• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • chicopico

Hej hej!
    Har inte skrivit på länge nu, internet har legat nere ett par dagar nu dessutom så jag har mycket att läsa ikapp.
    slängde in en bild på min gigantiska mage i  magtråden

• mia1986

harmonihalsa: Tack för tipset. Mina papper är redan ifyllda, så jag kommer att skicka in dem utifall. Det kan väl inte göra något om jag skickar in? De kan väl inte göra annat på FK än att säga att de inte beviljar den utan att de tycker att jag skall vara sjukskriven istället? Och då är det väl bara att prata med läkaren?

Får jag fråga vad du är sjukskriven för eftersom du blivit sjukskriven så långt redan?

• fair

Varit hos BM idag. Allt såg prima ut :)
    bl.tryck 120/60, hb 126, bl.socker 5,0, urin U.a, sf-mått 21cm (de brukar inte mäta så tidigt egentligen) och bebis hjärtljud låg på 142-145slag/min. Står stilla i vikten sen förra veckan. Skönt!

• roxylady

Jag sitter och fundrar över en skötväska till vagnen nu jag. Behöver er hjälp :)
    Är det bra att ha en liten och smidig bag som man får ned det viktigaste i eller är det bra att ha en stor så man får ned mycket??

Har hittat en billig, liten å smidig väska som kommer att passa våran vagn. Ska man slå till?

• harmonihalsa
    mia1986 skrev 2011-09-20 20:11:19 följande:
    harmonihalsa: Tack för tipset. Mina papper är redan ifyllda, så jag kommer att skicka in dem utifall. Det kan väl inte göra något om jag skickar in? De kan väl inte göra annat på FK än att säga att de inte beviljar den utan att de tycker att jag skall vara sjukskriven istället? Och då är det väl bara att prata med läkaren?

Får jag fråga vad du är sjukskriven för eftersom du blivit sjukskriven så långt redan?
    Nej kan inte tänka mig att det gör något att du skickar in det. Säkert bara bra att gardera sig. 

Är sjukskriven för att jag haft blödningar pga en föreliggande moderkaka. Även myom som moderkakan sitter på i andra änden. Känns direkt i magen när jag anstränger mig lite så vi tillsammans med läkaren ansåg det lugnast så här för att inte riskera något. Träffade en läkare som tyckte jag kunde vara i gång som vanligt men 5 andra sa att jag ska ta det väldigt lugnt så glad jag träffade fler än den. Hade inte vågat chansa... Du då, varför är du sjukskriven?
  • bumbi 84
    roxylady skrev 2011-09-20 21:19:02 följande:
    Jag sitter och fundrar över en skötväska till vagnen nu jag. Behöver er hjälp :)
    Är det bra att ha en liten och smidig bag som man får ned det viktigaste i eller är det bra att ha en stor så man får ned mycket??

Har hittat en billig, liten å smidig väska som kommer att passa våran vagn. Ska man slå till?
    För min del hade jag tatt en model större. dom växer ju och då tar blöjor och klader mer plats sen ammar man inte ska man få plats med flaskor och pulver och termos eller flaskvärmare
    Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
  • roxylady
    bumbi 84 skrev 2011-09-20 21:27:25 följande:
    För min del hade jag tatt en model större. dom växer ju och då tar blöjor och klader mer plats sen ammar man inte ska man få plats med flaskor och pulver och termos eller flaskvärmare
    Okej! Ja men det är ju klart det. Några tips om bra väskor? Som är enkla att fästa också? :)
  • Sapato

Paet: vi hade skip hop till sonen, både den med lock samt den utan.
    Toppen bra är dom tycker jag.

• roxylady
    Sapato skrev 2011-09-20 21:53:55 följande:
    Paet: vi hade skip hop till sonen, både den med lock samt den utan.
    Toppen bra är dom tycker jag.
    Åh dom har jag läst om och även sett en video! De verkar himlans bra! Är det bäst att ha den i tygformen då eller i skinn?
Svar på tråden Januaribebis 2012