• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • SFHelen
    PrickenoGrodan skrev 2011-09-12 20:41:26 följande:
    Är det någon mer än jag som funderar mycket på förlossningen? Förra grav gick vi en profylaxkurs och nu läser jag Innan du föder. Tycker dock maken är lite trögpratad. Vi tänker lite olika. Han tänker bara ctg-kurvor, hjärtljud och medicinsk smärtlindring. Undrar om han kan koppla bort läkarrollen.

Jo jag tänker en del på förlossningen redan... men detta pga att jag åkte på en förlossningsdepression med dottern (andra barnet). Tänker positivt att det ska gå bra och ska snart börja min kontakt med psykiatrin/psykolog, för dem vill ha koll på mig så att jag inte får det igen och sen ska jag be om att få följa med på förlossningsvisning mm för att minska min oro. Första visningen va jag på 5 månader innan sonen föddes och med dottern hann jag inte ens vara med (hon kom dagen innan).
  • minjalin
    Some skrev 2011-09-12 20:07:55 följande:
    Nej jag är också inne på de där två veckorna man får sjuklön från arbetsgivaren. Jag dock redan skickat in mitt sjukintyg till fk. Så får de väl skicka papper om de vill att jag ska komplettera uppgifterna.
    Ja jag hoppas verkligen att det går igenom, att förlora en hel månads inkomst skulle gå hårt åt vår buffert.
    Men det ska nog gå. Jag håller tummarna för oss båda, och för alla andra som väntar svar från fk.
    Okej, fk sa till mig att sjukintyget inte ska in förrän jag fått hem blanketterna som kommer när jag vart hemma 2 veckor där man ska beskriva sin arbetsdag och förklara varför man inte kan jobba. Men läkarn sa till mig att jag bara skulle skicka in pappret direkt och sen hoppas på svar snabbt så det var tur jag ringde och frågade innan jag skickade in nåt. Men det blir nog bra för oss i slutändan får vi  tro :)
  • Some
    minjalin skrev 2011-09-12 20:48:30 följande:
    Okej, fk sa till mig att sjukintyget inte ska in förrän jag fått hem blanketterna som kommer när jag vart hemma 2 veckor där man ska beskriva sin arbetsdag och förklara varför man inte kan jobba. Men läkarn sa till mig att jag bara skulle skicka in pappret direkt och sen hoppas på svar snabbt så det var tur jag ringde och frågade innan jag skickade in nåt. Men det blir nog bra för oss i slutändan får vi  tro :)
    Jag tror inte det gör så mycket. Jag skickade in sjukintyget utan att fylla i andra papper förra gången också och då blev det godkänt. Det står på min sida på fk att de har tagit emot sjukintyget, så det har iaf hamnat rätt.
    happy until proven otherwise
  • minjalin
    Some skrev 2011-09-12 21:18:39 följande:
    Jag tror inte det gör så mycket. Jag skickade in sjukintyget utan att fylla i andra papper förra gången också och då blev det godkänt. Det står på min sida på fk att de har tagit emot sjukintyget, så det har iaf hamnat rätt.
    Okej, det är ju bra :) Då får du säkert bara fylla i de andra pappren i efterhand :)
  • Sapato

Lilla pricken: Går på mamamia och tänkte föda på SÖS om det finns plats.
    Där födde jag sonen och var jätte nöjd

• Sapato

Var hos BM idag och allt gick toppen.
    Behöver inte äta järn så blev överlycklig.

Härligt att höra hjärtljuden men bebis blev störd och sparkade bort mikrofonen(vad kallas den?) hela tiden, haha.

• Syoss
    Sapato skrev 2011-09-12 08:16:47 följande:
    Syoss: min magmudd har redan gått sönder i sömmen mellan byxan och mudden.
    Ska tillägga att jag inte drar i mudden utan byxorna när dom ska på.
    Skit kvalite :-/

Mja kvaliten är inte alltid så bra på HM tyvärr :/ men servicen är ändå rätt okej :) Jag var in med mina byxor idag (utan kvitto) och fick leta upp något för samma värde utan problem :)
    Har du varit tillbaka med dina byxor? Dom ska ju inte gå sönder så lätt :/ 
  • bumbi 84
    Sapato skrev 2011-09-12 21:44:19 följande:
    Var hos BM idag och allt gick toppen.
    Behöver inte äta järn så blev överlycklig.

Härligt att höra hjärtljuden men bebis blev störd och sparkade bort mikrofonen(vad kallas den?) hela tiden, haha.
    Härligt!

(doppler)
    Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
Svar på tråden Januaribebis 2012