Jamirl skrev 2011-09-13 12:25:47 följande:
Sii: Jag är oxå nålrädd, hade med mig emla plåster till förlossningen

haha...jag bad om att få ta lustgas vid epiduralen och då gick det bra, kände ett tryck men ej smärta. Men jag tog ej epidural med sonen, det drog ut på tiden med epidural tyckte jag. Jag och lustgasen är bästisar så vi ska köra på det denna gång me

Haha, man blir inte dumförklarad som har med sig emla då ? :P Jag har funderat på att ha med det ^^
Okej.. fan, det är svårt det där med epidural.. det gör ju säkert under, men aj aj aj känner jag bara :(
Ja att det drar ut på tiden har jag hört är lite jobbigt.
Hoppas lustgasen blir min bästis med, så jag inte kräks av den :)
curiosa skrev 2011-09-13 12:48:05 följande:
När min stora föddes så fick jag epidural och det kändes inte övht när de la den och förlossningen gick fort ändå, 4 timmar från första värk tills han var ute. Testade även lustgasen men jag tycker att det känns som att man skall kvävas när man har den.
Med min lilla så hans det inte med nått alls.
Hade värkar från natten men inte värre än att jag kunde ligga i soffan och titta på tv, första kännbara vara faktiskt när vi åkte in och 45 minuter senare var hon ute....
Hoppas på upprepning av sista denna gången men då gäller det oxå att man åker i tid annars så är det kört. Sen att det är januari och kan lika gärna vara snöstorm gör ju inte saken bättre.
Oroar mig inte alls för förlossningen utan bara för att hinna in i tid.
Oj, det gick ju bra för dig då. Annars hör man ju att den drar ut på tiden jätte mycket. Men det är ju säkert från person till person. Varför tyckte du att det kändes som att du skulle kvävas av lustgasen ? Var det av masken, eller är det självaste gasen som är typ, tung ?
Oj, det gick verkligen fort med din senaste ! :D Men, när det går sådär fort, hinner kroppen med då ? För när det går för fort hinner ju inte kroppen anpassas sägs det ju.. Hoppas jag får en rätt snabb förlossning med, som inte håller på i flera dubbelsiffriga timmar :)