curiosa skrev 2011-09-13 17:13:23 följande:
Det var själva gasen som smakar/luktar illa, fick lite panik och det kändes som att man inte fick luft. Sen att det var en ssk stud med som tryckte tillbax masken när jag tog bort den gjorde det ju inte bättre. Så min erfarenhet av den är att jag vill inte ha den denna gången heller.
Jag behövde inte sys ngt alls efter min lilla och var uppe på benen direkt efter. Inte trött, inte ont, ingenting.
En riktigt dröm förlossning.
Ok, men visst kan man reglera hur mkt syre och gas det ska komma ?!
Nämen va otrevligt ! Hon kunde ju hellre sagt att du skulle hä tillbaka masken..
Ja det var verkligen en dröm förlossning ! :)
Somliga har tur ^^ Men visst är det en fördel att vara hemma och vänta så länge man kan innan man åker in ?!
SFHelen skrev 2011-09-13 17:27:04 följande:
med fösta hade jag bara lustgas och tens som hjälp vilket va helt okej.
med andra hade jag lustgas och aktupunktur (är stickrädd, men de gick hur bra som helst och gjorde inte ont och de hjälpte verkligen mig)
Ok. Tens har jag funderat på också, så det ska jag prova.
Ja nålarna på akupunktur är ju rätt tunna o fina, så det borde väl inte kännas så mkt.
Men när man väl ligger där på sängen så kanske man/jag inte bryr sig så fasligt mycket.. tror jag :p
PrickenoGrodan skrev 2011-09-13 18:12:19 följande:
Här är en till med sprutskräck men det blev ändå ryggbedövning förra förlossningen. Jag kan bara säga att de stack under en värk så jag kände inget utom just värken. Men den här gången ska jag försöka utan då krystningen tog en evighet och fick avslutas med sugklocka trots att förlossningen i övrigt gick rätt fort.
Brukar dom sticka under en värk eller blev det bara, en sammanträffande så att säga ?
Och visst sitter det kvar en slang sen som pumpar i bedövningen ?
Jag blir alldeles spak av att googla fram epidural och kolla på bilderna.. fyfan för nålar !
Jobbigt att det fick avslutas med sugklocka, hoppas det går bättre denna gång !