• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • minjalin

Var till läkarn idag och blev deltidssjukskriven för ljumskbråck, åderbråck i underlivet samt bäckensmärtor. Är sjukskriven 50 % från mina ordinarie 75 % fram till förlossningen om fk godkänner det. Är helt sjukt att man ska behöva gå och vänta 2 veckor innan man kan skicka in blanketter med läkarintyg. Första 2 veckorna står ju jobbet för, sen får man hem blanketter från fk som man ska fylla i och skicka in med läkarintyget och sen har dom 30 dagar på sig att besluta och så får man gå hemma under den tiden, och godkänner dom inte har man gått hemma utan ersättning. Helt sjukt system (som många andra av deras konstiga regler). Sen hade jag tydligen svampinfektion också så den ska behandlas inatt med en vagitorie. Fanns tydligen några starkare nu som räckte med bara en och sen ska det vara klart så det var ju skönt. Sen kollade hon tappen med ultraljud också för säkerhetsskull eftersom jag har så mycket sammandragningar. Men den var stängd som väntat (har inga smärtsamma sammandragningar så har inte oroat mig för dom men det var ju skönt att få det bekräftat). Men är som sagt riktigt irriterad på fk just nu >.<

• Some
    minjalin skrev 2011-09-12 17:59:45 följande:
    Var till läkarn idag och blev deltidssjukskriven för ljumskbråck, åderbråck i underlivet samt bäckensmärtor. Är sjukskriven 50 % från mina ordinarie 75 % fram till förlossningen om fk godkänner det. Är helt sjukt att man ska behöva gå och vänta 2 veckor innan man kan skicka in blanketter med läkarintyg. Första 2 veckorna står ju jobbet för, sen får man hem blanketter från fk som man ska fylla i och skicka in med läkarintyget och sen har dom 30 dagar på sig att besluta och så får man gå hemma under den tiden, och godkänner dom inte har man gått hemma utan ersättning. Helt sjukt system (som många andra av deras konstiga regler). Sen hade jag tydligen svampinfektion också så den ska behandlas inatt med en vagitorie. Fanns tydligen några starkare nu som räckte med bara en och sen ska det vara klart så det var ju skönt. Sen kollade hon tappen med ultraljud också för säkerhetsskull eftersom jag har så mycket sammandragningar. Men den var stängd som väntat (har inga smärtsamma sammandragningar så har inte oroat mig för dom men det var ju skönt att få det bekräftat). Men är som sagt riktigt irriterad på fk just nu >.<
    Visst är det ett sjukt system. Jag blev sjukskriven på 100% för min foglossning förra veckan så jag går också och väntar på att få veta om fk godkänner eller om jag ska bli utan inkomst i en månad :/
    happy until proven otherwise
  • bumbi 84
    minjalin skrev 2011-09-12 17:59:45 följande:

Ja den där väntan är inget vidare. men det har gått fort för mig att få pengar. en vecka efter att jag skickade in pappren hade jag pengar på kontot.
    Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
  • harmonihalsa

Jag har ju varit hemma sedan juli och fortfarande inget besked... Har gått några veckor och sedan får jag ett pappaer jag ska fyllai , sedan några veckor till och ett nytt... Nu tror jag det är nästan klart för fick ett papper på hur mycket inkomst de skulle räkna det på. De ringde mig idag men jag missade samtalet så ska bli spännande på vad de ska säga eller fråga... Tur vi sålde huset precis så vi hade en liten buffert att leva för men nu är den slut så hoppas på pengar.

• bumbi 84
    harmonihalsa skrev 2011-09-12 19:14:31 följande:
    Jag har ju varit hemma sedan juli och fortfarande inget besked... Har gått några veckor och sedan får jag ett pappaer jag ska fyllai , sedan några veckor till och ett nytt... Nu tror jag det är nästan klart för fick ett papper på hur mycket inkomst de skulle räkna det på. De ringde mig idag men jag missade samtalet så ska bli spännande på vad de ska säga eller fråga... Tur vi sålde huset precis så vi hade en liten buffert att leva för men nu är den slut så hoppas på pengar.

Det bästa är att ringa några dagar efter man skickat in första pappret och kolla om dom saknar nått. sen brukar dom skynda på det lit om man ber om det
    Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
  • minjalin
    harmonihalsa skrev 2011-09-12 19:14:31 följande:
    Så du har i alla fall fått det godkänt? Jag bryr mig inte om det dröjer med pengarna för vi har en rejäl buffert utan oroar mig mer för att få avslag och då ha förlorat en massa pengar när jag gått hemma.
  • minjalin
    Some skrev 2011-09-12 18:28:16 följande:
    Visst är det ett sjukt system. Jag blev sjukskriven på 100% för min foglossning förra veckan så jag går också och väntar på att få veta om fk godkänner eller om jag ska bli utan inkomst i en månad :/
    Men du har inte skickat in några papper då ännu va? För som jag fattade det så får man inte hem några blanketter förrän man gått hemma i 2 veckor och sen ska dom skickas in med läkarintyget och sen är det bara att vänta och hålla tummarna. Hoppas din går igenom! Riktigt surt när man är hemma 100%, jag kommer i alla fall jobba 15 timmar i veckan och en del av den tiden är OB-tid men det är ändå surt om man får avslag för det är ju inte mycket pengar man får för 15 timmars jobb.
  • Some
    minjalin skrev 2011-09-12 19:38:50 följande:
    Men du har inte skickat in några papper då ännu va? För som jag fattade det så får man inte hem några blanketter förrän man gått hemma i 2 veckor och sen ska dom skickas in med läkarintyget och sen är det bara att vänta och hålla tummarna. Hoppas din går igenom! Riktigt surt när man är hemma 100%, jag kommer i alla fall jobba 15 timmar i veckan och en del av den tiden är OB-tid men det är ändå surt om man får avslag för det är ju inte mycket pengar man får för 15 timmars jobb.
    Nej jag är också inne på de där två veckorna man får sjuklön från arbetsgivaren. Jag dock redan skickat in mitt sjukintyg till fk. Så får de väl skicka papper om de vill att jag ska komplettera uppgifterna.
    Ja jag hoppas verkligen att det går igenom, att förlora en hel månads inkomst skulle gå hårt åt vår buffert.
    Men det ska nog gå. Jag håller tummarna för oss båda, och för alla andra som väntar svar från fk.
    happy until proven otherwise
  • SFHelen

Usch låter som att ni inte har det så kul med alla sjukskrivningar redan nu. Hoppas att det löser sig för alla er och att fk är snabba och snälla. Så sjuk system att en läkare säger att ni är sjuka och inte kan jobba, medan en annan på fk ska läsa ett papper och bedöma en... sjukt!

Vet ni va ni väntar för nått i magen?
    Här väntar vi en prins :D  En vild sådan med, hihi

• PrickenoGrodan

Är det någon mer än jag som funderar mycket på förlossningen? Förra grav gick vi en profylaxkurs och nu läser jag Innan du föder. Tycker dock maken är lite trögpratad. Vi tänker lite olika. Han tänker bara ctg-kurvor, hjärtljud och medicinsk smärtlindring. Undrar om han kan koppla bort läkarrollen.

Svar på tråden Januaribebis 2012