• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • lillbumbin

Vi köpte en brio primo med bas för 3 månader sedan;) då hade barnens hus erbjudande på den och då kostade den 995:) så vi slog till och vi är nöjd:)

• RaraS

Tack-tack! Blev sugen att åka förbi Barnens hus nu direkt efter jobbet! Jag tror inte jag kommer att kunna hitta den billigare någon annanstans under hösten! Billigaste stället på nätet var typ 1400-1500 kr inkl frakt. Erbjudandet varade till den 18/9 men lika bra att slå till så de inte hinner ta slut!

Börjar känna mig redo. Barnvagnen är beställd från Tyskland också. Nu kan bebisen få komma.    

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 12/1-12?
  • RaraS
    lillbumbin skrev 2011-09-09 13:06:37 följande:
    Vi köpte en brio primo med bas för 3 månader sedan;) då hade barnens hus erbjudande på den och då kostade den 995:) så vi slog till och vi är nöjd:)
    Oj såg inte ditt meddelande innan jag skickade. Det var ju sjukt billigt! Vilka marginaler de måste ha när de kostar 1990 vid ord pris!
  • lillbumbin

Jo det är helt otroligt.. Jag och älsklingen har ju som sagt kunnat köpa babyskydd,spjälsäng,vägg hängt skötbord, vagn brio happy för under 5000 och allt är nytt.. Vi har kollat noga överallt:) man kan göra fynd om man håller utkik;)

• PrickenoGrodan
    Jämthund skrev 2011-09-09 10:55:13 följande:
    Jag blir lite konfunderad. Enligt bm så är jag dag i vecka 20+6 och har bf den 20/1 men enligt min graviditetskalender där jag knapprat in vilken dag jag har bf så är jag i v.21 idag. De var lika dant innan jag blev flyttad, då diffade det oxå en dag mellan bm och min kalender. Mysko! Tagit ledigt från jobbet idag och imorgon, skönt. Varit utE med hunden i skogen hela morgonen eller är fortfarande och njuter. I eftermiddag skall jag hälsa på sambon på sin nya arbetsplats och sen skall vi åka och köpa en bilbarnstol:) mysigt

Det är nog att du har gått HELA 20+6 dagar, idag pågår 21+0. Jag har bf den 21/1 och är 21+0 imorgon.
  • Skåne85

Ni som beställt vagn från utlandet... Vilken sida? Vilken vagn kan dem jämföras med i Sverige? Är lite inne på knorr men är lite feg från att beställa från nätet :/

• PrickenoGrodan
    PrickenoGrodan skrev 2011-09-09 18:45:51 följande:

Det är nog att du har gått HELA 20+6 dagar, idag pågår 21+0. Jag har bf den 21/1 och är 21+0 imorgon.

Man kan ju också tänka att 40+0 = BF och du har bf en fredag då är det alltså X+0 på fredagar. Idag är det alltså 21+0.
  • Jamirl

Amma eller inte amma är mitt största dilemma! Har inte fungerat så bra med de andra, men vet inte om jag ska orka göra ett ordentligt försök denna gång...hm...med andra så tog jag stoppningstabletter efter 1 vecka...vill helst göra det direkt efter förlossning eller inte alls...

• carooo
    Skåne85 skrev 2011-09-09 19:28:32 följande:
    Ni som beställt vagn från utlandet... Vilken sida? Vilken vagn kan dem jämföras med i Sverige? Är lite inne på knorr men är lite feg från att beställa från nätet :/
    Vi har beställt från pramworld. Vi har inte fått produkterna än eftersom bastyget på vagnen var slut och kommer in i början av oktober. Men det känns bra, de informerar hela tiden om vad som händer med mera - bra kundservice. Har bara läst gott om dem här på FL. 
  • RaraS

Skåne85: Jag har beställt från mypram.de efter rekommendationer från en vän som köpte där. Det som man kan tänka på där är att de måste lägga på lite extra skatt till Sverige, men man får rabatt på sitt första köp och dessutom om man betalar i förskott och efter rabatterna blev det samma pris som stod på hemsidan. Vi mailade med dem en hel del om priserna och de var väldigt lätta att ha att göra med. Min svägerska bestälde från babytrader.de och det funkade också väldigt bra för dem!

Svar på tråden Januaribebis 2012