• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Sapato

Syoss: Nej, har inte haft tid tyvärr men till helgen så.

Bumbi84: haha, ja justd så heter den

• marickan

Apropå förlossning, så sa jag redan nu till min BM att jag har endel frågetecken kring förra förlossningen som jag känner att jag vill reda ut. Jag kan inte påstå att jag känner mig rädd eller går omkring med någon skräckupplevelse i bagaget, men en liten oro gnager ändå i mig. Hon bokade direkt in mig på ett samtal på förlossningen nån gång efter vecka 30, kan bli mer än ett också om så skulle behövas. Det jag känner är att min första förlossning som helhet är en positiv upplevelse, vi fick ju världens finaste skatt utan komplikationer. Men det finns ändå vissa delar av händelseförloppet som jag upplevde som jävligt jobbigt och som jag inte vill ska ske på samma sätt en gång till. Förhoppningsvis kan ett sånt här samtal hjälpa till att förebygga mina farhågor. Känner fler som jag så tveka inte att tala om det för er BM, jag hade nämligen ingen aning om att dessa förlossningssamtal på sjukhus existerade.

• bumbi 84

Jag är bara nervös för att vi inte ska hinna in.

Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
  • Serendipitet

Någon här inne som kan beskriva smärtan vid foglossning?

Jag har ont i svanken, höften, mellan benen som ibland fortsätter ner på insidan av låren. Det är ömt hela tiden men blir värre när jag är mycket i rörelse. Efter 1/2 timme på IKEA trodde jag sambon skulle få bära mig ut :S Ajaj! Sedan är det svårt att hitta en bekväm sovställning då höften ömmar.. Kan det vara foglossning? Hade inte dessa problemen förra graviditeten utan kunde då hoppa kring som vanligt.

Vad var det man skulle äta om man får kramp under natten? Har börjat vakna av kramp varje natt nu och det gör förbaskat ont och dessutom är det tröttsamt att vakna en massa gånger (3 gånger bara för att kissa med).

Nej gud vad gnälligt, förlåt! Får skylla på störd natt sömn ;)

• Skåne85

Jag kan förklara Min smärta så här: önskar någon eller jag själv hade en pistol o kunde skjuta mig, det sa jag under fl också... Fl var något av det värsta jag gjort och gör inte om det, jag har hög smärtgräns men så hemskt tyckte jag det var! Men det är många som gärna gör om det flera gånger om... Klart det gör ont men vi alla upplever det olika !

• Marsätt
    bumbi 84 skrev 2011-09-12 22:41:49 följande:
    Jag är bara nervös för att vi inte ska hinna in.

Jag me!!
    ♥Olivia 2004♥ ♥Hugo 2007♥ ♥Skruttan 2012♥
  • RaraS

Idag är det jag som känner att jag behöver skriva av mig…

Blev så ledsen igår när ni började skriva om förlossning. Det här blir förhoppningsvis mitt första barn och ja, det var ju det man trodde, att man behövde nio månader för att förbereda sig inför förlossningen. Men hittills har all tankekraft gått till att överleva dagen eller bearbeta det som varit. Det är först förra veckan som jag känner mig någorlunda som människa igen….jag kräks inte lika ofta, mitt blodtryck har stabiliserat sig och jag har började äta järntabletter förra veckan som jag tror har gjort mig piggare… Men nu kommer tårarna istället över de fruktansvärda 4 månader som varit…

Det knäppa är att det jobbigaste har varit att ingen förstått. Om man hade haft 4 månader med medlidande av folk runt omkring så hade det varit en sak men de flesta runt omkring har ju sin egen uppfattning om gravida och när de har frågat hur man mått så har man svarat och då har de sagt att de själva mådde så och så illa och att det går över den veckan eller den veckan, eller hur deras fruar mådde men var så starka och jobbade på ändå. Och började man gråta inför någon så sa de typ bara ” Lilla gumman, du har så mycket hormoner i kroppen.” Som att graviditet inte är något riktigt att tycka vara jobbigt och att vara ledsen över. Nej, det kändes alltid som att alla andra hade haft det lika illa och att så skulle det vara.

Med facit i hand så skulle jag aldrig ha låtit min man åka iväg på utlandsjobb i två månader (typ v 10-19), och han hade nog inte velat åka om han vetat hur det blev. Men ”alla” sa ju att det skulle gå över i v 12-13, så han åkte. Om han hade varit hemma så kanske han mer hade sett att det inte varit ett ”normalt” tillstånd som alla andra verkade tro och tagit mig till en läkare och sjukskrivit mig och tagit hand om mig med mat och allt….

Nu börjar jag gråta bara jag tänker på sommaren. Jag vill också börja fundera på förlossningen och tiden efter men det enda jag kan tänka på när jag läser olika saker är ”Max 3 dagars smärta, sedan är det över, vad är problemet? Det är ju inte 4 månaders utdraget lidande och man måste inte jobba och handla och laga mat samtidigt direkt. Man kommer vara på sjukhus med läkare och tillgång till massor droger.” Eller när man läser om tiden efter att man inte ska ha så höga krav på sig själv. ”Ha som mål att komma ur morgonrocken till kl 13” Haha, vissa dagar har jag inte kommit ur morgonrocken alls på helgerna så det låter ju kanon att ta hand om en unge om man orkar ta sig ur morgonrocken till klockan 13! Och den första tiden är man ju två hemma på heltid...som sagt, jag ser inte problemet...det låter bara underbart jämfört med det som varit.

Jag får väl höra med barnmorskan efter allt det här är över om det finns någon att gå och prata med. För om kan komma och prata med någon om förlossningen så borde man väl få prata med någon om resten av graviditeten också? Eller som vanligt känns det som att det bara är jobbiga förlossningshistorier ”som räknas”. Allt som händer under graviditeten är normalt och det får man stå ut med om man vill ha sin bebis. Men som det är nu så kan jag inte tänka mig att bli gravid igen. Jag förstår inte att man kämpade så för att bli gravid, och tänkte att adoption är sista utvägen. Nu känns adoption som ett finfint sätt att skaffa barn!

Jaja, ledsen för långt meddelande….behövde bara skriva av mig!

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 12/1-12?
  • Liina87

Usch jag vet snart inte hur jag ska sitta, stå eller ligga längre, jag har fått så sjukt ont i ryggen så att jag vet inte var jag ska ta vägen. Det liksom hugger till så fort jag rör mig.

• RaraS
    Liina87 skrev 2011-09-13 07:46:22 följande:
    Usch jag vet snart inte hur jag ska sitta, stå eller ligga längre, jag har fått så sjukt ont i ryggen så att jag vet inte var jag ska ta vägen. Det liksom hugger till så fort jag rör mig.
    Sedan i torsdags har det huggt i min rygg också. Det kom från ingenstans! Men jag hoppas det har blivit lite bättre idag. Jag har blivit bättre på att använda mitt stödbälte och så har jag tvingat iväg mig på två vattengympapass i lördags och igår...får hoppas det hjälper!
    Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 12/1-12?
Svar på tråden Januaribebis 2012