• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • chreb

Nu har jag kommit i en period igen som jag har så svårt att sova.. kämpat hela natten somnat vaknat hela tiden och nu har jag vänt och vridit mig i över en timme.. vill bara få sova! Va tvungen att gnälla lite. Kanske någon mer som får såhär?

• Sofie emma 80

Chreb! Verkligen. Flera nätter per vecka sover jag bara 2-4 timmar. Somnar inte förrän framåt femtiden. Det är helt omöjligt och jag håller på att slita ut mig själv. önskar jag fick bli deltidssjukskriven men det kommer inte på frågan. Ingen tar sömnproblem på allvar.

• Syoss

Här är en till som har svårt att sova. Det går i perioder, nu är jag inne i en mellanperiod och går runt som i en dimma hela dagarna. Jobbigt jobbigt.

För en månad sen så köpte jag ett par mammabyxor från H&M. Har använt och tvättat dom som man ska, inte onödigt mycket. Och igår sprack dom! Från sömmen vid ena bakfickan. Efter en månad! Skrikandes Har inte kvittot kvar men ska ändå gå in på H&M idag med byxorna och se vad dom säger. Att dom spricker efter en månad är ju bara löjligt. 

• Sapato

Syoss: min magmudd har redan gått sönder i sömmen mellan byxan och mudden.
    Ska tillägga att jag inte drar i mudden utan byxorna när dom ska på.
    Skit kvalite :-/

• bumbi 84
    Fellis skrev 2011-09-11 22:35:48 följande:
    2kg på en vecka, jag har lite smått PANIK. är det normalt att gå upp sååå mkt på en vecka?? Vart ska detta sluta??  *orolig*
    om du fortsätter gå upp väldigt fort kan du kolla med din bm. viktökning är ju normalt men om man går upp mkt och svullnar kan det vara tecken på havandeskaps förgiftning.
    Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
  • bumbi 84
    roxylady skrev 2011-09-11 21:34:20 följande:
    Fick för en liten stund sedan ont i mina ljumskar. Känns inte alls som tidigare.. för nu gör det ont!!!
    Någon mer som har det? Vad kan det vara? Försökte dra ut det lite men det förvärrade det bara Rynkar på näsan

Det kan vara foglossning. eller ligamenten. var i ljumskarna gör det ont? högt upp? långt ner?
    Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
  • SFHelen
    Moniqe1979 skrev 2011-09-12 01:30:45 följande:
    Ni som har förmånen att få mängder med mjölk glöm inte att man kan sälja mjölk till nästan alla sjukhus
    till prematur barn.  då kan man själv tjäna ett par kronor extra samtidigt som man gör en välgärning som de små tjänar på...

och då ska man vara helt frisk med och ev få göra prover....

fast jag pumpade ur mjölk fick jag inte sälja de jag hade pumpat ur på neonatal (2,5 liter varav 1,5 va gul fet mjölk) för jag hade börjat äta medicin när jag frågade....  
  • SFHelen

Här börjar foglossningen att kännas i bak... :( Än så länge är det inte så farligt, men de för mest ont i trappan och i sängen när man ska hitta en sovställning. Tur man har fogbälten hemma som man kan ha på sig :)
    hur har ni det med fogarna?   

ni som inte väntar ert första: Hur mår ni igemfört med tidigare graviditeter?
    Jag mår fruktansvärt bra om man gämför mina två tidigare än så länge. Har fått höra att 3:e är jobbigare... vilket jag inte tycker stämmer än så länge.

• jordgubbe0812

Jag tror inte du behöver oroa dig än. 6kg eller vad du gått upp hittills är inte extremt mycket. Jag tycker det verkar gå i faser hur mycket man går upp. Däremot så är det ju bra att hålla ordning på vikten och forstätter du i samma tempo så kanske du ska kolla upp det.
    Havandeskapsförgiftnng som någon skrev om brukar väl oftast komma mer på slutet av graviditeten. Dessutom brukar det nog vara ganska synligt att man svullnar och drar på sig mycket vatten i ben och fötter.

Mår du bra, så tror jag absolut inte du behöver oroa dig.  Men det är ju alltid bra att läsa på lite om symton på grav-diabetes och havandeskapsförgiftning.   

Fellis skrev 2011-09-11 22:35:48 följande:
    2kg på en vecka, jag har lite smått PANIK. är det normalt att gå upp sååå mkt på en vecka?? Vart ska detta sluta??  *orolig*
  • mabuse

Jag har också fått problem med sömnen! Trodde inte att det berodde på graviditeten, men uppenbarligen! Skönt att man inte är ensam... Jag vaknar ofta vid tre/fyra på natten och ligger vaken två-tre timmar, skitjobbigt :( Men, kroppen och psyket kanske vill vänja sig för framtiden ;)

Svar på tråden Januaribebis 2012