• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Empa86

Haha inte en aning:) Det står i inbjudan att de tar upp graviditeten, barnet, amning, förlossning, föräldraskap, parrelationer och jämställdhet. Tror att det mest går ut på att man ska träffa folk i samma situation. Just den biten är jag inte så nog på men de brukar göra besök på förlossningen och det är jag nyfiken på!

• Kajsa84
    Skåne85 skrev 2011-09-21 09:07:53 följande:
    Vi ska ha en brio happy duo, har prov kört den o är förälskad :)

Vad fick ni ge?
  • RaraS

På tal om skötväskor....är det någon som har provat Willvins skötväskor?
    Hittat en till bra pris, men den är i konstmocka. Skulle hellre vilja ha i konstläder, känns som det tål regn bättre. Är det någon som har någon väska  i konstmocka?

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 12/1-12?
  • got2b
    Kajsa84 skrev 2011-09-21 08:37:39 följande:
    Har hitta en ny Brio Happy Duo där det är separat liggdel och sittdel och skötväska som ingår. Orginalpris 8295 kronor men nu extrapris på 5649 kronor. Vet att Brio vagnarna är mycket populära. Någon som har en erfarenhet??
    Vi ska också ha en brio happy duo. När vi beställde den (ska inte hämta den förrän veckan innan jul) så låg priset på 7400kr för vagnen. Ingen skötväska ingick. Vi vågade inte vänta med att beställa vagnen för när vi var där inne så fick vi beskedet att de började ta slut och skulle vi få den färg vi ville ha så skulle vi inte vänta.
    Så för det priset hade jag mer än gärna beställt vagnen =)
  • curiosa
    LillaEko skrev 2011-09-21 08:54:45 följande:
    Angående föräldrargrupp: vad gör man där?
    När jag gick på det (för så där 100 år sedan, nej men 12 år sedan!!) Så var det total meningslöst.
    Vi var unga föräldrar (19 år) som hamnade i en grupp men gamla (över 30, som man själv är nu)
    och våra livssituationer såg helt olika ut.
    Det gav absolut ingenting alls.

Denna gången skulle säkert pv vilja gå men jag vägrar.

Pratades lite om smärtlindring, fick se nån förlossningsfilm.
    Vi gjorde inget besök på förlossningen utan det fick man boka privat om man ville.
  • Velociped

Jag är väldigt skeptisk till föräldragrupp men både sambon och barnmorskan tycker att det är en JÄTTEbra idé, särskilt eftersom vi är nyinflyttade... Men jag känner att jag ändå inte orkar träffa mer nya människor (har precis börjat studera och lärt känna 50 nya personer på två veckor...typ). 

Nån här som kan stötta mig i att föräldragrupp inte alls är nödvändigt? ;) 

• chicopico

Jag väntar tredje barnet nu och har aldrig gått i föräldragrupp, när jag väntade första så var gruppen full och när jag vänta tvåan så tyckte jag de kändes onödigt och nu känner jag nog att jag kan skippa de denna gången också

• Skåne85

Vi har inte köpt den än men när vi kollade på den ( utgående modell) på rea så låg den på knappt 5000 tror jag i Lund!

Svar på tråden Januaribebis 2012