• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • curiosa

då har vi beställt bilstol oxå och det enda som är kvar är chassi och sittdelen till vagnen (liggdelen har vi redan)
    och lite små grejer såklart oxå men just det dyra.

Blev en Akta Graco logico. På jollyroom hade de bra erbjudande tom 18/9. Då kostade den bara 1275kr inkl bas och fri frakt!
    Det var det billigaste jag hittat den för :)
    Den kommer att passa bra på barnvagnschassit sen, vi ska köpa adapter så vi bara kan klicka på den.
    i min bil får inte vagnen plats i sin helhelt men chassit får det så det kommer att bli jätte bra.

• roxylady
    GoodEnough mom skrev 2011-09-08 20:08:20 följande:
    Man får två ultraljud där vi bor, de räknar det som rutin, ett i vecka 18-19 och ett i vecka 32. Men det är säkert olika var man bor. Ja, min dotter var en liten prinsessa, gullig.. söt och helt perfekt, men det är ju alla små :D Hade man inte fått tillväxtultraljudet i vecka 32 had jag helt klart gått till privat klinik, för de beräknar vikt och ser ju hur det är med moderkaka, fostervatten och dylikt. Varsigod :D
    Åh ja jag tror vi ska göra ett sådant också. Kanske till och med i 3D i med att man inte får något mer UL här. Så då kan man lika gärna slå till på det känner jag :) Hihi aw vad mysigt! Jo det är sant :)

• roxylady

Jag går in i v21 imorgon.. (19+6 idag). Jag har känt av bebisens kickar varje dag sedan ca 3 veckor sedan tillbaka. Men nu senaste två dagarna så har det inte alls varit lika mkt. Senaste dygnet ingenting.. Jag hade lite växtvärk i livmodern i förrgår.. kan bebis redan ha fått ännu mer plats? Eller har h*n bara ändrat läge? Man kan ju inte låta bli att bli lite orolig ändå trots allt.. Har ni det likadant?

• roxylady
    curiosa skrev 2011-09-09 09:02:18 följande:
     då har vi beställt bilstol oxå och det enda som är kvar är chassi och sittdelen till vagnen (liggdelen har vi redan)
    och lite små grejer såklart oxå men just det dyra.

Blev en Akta Graco logico. På jollyroom hade de bra erbjudande tom 18/9. Då kostade den bara 1275kr inkl bas och fri frakt!
    Det var det billigaste jag hittat den för :)
    Den kommer att passa bra på barnvagnschassit sen, vi ska köpa adapter så vi bara kan klicka på den.
    i min bil får inte vagnen plats i sin helhelt men chassit får det så det kommer att bli jätte bra.
    Vi ska också ha en akta graco logico :) Funderar på att köpa den hos jollyroom också. Köpte en gravidkudde hos dem. Beställde 13.00 i Onsdags och fick sms 09,00 dagen efter att den var framme på mitt uthämtningsställe :D Kan inte du uppdatera sedan och berätta hur lång tid det tog att få babyskyddet på posten? :D
  • Some
    Västeråsmamman skrev 2011-09-09 06:45:14 följande:
    Mötte en person igår som sa "va ska de snitta dig igen? Till min sonhustru sa de att de inte gör fler än 3 snitt"
    Jag svarade bara men vad har de för val? Barnet måste ju komma ut.

Efter i mitt fall 3 gf snitt så är riskerna ännu större med en "vanlig" fl.

Får ni också knäppa frågor??
    Folk är så obetänksamma. De tror att de har rätt att säga vad som helst bara för att man har en bebis i magen.
    När det gäller snitt så är det ju oerhört individuellt hur många man kan göra.
    happy until proven otherwise
  • curiosa
    roxylady skrev 2011-09-09 09:11:52 följande:
    Vi ska också ha en akta graco logico :) Funderar på att köpa den hos jollyroom också. Köpte en gravidkudde hos dem. Beställde 13.00 i Onsdags och fick sms 09,00 dagen efter att den var framme på mitt uthämtningsställe :D Kan inte du uppdatera sedan och berätta hur lång tid det tog att få babyskyddet på posten? :D
    Kan jag.
    Jag beställde en baddräkt därifrån i sommras och det gick oxå jätte fort .)
    Egentligen kan jag ju åka och hämta (eller skicka bror som jobbar typ brevid) men det är smidigare att få hem den direkt :)
  • curiosa
    Some skrev 2011-09-09 09:16:18 följande:
    Folk är så obetänksamma. De tror att de har rätt att säga vad som helst bara för att man har en bebis i magen.
    När det gäller snitt så är det ju oerhört individuellt hur många man kan göra.
    Jag har en chef som alltid säger: Tjena tjockis.
    Visst det är med glimten i ögat men det börjar bli lite tjatigt.
    Sen så ska ju alla ta på magen, men det stör mig inte men man kan väl iafl fråga om det är ok??
  • roxylady
    curiosa skrev 2011-09-09 09:23:11 följande:
    Kan jag.
    Jag beställde en baddräkt därifrån i sommras och det gick oxå jätte fort .)
    Egentligen kan jag ju åka och hämta (eller skicka bror som jobbar typ brevid) men det är smidigare att få hem den direkt :)
    Superschysst :D Ja men verkligen! Åh vad lyxigt! De verkar riktigt bra Jollyroom! Ja men det är ju klart!
  • Velociped
    roxylady skrev 2011-09-09 09:10:20 följande:
    Jag går in i v21 imorgon.. (19+6 idag). Jag har känt av bebisens kickar varje dag sedan ca 3 veckor sedan tillbaka. Men nu senaste två dagarna så har det inte alls varit lika mkt. Senaste dygnet ingenting.. Jag hade lite växtvärk i livmodern i förrgår.. kan bebis redan ha fått ännu mer plats? Eller har h*n bara ändrat läge? Man kan ju inte låta bli att bli lite orolig ändå trots allt.. Har ni det likadant?
    Jag är i v22, (21+0 tror jag) och har det likadant - har känt bebisen varenda dag i flera veckor men den sista veckan verkar den ha lugnat ned sig rejält. Jag kan fortfarande känna sparkar då och då men inte alls lika tydligt som förut och dessutom sparkar den åt ett annat håll än vanligt - mestadels. Så min teori är att den ändrat läge och att det snart kommer tillbaka med förnyad styrka. ;)
  • Velociped

Glömde säga att jag har rätt mycket växtvärk i underkant av livmodern också... livmodern växer så det knakar!

Svar på tråden Januaribebis 2012