• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • lullebo
    lakritspuffen skrev 2011-09-11 12:18:54 följande:
    Hur mycket rörelse känner ni i magen? Jag tror jag började känna redan v 16-17 och känner väldigt mycket nu (v21), är första barnet.
    Tror också att jag kände första gången i v17, men då var det inte så mkt. Nu känner jag lite varje dag. Nu precis kändes det en rätt så bra stund, antingen tränades det på kullerbyttor, eller så var det ngn väldigt oregelbunden hicka ;) Hela magen hoppade här. Jag går in i v21 idag. Mysigt när man känner de små liven :)
  • roxylady
    elinson skrev 2011-09-11 12:24:10 följande:
    jag har gjort 3D i vecka 13 och ska göra ett till om en måndag. 
    Lite konstigt är det ;) BM menade att vissa tyckte det var obehagligt, jag tyckte nog mer att det var lite konstigt bara. Vi kommer göra ett 3D nu om 3 veckor men skal inte göra något fler 3D. Tror jag vill vänta med att se bebis till han/hon faktiskt tittar ut i världen.

Detta är "räkan" i vecka 13

Det verkar verkligen häftigt :) Men det var värt det då? Jag vill göra det för att man kanske kan se något om det är en stor bebbe eller liten bebbe :) Iofs kanske det inte alltid stämmer. Men vi har bestämt att vi kör på det nu. Är det hos tittut du gjorde detta? :)
  • Krikiz

Elison: Vilken häftig bild på "Räkan"

Angående amning! Har försökt läsa ikapp allt jag missat under den senaste veckan - men ni är ju så otroligt effektiva

Med sonen hade jag svårt att komma igång med amningen, då jag har rätt små bröstvårtor. Visst blev de en aning större under grav, men inte så jättemycket. De i kombination med jättestora och spända bröst - samt att sonen behövde stimuleras rätt långt bak i gommen för att ta ta goch börja suga - gjorde det hela rätt svårjobbat. Till följd av detta blev han efter ett par veckor blev skrikigare på kvällarna R/T matbrist, så vi började att ge tillägg till amningen. Jag ammade till dess att det var tomt och sedan tog sambon över med flaskan. Superbra lösning där vi båda fick njuta av närheten   Hade det inte varit för att vår BM på MVC berättat att det kan ta 3-4 månader eller mer innan amningen kommer igång ordentligt, hade jag säkert gett upp tidigare.

Jag använde amningsnapp för att han skulle få bättre tag, men det gjorde också att han snabbare blev trött, då en del energi gick åt till att bara fylla amningsnappen med mjölk innan han kunde få i sig den    Dock kom jag på efter lite drygt tre månader att det som fungerade bäst för oss vara om jag låg på sidan i sängen och ammade - för då kunde jag samtidigt passa på att läsa en bok eller bläddra i en tidning........vilket förmodligen gjorde mig mera avslappnad! I samband med detta kunde vi även sluta med amningsnappen och därmed kom också mjölkproduktionen igång ordentligt då bröstet blev stimulerat på ett "normalt" sätt

Hmm, det bidde långt det där    Kontentan är att vill man amma så gör man det - men tänkt på att det KAN ta tid, det är ju något nytt som både barnet och mamman ska lära sig!!!!! Det behöver heller inte vara det ena eller det andra, det går ju alldeles utmärkt att kombinera bröstet och flaskan. Vill man bara ge flaska så gör man det - svårare än så är det inte

Nosce te ipsum.
  • roxylady
    Hur mycket rörelse känner ni i magen? Jag tror jag började känna redan v 16-17 och känner väldigt mycket nu (v21), är första barnet.
    Jag känner min bebbe varje dag. Har gjort det sedan v17 och är också mitt första barn :) H*n verkar riktigt aktiv haha. Det är roligt och väldigt lugnande. Dock slutade h*n i ett par dagar tidigare i veckan vilket fick mig att bli orolig.. men det kom tillbaka sedan. Vet ju att man inte ska behöva oroa sig över det förens senare i graviditeten. Men ibland kan man inte låta bli!
  • Majskorn

Min lilla skrutt har vari lugn nu i några dagar...jag känner fortfarande lite rörelser men inte lika intensivt och ofta....inte så värst orolig egentligen men man känner inte riktigt igen mönstret och det är väl förvirrande... Var på skansen igår och jävlar vad ont jag får av att gå för länge, som extrem mensvärk typ men när vi satt oss i bilen på väg hem så gick det över på bara nån minut... Jag har läst att de e bra att röra på sig osv för att motverka foglossning och sånt men min rygg går sönder och det svider i ljumskarna och benen...vad ska man göra??
    I helgen har min mans dotter varit här med sin lilla 4-månaders, trodde det skulle dämpa min längtan liute av att få snusa bebis men nu längtar jag bara mer....

• Syoss

Igår var vi i Falkenberg, för att vara med på min brorsons dop. Han är bara 2 månader och dopet gick hur bra som helst. Jag bar honom under dopet och han sov hela tiden :)
    Dock så är det nästan 40 mil för oss dit, enkel resa. Vi har mycket att greja med huset nu så vi hade tyvärr inte tid att stanna kvar över natten, så vi reste nästan 80 mil i bilen igår. Gissa om min gravida kropp, speciellt ryggen, klagar idag! Hujedamej, det gör jag inte om i första taget - även om det så klart var värt det. Mon brorson är värt allt! :P Jag är hans gudmor, så fick även fadderbrevet av prästen igår.

Med oss hem fick vi en påse kläder i storlek 50 som plutten redan vuxit ur. Så nu slipper vi köpa kläder i den storleken :)

• PrickenoGrodan

Idag har jag en riktigt lugn dag och har precis rivit fram kartongen med 50 kläder ur klädkammaren. Oj, vad små. Hade inte jättemycket i stl 50 men har så jag klarar mig. En body och en pyjamas har jag lagt undan. Pyjamasen för det var det första sonen hade på sig och bodyn för att det var den första vi köpte. Tänker spara det som minne. Har köpt lite nytt till bebisen men handlar mer när den är här.
    I de andra storlekarna har jag massor, tänker sälja det sen för jag kan inte spara i evigheter.
    Nej, nu ska jag tillbaka till kartongen...

• SFHelen
    roxylady skrev 2011-09-11 12:10:26 följande:
    Någon som gjort 3D/4D UL här? :) I så fall vad tyckte ni?

Gjorde ett 3d/4d ul med vår dotter i v.25 och det var en häftig upplevelse som verkligen är värt pengarna. Vi fick med oss bilder, filmsnuttar och inspelning på hela ultraljudet. Gjorde på Tittut i stockholm.
  • SFHelen

Här känner jag en massa i magen och har gjort det sedan v.13 och då var det vändningar och riktiga buffar... v.17 kände min man första sparken. Men detta är mitt tredje barn med. (Första kände jag fladder v.15 och min man runt v.20)
  • elinson
    roxylady skrev 2011-09-11 12:53:10 följande:
    Det verkar verkligen häftigt :) Men det var värt det då? Jag vill göra det för att man kanske kan se något om det är en stor bebbe eller liten bebbe :) Iofs kanske det inte alltid stämmer. Men vi har bestämt att vi kör på det nu. Är det hos tittut du gjorde detta? :)
    Jag bor i Norge och gjorde det hos en privat barnmorska "påvei" i bodö ;)  
Svar på tråden Januaribebis 2012