• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • SFHelen

Fick åka in till mvc på en extra koll idag för jag varit så yr, trött och svag i 1,5 vecka och det ända som visade sig var att mitt jänvärde är på väg ner. så nu får man börja med järntabletter här och om en vecka ska jag höra av mig om det inte blitt bättre, för då blir de en tripp till läkaren (för min bm undrar om jag klarar av att arbeta, vilket jag inte riktigt gör nu. Inte alla arbetsmoment pga yrseln).

Jag har bf 2/2 och kommer söka full havandeskap från 5 december ;)   

• Someday

Jag har fått besked i dag att det blir järninjektioner i tre veckor, ett par tre gånger i veckan.
    Start nästa vecka som jag förstod det. Hoppas att det hjälper upp mina värden.
    Hoppas att jag blir lite piggare av det!

• Empa86

Är det någon som vet om man kan ha sammandragningar utan att känna det? Nyss när jag kände utanpå magen var den hårt och liksom ihop dragen. Det har blivit så några gånger tidigare men då trodde jag att det var bebis som låg och pressade sig utåt men så slog det mig att det kanske är en sammandragning. De känns dock inte överhuvudtaget, kanske att det spänner lite lite grann. Någon som har nån teori?Glad

• Alltochinget

Empa, sådär får jag också ibland. Trodde precis som du att det var bebis som tryckte utåt men så igår slog det mig, det kanske är sd. Min mage blir hård och liksom sugs utåt som vakum typ :P haha. Men jag får inte ont, känner bara "suget".

Hoppas myran vill stanna i magen till januari <3
  • Alltochinget

Det konstiga är att jag bara känt det när jag ligger i soffan på rygg. Igår hade jag flerastycken på raken. Borde jag vara orolig om det nu är sd?

Hoppas myran vill stanna i magen till januari <3
  • curiosa
    Alltochinget skrev 2011-09-20 17:37:55 följande:
    Det konstiga är att jag bara känt det när jag ligger i soffan på rygg. Igår hade jag flerastycken på raken. Borde jag vara orolig om det nu är sd?
    Gör dom inte ont så är det bara livmodern som tränar, gör de ont så ska man vara uppmärksam och söka (om det pågår en längre tid och gör mkt ont) men det behöver inte vara nått för det.
    Jag har MÅNGA riktigt onda sd men ingen påverkan alls enl ul igår....
  • harmonihalsa
    mia1986 skrev 2011-09-20 11:56:59 följande:
    Nu är jag hemma igen. Är fortsatt sjukskriven i 1 månad till, ev längre pga hotande förtidsbörd. Ordinerad vila hemma och pencillinkur, sedan återkontroll. Ska skicka in ansökan om graviditetspenning imorgon. Känner mig lugnare nu iaf :)
    Jag har fått besked av FK att om man är sjukskriven innan hp börjar och inte jobbar där i mellan så ska man inte fylla i hp utan vara sjukskriven tiden ut i stället. Så jag kommer inte skicka in utan min läkare får sjukskriva mig tiden ut i stället. Är nu sjukskriven tills början av januari. Kolla det innan du tar en massa tid till att fylla i den.  
  • harmonihalsa

Jag har med börjat få sammandragningar, ca 5-7 om dagen. Några maler som mensvärk och några blir magen stenhård. I mitt fall kan jag verkligen känna om det är en sammandragning för magen blir stenhård, som om jag känt på en träbit ungefär och kan känna livmoderns konturer. 

Hade mkt med sonen men de gjorde inte ont men spände rejält. Jag tog dem inte på allvar då alla säger att de som inte gör ont är ofarliga men bm kände dem en gång och förbjld mig genast att göra någonting i princip. Dels pga att det blev så hårt samt att de höll i sig länge. Nu lyckades vi hålla honom i magen till vecka 37+0. Är väldigt försiktig nu. Jag tror man ska lita på sin känsla om de är  träningssammandragningar eller riktiga. I mitt fall stämde det inte med att smärta avgör.  

• Empa86

Hm, kanske ska nämna det för BM när jag träffar henne om 2 veckor. Börjar väl bli dax att inse att jag inte kan hålla på att greja och ha samma tempo som tidigare...

Svar på tråden Januaribebis 2012