Januaribebis 2012
minjalin skrev 2011-12-28 13:07:09 följande:
Oroa dig inte. Du ser jättefin ut på bilderna du lägger upp och det kan vara skönt att ha lite extra eftersom du vad jag förstått varit väldigt väldigt smal för några år sedan? Då kanske du är en sån som bara rasar i vikt efter graviditet och då är det skönt med extrakilon. Jag gick upp från 56 till 68 med sonen och bara rasade i vikt sen tills jag stannade på 51 kg. Kvittade hur mycket jag åt. Min mamma hade likadant men rasade ännu värre. Hade räknat med att min kropp skulle känna av att jag behöver gå upp mer än 12 kg denna gång och i alla fall sluta på samma slutvikt men väger bara 63 kg nu och tror knappast jag går upp 5 kg till på 2 veckor. Hade stl 38 på HM's mammajeans förra gången men nu har jag fortfarande mina 36-mammajeans. Så jag kan tala om att jag är orolig åt andra hållet och undrar om jag ska rasa ännu värre efter denna. Sen skrev väl du nåt om att du inte kunde ha din ringar på dig längre och det tyder väl på vätska i kroppen? Mina ringar funkar utan problem fortfarande och inga problem med skorna. Sist däremot gick inte ringarna på sista 2 månaderna eller nåt sånt och fick låna skor av min mamma så jag hade en stl större. Sen säger min bm att det varierar väldigt och att man mest ska kolla på hur man ser ut och inte stirra sig blind på siffrorna på vågen. Så du kan nog slappna av. Kanske stannar upp jättemycket nu med och knappt går upp nåt mer innan bebis är ute :) Tycker 6-8 kg låter vääääldigt lite om man inte har massa övervikt redan innan man blir gravid.Jo man var ju smal som bara den. Ja just ja.. jo om det kommer att bli likadant för mig så kan det ju vara skönt att ha lite extra. Har alltid haft snabb förbränning annars och lätt för att gå ned så det känns ju som att det kommer att bli likadant för mig som för dig och din mamma.
Ja 12kg låter bara bra tycker jag! Du är ju också lite kortare än vad jag är så det kanske är samma samma ändå i slutändan. Kände mig inte alls oroad över detta tidigare.. men kom nu när hon sade sådär. Onödigt sagt kan man tycka då. Ja jag har också fortfarande mina 36-mammajeans.
Ja det var någon dag där jag inte kunde ha min ring. Men nu kan jag ha den igen så jag vet inte om det var vatten jag hade samlat på mig.. för vatten kan väl inte släppa på några dagar??
Det har du rätt i. Tack för dina ord Leia! :)
Ja jag tyckte också det lät lite för lite faktiskt.. Iofs finns det ju dem som går upp den vikten.. men det måste ju bero på hur mkt man vägde innan då.