. men dom som är dubbla storleker köper jag 50/56. mina har varit 52 cm alla tre och vägt 3535g , 3630g  & 3750g. så inga jätte bäbisar direkt

Och skulle denna vara en mini så shoppar jag då. 

Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
  • MissT
    Cvb skrev 2011-09-08 14:28:27 följande:
    Det är bra ! 
    Man ska inte fokusera så mycket på vikten i detta sammanhang, det är positiva kilon vi går upp nu. :) 
    Ja det är ju det....men hjärnspökena har svårt att acceptera viktökning och ökad storlek så därför tog jag beslutet att inte väga mig för mitt välfinnandes skull. Vill ju må bra och njuta och inte noja över hur mycket jag ev går  vilket jag vet att jag skulle göra om jag vägde mig med tanke på mitt bagage.....Nu blir det som det blir denna gång och så länge jag inte behöver veta så spelar det ingen roll
    marickan skrev 2011-09-08 14:39:59 följande:
    Miss T: Tycker du har en sund inställning :) Och som jag tänker, inte så farligt att väga några kilo mer i några veckor av sitt liv. Det är ju en begränsad tid det är fråga om. Spela roll vad det står för siffror på vågen. Och bättre att inte titta om det bara gör en bekymrad..
    Tack Det är ju helt klart värt viktuppgången och den är ju förhoppningsvis inte för evigt. De andra gångerna har jag gått ner alla kilo i stort sett direkt efter förlossningen men hur det blir denna gång har jag inte en aning om.....Kan förstå om en del vill ha koll på hur mycket de ev går upp men jag vill det inte. Jag vill må bra och njuta av min graviditet och jag vet att jag inte skulle kunna göra det på samma sätt om jag måste väga mig och ha koll på viktuppgången. Hjärnspökena kommer nog alltid finnas där men nu gör jag allt för att ignorera dem och njuta av livets goda

• ccecy

Ja har nog inte problem med att gå upp i vikt, vet att man kan gå bort dom sen i vilket fall som helst :) Men BM undrade också lite varför ja inte hade gått upp :p iofs är ja bara vecka 22, och ligger på -2 så de är väl inte så konstigt igentligen :) bara de hinner till nästa besök är ja nöjd, annars lär dom väl klaga!

• bumbi 84
    ccecy skrev 2011-09-08 17:40:29 följande:
    Ja har nog inte problem med att gå upp i vikt, vet att man kan gå bort dom sen i vilket fall som helst :) Men BM undrade också lite varför ja inte hade gått upp :p iofs är ja bara vecka 22, och ligger på -2 så de är väl inte så konstigt igentligen :) bara de hinner till nästa besök är ja nöjd, annars lär dom väl klaga!

Jag ligger med på -2 kilo.
    Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
  • harmonihalsa

Jag är ganska smal och har alltid haft svårt för att gå upp i vikt. Var glad när jag gick upp 12 kg med sonen. Har faktiskt inte vägt mig denna gången för känns som bebisen växer och har det bra och jag mår bra. Men blir väl hos bm sen.

• Serendipitet
    roxylady skrev 2011-09-07 22:28:53 följande:
    Två: Ja det är ju så svårt att veta hur stor bebbe man får. Oj det var en liten plutt!:) ja en tillväxtkontroll kanske är något man skulle göra. Får du göra det i ditt landsting eller gör du det på privat klinik? Ja men precis! Det låter vettigt! Tack för tipset!

Man får två ultraljud där vi bor, de räknar det som rutin, ett i vecka 18-19 och ett i vecka 32. Men det är säkert olika var man bor. Ja, min dotter var en liten prinsessa, gullig.. söt och helt perfekt, men det är ju alla små :D Hade man inte fått tillväxtultraljudet i vecka 32 had jag helt klart gått till privat klinik, för de beräknar vikt och ser ju hur det är med moderkaka, fostervatten och dylikt. Varsigod :D
Svar på tråden Januaribebis 2012