• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • LillaEko

Nä, hon sa att ALLA här rekommenderas att äta järn efter vecka 20 då man på slutet annars kan man få brist på slutet oavsett järndepå i starten?!?!

Vhjärtslagen låg först på 157 men gick sen ner på 142-145. Vi vet inte vad det blir. Men trots att de var över 140 tror jag fortfarande på pojk medan maken nu tror stenhårt på myten om flicka när det är över 140 slag ;)

• mia1986

Nu är jag hemma igen. Är fortsatt sjukskriven i 1 månad till, ev längre pga hotande förtidsbörd. Ordinerad vila hemma och pencillinkur, sedan återkontroll. Ska skicka in ansökan om graviditetspenning imorgon. Känner mig lugnare nu iaf :)

• RaraS
    LillaEko skrev 2011-09-20 09:39:31 följande:
    Här ska vi till banken i em, nervös, hur öppen ska man vara om att man är gravid?? Vill ju verkligen ha detta hus! 
    Kan du verkligen dölja det? Min mage syns lång väg!
    Och jag kommer ihåg att när vi var till banken för att låna i höstas så räknade de ändå in att det kommer barn i framtiden...för de antar att det kommer barn om man går dit som par så jag tror inte det spelar någon roll om du döljer det eller ej. Har för mig han sa något likande som det här:  "Så här mycket har ni över idag...och har ni tänkt något på er familjesituation om cirka 10 år? Om ni till exempel skulle skaffa två barn så har ni så här mycket över varje månad så ni har så här stor marginal." Bla-bla...

Lycka till! Det går säkert jättebra! 
    Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 12/1-12?
  • LillaEko

Jo med rätt kläder verkar det som jag kan dölja det än.
    Får se om de säger något om det!

• Fellis

en lite fråga: någon som gjort en kronisering och behövt sätta in/göra cerklage?

• curiosa
    Fellis skrev 2011-09-20 10:44:04 följande:
    Vet du vad du väntar för kön?
    Nej det vet jag inte.
  • curiosa
    LillaEko skrev 2011-09-20 11:43:14 följande:
    Nä, hon sa att ALLA här rekommenderas att äta järn efter vecka 20 då man på slutet annars kan man få brist på slutet oavsett järndepå i starten?!?!

Vhjärtslagen låg först på 157 men gick sen ner på 142-145. Vi vet inte vad det blir. Men trots att de var över 140 tror jag fortfarande på pojk medan maken nu tror stenhårt på myten om flicka när det är över 140 slag ;)
    Du kan ju hälsa honom att med mina stora barn så låg genomsnittet på:
    pojk: 149
    flicka: 148

Alltså högre med pojk än flicka :) (men spannet var mellan 144-152 på pojk och mellan 142-154 på flicka)
  • LillaEko

Hihi, nä det ska jag inte avslöja. Han tror benhårt på att det är en tjej och det vill jag att han ska...för har slått vad om första bajsblöjan ;)

Gick bra hos banken :) men nu ska vi själva räkna om så vi klarar det utan problem även med mig hemma och en liten bebis!

Försäkringskassan ringde idag, ville dubbelkolla en sak med min inkomst. Men hon sa att hon beviljat min gp, så lättad att jag grät glädjetårar efter att ha lagt på luren.

• MissT
    LillaEko skrev 2011-09-20 15:25:00 följande:
    Hihi, nä det ska jag inte avslöja. Han tror benhårt på att det är en tjej och det vill jag att han ska...för har slått vad om första bajsblöjan ;)

Gick bra hos banken :) men nu ska vi själva räkna om så vi klarar det utan problem även med mig hemma och en liten bebis!

Försäkringskassan ringde idag, ville dubbelkolla en sak med min inkomst. Men hon sa att hon beviljat min gp, så lättad att jag grät glädjetårar efter att ha lagt på luren.

Åhhh vad skönt att det gick bra både på banken och med gp. Stort grattis
  • partouze

Tog mitt sista blodprov idag för bestämma rh fick även lyssna på hjärtat som slog i 140 min kille bara storlog! Mätte även livmodern till 20 är i vecka 23+4 . Känns toppen

Svar på tråden Januaribebis 2012