• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Serendipitet
    solala skrev 2011-09-08 09:52:25 följande:
    Har varit rätt osynlig i tråden. Presenterat mig vid något tillfälle åtminstone.

Har gått ner 4 kg sedan inskrivningen. Är nu i v 22. Har mått rätt illa fram till v 18, men sedan dess ätit normalt och gärna en godisbit för mycket. Kan tillägga att jag pga illamåendet inte tränat sedan jag plussade. Anyway, bör jag kontakta BM? Är lite orolig att jag inte går upp i vikt, speciellt i samband med att folk säger att jag är så liten. RUL såg toppen ut.

Det är ingen fara om du inte gått upp en massa, när man mår illa så brukar man snarare tappa kilo, men självklart ska du tala med BM om du är orolig. Har själv lyckats gå upp 4 kg men det har inte varit lätt. Och alla säger att jag med är väldigt liten om magen, trots att det är nr 2. Endel får stora magar snabbt och endel andra får vänta på sin mage, och det brukar vara helt ok :D
  • Carolaj83

har känt mig väldigt deppig och inte orkat hängt med, min 2,5 åring är  en extrem frustrerande period just nu hon kaxar o tjafsar om ALLT, hon har vart blöjfri sen i våras, hon kanske har kissat på sig 1 gång/månaden....men nu stänger hon in sig i både sitt och sonens rum där hon både kissar o bajsar på golv, sängar, från förskolan är de varje dag 2-3 påsar med kisskläder....

hoppas bara det är ett "normalt" backslag....sen jobbar jag extremt mycket just nu 6 dagar/veckan.....börjar känna av foglossningar ordentligt....

men ikväll kände jag ÄNTLIGEN bebisen efter att inte känt något på 5 dagar....så nu känner jag mig lite mer peppad igen        

Rasmus 061219*Nora 081209* Trean januari 2012
  • twistedtofit

Alla ni som har rasat i vikt när ni ammat kan jag bara gratulera! Jag ammade sonen och han växte så det knakade. Jag åt bra och gick mil med vagnen, men gick inte ner ett Hekto!in kropp gick på sparlåga. Alla kilon jag har gått ner har jag fått idiotkämpa fota ändå ligger jag plus 10 kg. Därför väljer jag att hålla efter min vikt denna graviditet! Dessutom mår varken jag eller barnet bra av att jag går upp för mycket!

• Västeråsmamman

Mötte en person igår som sa "va ska de snitta dig igen? Till min sonhustru sa de att de inte gör fler än 3 snitt"
    Jag svarade bara men vad har de för val? Barnet måste ju komma ut.

Efter i mitt fall 3 gf snitt så är riskerna ännu större med en "vanlig" fl.

Får ni också knäppa frågor??

• Carolaj83
    Västeråsmamman-tycker ayy folk i allmänhet verkar tro att man får säga vad som helst till gravida, tycker det är kul med folk som börjar prata daltande med en, sen frågar dom är det ditt första? svarar-nä mitt tredje...då slutar dltandet...hmmmm
    Rasmus 061219*Nora 081209* Trean januari 2012
  • Jamirl

Det här med vikt ska man inte oroa sig så mycket över tycker jag. Me dottern gick jag upp sammanlagt 18 kg. Med sonen åt jag jättenyttigt, gick ändå upp 18-20 kg, dock ca 10 kg i vatten den gången, det går lixom inte alltid att styra hur nyttigt man än äter. Jag brukar passa på att njuta när jag är gravid, min tid att inte tänka på vikt, bara äta gott (om man orkar), går ju ej ibland

• LillaEko

Ja, jag äter nyttigt och har ju kunnat träna 1-3 pass + hundrundor men ändå gått upp 8-9 kg redan. Tycker själv att det är psykiskt jobbigt vissa dagar då jag har år i ätstörningsträsket bakom mig, men försöker tänka som så att bebis behöver det eftersom det inte går stoppa. Kan ju inte börja idiotträna direkt!

Idag går vi in i v 24, tiden tickar allt på lite iallafall!

• harmonihalsa
    Carolaj83 skrev 2011-09-08 21:40:48 följande:
    har känt mig väldigt deppig och inte orkat hängt med, min 2,5 åring är  en extrem frustrerande period just nu hon kaxar o tjafsar om ALLT, hon har vart blöjfri sen i våras, hon kanske har kissat på sig 1 gång/månaden....men nu stänger hon in sig i både sitt och sonens rum där hon både kissar o bajsar på golv, sängar, från förskolan är de varje dag 2-3 påsar med kisskläder....

hoppas bara det är ett "normalt" backslag....sen jobbar jag extremt mycket just nu 6 dagar/veckan.....börjar känna av foglossningar ordentligt....

men ikväll kände jag ÄNTLIGEN bebisen efter att inte känt något på 5 dagar....så nu känner jag mig lite mer peppad igen        
    Vi har en 2,5 åring som börjat komma in i lite trotts ålder. Vi satte oss och pratade ihop oss om vad vi skulle göra. Han blev som en bebis ibland så vi tänkte att han kanske vill ha mer närhet och uppmärksamhet även om vi upplever att han fick det innan med. Vi kramar extra mycket, myser, berömmer, köpte massa pysselgrejor där jag orkar pyssla massor och så. Det har hjälpt faktiskt och visst trottsar han ibland men inte alls så mycket. Det är inte så lätt att vara förälder alltid och veta hur man ska göra...vi provar oss fram.
  • shadowstorm

Urk för min stackars mage :( Jag blir så dålig när jag är gravid....detta är verkligen sista gången jag gör detta. Jag ställde mig på vågen idag och den stod då på - 5kg och jag har mått bra nu flera veckor...Sist med sonen gick jag ner 7kg sen upp några efter vecka 28. Så lär väl bli nåt liknade denna gång. Var smalare (om man nu inte räknar med magen) efter jag fött sonen än jag var innan haha :P

Svar på tråden Januaribebis 2012