• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • roxylady
    Velociped skrev 2011-09-09 09:44:10 följande:
    roxylady skrev 2011-09-09 09:10:20 följande:
    Jag går in i v21 imorgon.. (19+6 idag). Jag har känt av bebisens kickar varje dag sedan ca 3 veckor sedan tillbaka. Men nu senaste två dagarna så har det inte alls varit lika mkt. Senaste dygnet ingenting.. Jag hade lite växtvärk i livmodern i förrgår.. kan bebis redan ha fått ännu mer plats? Eller har h*n bara ändrat läge? Man kan ju inte låta bli att bli lite orolig ändå trots allt.. Har ni det likadant?
    Jag är i v22, (21+0 tror jag) och har det likadant - har känt bebisen varenda dag i flera veckor men den sista veckan verkar den ha lugnat ned sig rejält. Jag kan fortfarande känna sparkar då och då men inte alls lika tydligt som förut och dessutom sparkar den åt ett annat håll än vanligt - mestadels. Så min teori är att den ändrat läge och att det snart kommer tillbaka med förnyad styrka. ;)
    Åh tack för ditt lugnande svar! Skönt att höra att fler har det likadant! Man blir ju så nojig fast man vet att de har ju ganska så mkt plats än så länge. Ja men då har du lika som jag hade :) Dock gick det över till hela magen ibland också.
  • RaraS

På tal om babyskydd. Är det någon som vet om det finns fler än Brio (typ Primo med Base) som har en bas som går både att använda med isofix-fästen eller bilbälte?

De flesta jag har sett är det antingen eller, men vi har inte isofix-infästningar på alla platser i bilen så jag skulle gärna vilja ha båda möjligheterna. Och så har jag tänkt använda denna till fler barn i framtiden och då vet man ju inte vad man har för bil och var fästena sitter i den bilen. Blev glad när jag såg att man hade båda möjligheterna på Brio Base, men det kanske finns något fler märke där man har möjlighet att välja? 

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 12/1-12?
  • LillaJag89
    Västeråsmamman skrev 2011-09-09 06:45:14 följande:
    Mötte en person igår som sa "va ska de snitta dig igen? Till min sonhustru sa de att de inte gör fler än 3 snitt"
    Jag svarade bara men vad har de för val? Barnet måste ju komma ut.

Efter i mitt fall 3 gf snitt så är riskerna ännu större med en "vanlig" fl.

Får ni också knäppa frågor??
    jo du. konstigaste jag hört denna grav var en bekant som frågade vilken vecka jag var i, svarade då i v 19 som jag var då. och han svarar men då är de ju försent för abort..

Ehhh... Jaa.. Vi har inte planerat att skaffa barn för att sen göra abort.. Mysko kommentar..
  • Jämthund

Jag blir lite konfunderad. Enligt bm så är jag dag i vecka 20+6 och har bf den 20/1 men enligt min graviditetskalender där jag knapprat in vilken dag jag har bf så är jag i v.21 idag. De var lika dant innan jag blev flyttad, då diffade det oxå en dag mellan bm och min kalender. Mysko! Tagit ledigt från jobbet idag och imorgon, skönt. Varit utE med hunden i skogen hela morgonen eller är fortfarande och njuter. I eftermiddag skall jag hälsa på sambon på sin nya arbetsplats och sen skall vi åka och köpa en bilbarnstol:) mysigt

• Jamirl

LillaEko: Jag hade med problem med ätstörningar tidigare, därför längtade jag tills jag blev gravid varje gång så jag slapp tänka på vikten Men nu har jag acepterat min kropp för hur den är och ser ut efter att ha fött 2 snart 3 barn. Vi är vackra, med våra kurvor
    Va du är duktig att träna, jag är totalt lat just nu fast jag motionerar med skolan på alla skogsaktiviteter.

• Sapato

Nu har jag beställt massa mamma kläder från nelly.se

Skulle inte köpa mer än nödvändigt denna graviditet och ABSOLUT INGEN gravidjacka. Men den slank med.. haha

• Sapato
    curiosa skrev 2011-09-09 09:25:08 följande:
    Jag har en chef som alltid säger: Tjena tjockis.
    Visst det är med glimten i ögat men det börjar bli lite tjatigt.
    Sen så ska ju alla ta på magen, men det stör mig inte men man kan väl iafl fråga om det är ok??
    Min chef tackade mig/bebis idag för nu är min mage tjockare än hans.. haha
  • RaraS

Oj! Nu såg jag att Brio Primo med bas har erbjudande på barnens hus just nu. 1295 kr inkl bas. Är det någon som er som har en åsikt om denna? Den är rankad som etta på prisjakt.nu så helt kass kan den ju inte vara. Som jag skrev ovan gillar jag den för att basen kan fästas med både bälte och isofix.... Kanske lika bra att slå till!!

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 12/1-12?
  • missable
    RaraS skrev 2011-09-09 11:51:11 följande:
    Oj! Nu såg jag att Brio Primo med bas har erbjudande på barnens hus just nu. 1295 kr inkl bas. Är det någon som er som har en åsikt om denna? Den är rankad som etta på prisjakt.nu så helt kass kan den ju inte vara. Som jag skrev ovan gillar jag den för att basen kan fästas med både bälte och isofix.... Kanske lika bra att slå till!!
    Vi får låna en sång av våra kompisar som precis slutat använda den, vi gillar den jätte mycket och de har de också gjort, den är smidig att fästa med bälte i basen och smidig med isofixen med såklart! Slå till, det hade jag gjort!
  • Empa86
    RaraS skrev 2011-09-09 11:51:11 följande:
    Vi har köpt den:) Blev rekommenderad den av några kompisar som också har den! Är absolut inte kass;) Snarare prisvärd!
Svar på tråden Januaribebis 2012