• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Marsätt
    doriah skrev 2011-09-19 21:40:53 följande:
    Mika86 - jag hade det när jag väntade min lilla tjej men det var ingen fara. Jag fick antibiotikadropp under förlossningen för att skydda bebisen - de gör säkert samma sak med dig! (det ärtydligen en relativt vanlig infektion)
    Det var precis samma för mig
    ♥Olivia 2004♥ ♥Hugo 2007♥ ♥Skruttan 2012♥
  • RaraS

Är det någon som har köpt någon bra gravid-Tankini på någon internetsida. Jag har kollat i alla affärer i denna lilla stad men inte lyckats hitta någon. Bara vanliga gravid-baddräkter, men vill hellre ha en tankini.

Just nu har jag min bikini på vattengympan men magen börjar bli stor så tänkte jag ska bespara mina träningskamrater att se på min mage... 

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 12/1-12?
  • Fellis

hej hej!

Var hos BM igår och allt såg bra ut. SF måttet låg på 24 och hjärljuden 136.. En kille kanske?! :)
    Alla värden var bra, och jag behöver ännu inte börja äta järntabletter, känns bra!

Jag har BF den 5:e Januari och tänkte gå den 16:e December. Första barnet :)

• fair

Usch, nu börjar jag känna mig tjock :P Gick knappt upp något innan vecka 20 och nu har jag exploderat, har gått upp 4kg sen mitten av juli och är i vecka 23+4. BLÄ! Tänk om jag ökar 1kg /vecka, fatta så fet jag blir då :P

• Empa86
    fair skrev 2011-09-20 09:06:07 följande:
    Usch, nu börjar jag känna mig tjock :P Gick knappt upp något innan vecka 20 och nu har jag exploderat, har gått upp 4kg sen mitten av juli och är i vecka 23+4. BLÄ! Tänk om jag ökar 1kg /vecka, fatta så fet jag blir då :P
    Uh, jag vet! Viktökningen kom så plötsligt. Fram till vecka 16-17 hade jag gått upp 0,5kg och nu, de senaste 4 veckorna har jag gått upp 5-6kg!! Vart ska detta sluta?
  • LillaEko
    Fellis skrev 2011-09-20 08:53:18 följande:
    hej hej!

Var hos BM igår och allt såg bra ut. SF måttet låg på 24 och hjärljuden 136.. En kille kanske?! :)
    Alla värden var bra, och jag behöver ännu inte börja äta järntabletter, känns bra!

Jag har BF den 5:e Januari och tänkte gå den 16:e December. Första barnet :)
    Skumt att det är så olika. Var också hos BM igår.
    Mina värden är också jättebra, men här i vårt landsting ska man ändå börja äta järn efter vecka 20?!?!?! 
    Ville ju annars inte det.

Två: Åhh, grattis i massor.

Här ska vi till banken i em, nervös, hur öppen ska man vara om att man är gravid?? Vill ju verkligen ha detta hus! 
  • Fellis

Lilla Eko: Ja ritkgit skumt, men hon sa så länge mina värden inte skunker och jaginte är för trött så behöver jag inte :S... Men bara för att jag var där igår så har jag ju självklart känt mig tröttare både igår och idag... Så kanske dags att börja äta dem där tabletterna snart i alla fall hehe...

Hur låg dina hjärtslag? och vet du va det blir för någe?
    bara undrar då jag inte vet va det är för litet troll i min mage, kul att spekulera lite :)

• curiosa
    LillaEko skrev 2011-09-20 09:39:31 följande:
    Skumt att det är så olika. Var också hos BM igår.
    Mina värden är också jättebra, men här i vårt landsting ska man ändå börja äta järn efter vecka 20?!?!?! 
    Ville ju annars inte det.

Två: Åhh, grattis i massor.

Här ska vi till banken i em, nervös, hur öppen ska man vara om att man är gravid?? Vill ju verkligen ha detta hus! 
    Men det är inte så att ditt ferretrin prov var lågt då? Mitt Hb låg på 125 igår (innan 112) men jag ska ändå börja äta järn nu för att mitt långtids järn var på 40 och enligt bm ska det vara minst 60 för att man ska slippa järntabletter.
    Dock ska jag bara äta varannan eller var tredje dag till nästa gång jag ska dit (om 4 veckor) och se hur det ser ut då.
  • curiosa

Bm besök igår, v 23+4.
    SF: 24 (samma som med mina stora barn i samma tid)
    Hjärtljud: 150 (sist 154)

Nästa besök är om exakt 1 månad :)

• Fellis
    curiosa skrev 2011-09-20 10:32:11 följande:
    Bm besök igår, v 23+4.
    SF: 24 (samma som med mina stora barn i samma tid)
    Hjärtljud: 150 (sist 154)

Nästa besök är om exakt 1 månad :)
    Vet du vad du väntar för kön?
Svar på tråden Januaribebis 2012