• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • minjalin
    Velociped skrev 2011-09-21 11:47:34 följande:
    Det är lite min tanke också - då gör jag sambon till viljes lite grann iaf. Sedan brukar han och jag få samma "känslor" inför folk och situationer, så tycker inte jag att det är något att ha gör förhoppningsvis inte han det heller.
    Låter som en bra kompromiss :)
  • Some
    Kajsa84 skrev 2011-09-21 08:37:39 följande:
    Har hitta en ny Brio Happy Duo där det är separat liggdel och sittdel och skötväska som ingår. Orginalpris 8295 kronor men nu extrapris på 5649 kronor. Vet att Brio vagnarna är mycket populära. Någon som har en erfarenhet??
    Vi har en Brio Happy Duo -10. Jag älskar den. Robust och lättkörd och funkar bra i terräng vilket var viktigt för oss.
    happy until proven otherwise
  • minjalin

Åh, jag är så glad! Fick brev från försäkringskassan nu om att jag får beviljad helt graviditetspenning från 13 november! :D

En fråga om det finns någon insatt här :p Jag har ju precis blivit halvtidssjukskriven och ska skicka in papper om det på måndag för då har jag vart hemma 2 veckor och sen får jag vänta på svar om dom godkänner det eller inte. Och jag vet att sjukskrivning alltid går före graviditetspenning, men hur funkar det om man har helt gp och halv sjukskrivning? Är man halvtidssjukskriven då och så får man fylla upp med halv gp för det man skulle ha jobbat då eller? 

• mia1986

harmonihalsan: Oj, va bra att du blivit sjukskriven. Bebisen i magen är det absolut viktigaste som finns och den ska må bra. Förstår att du inte vågar jobba och ev riskera något.

Jag är sjukskriven pga hotande förtidsbörd som läkarna kallar det. Risken att jag skall föda bebisen för tidigt är väldigt stor. Jag har nu varit sjukskriven i 2 veckor och blivit sjukskriven i 4 veckor till, ev längre. Jag har smärtsamma sammandragningar som blir regelbundna ner till 10-15 minuter mellan när jag anstränger mig, stressar och lyfter tungt, vilket jag gör på jobbet. Nu när jag är hemma och vilar har jag fortfarande många jobbiga sammandragningar varje dag, dock ej regelbundna. Så det är bättre för mig och bebis att vara hemma och vila.

• minjalin

Har pratat med fk nu och hon visste inte riktigt hur jag skulle fylla i den där blanketten man får med eftersom jag precis blivit sjukskriven och inte vet om jag får det beviljat eller inte så hon skulle be en handläggare som har hand om gp att ringa upp mig så jag får hjälp att fylla i den. Men verkade som att graviditetspenningen fyller upp resten för det jag inte är sjukskriven i och med att jag fått full gp. Men hon verkade ju inte jätteinsatt så det blir bra att få prata med nån som är mer inriktad på det :)

• minjalin
    zatori skrev 2011-09-21 13:58:16 följande:
    leia: Åh, vad skönt att ha fått beviljat! :)
    Ja det känns som en lättnad :) Segt bara att det är så mycket papper som ska fyllas i och så struligt när man är sjukskriven samtidigt så det ska bli skönt när allt är inskickat!
  • Fellis

Jag kommer nog också att gå i mamma grupp. Håller med de andra om att man kan gå dit och passar det inte en behöver man inte gå dit igen..

Tror framförallt att det kan vara skönt/bra om man inte känner flera som är mamma ledig samtidigt som en själv..
    Men var och en gör ju som de själva vill :) Men man är ju inte bunden att gå dit om man en gång varit där!

• Zaarah1984

Jag och sambon ska gå på föräldragrupp, eftersom jag är rätt nyinflyttad så hade det ju varit kul att träffa andra som också väntar barn. Plus att det känns som att jag har noll koll ibland så kan säkert lära mig något nytt

Svar på tråden Januaribebis 2012