• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • roxylady
    MissT skrev 2011-09-22 08:21:24 följande:
    Jag beställde denna från Ellos:
    www.ellos.se/dv/1-Ytterplagg-Kappor-rockar/Ve...

Den satt bra och det känns som en jacka jag kan ha hela vintern, även när jag inte är gravid längre. Den kostar en del men de hade erbjusande om att man fick 40% på en vara och det tror jag de fortfarande har. Den känns lite stor i storleken (köpte min vanliga storlek) men då är jag också ganska så säker på att jag kommer kunna ha den ända fram till förlossningen. 

Den såg jätte fin ut! Men den är inte för tunn då? Tänkte den liknande en filtjacka lite granna?
    Är en riktigt fryslort nämligen ha ha! Men som sagt tack för tipset :) Man kan ju skicka efter den och se hur den sitter och känns iaf :)
  • MissT
    roxylady skrev 2011-09-22 13:34:00 följande:
    Den såg jätte fin ut! Men den är inte för tunn då? Tänkte den liknande en filtjacka lite granna?
    Är en riktigt fryslort nämligen ha ha! Men som sagt tack för tipset :) Man kan ju skicka efter den och se hur den sitter och känns iaf :)

Det var så lite så
    Jag hoppas att den inte blir för tunn. Är du väldigt frusen av dig kanske du ska sikta på en annan jacka. Jag brukar köra liknande kappor på vintern och den är såpass stor att jag kan ha en varm och go tröja under och eftersom det blir mycket tights och tröjor i vinter så ville jag ha en kappliknande jacka. Det är nog däremot ingen jacka att ha för t ex pulkaåkning och liknande men det tror jag inte att jag kommer syssla med ändå denna vinter Inte innan bebisen kommit ut i alla fall och sedan hoppas jag kunna klämma mig i någon av mina vanliga jackor.
  • 87ida

Jag är i v.24+3 och var hos BM igår och hade dessa mått och resultat..

Blodvärde: 128
    Blodtryck: 127/75
    Lillans hjärtslag: 144
    SF-mått: 25 cm
    Vikt: +7 kg sedan inskrivning i v.10

Om man tittar på kurvan så är "normalkurvan" på 24 cm i 25 HELA veckor.
    Men min BM sa då att jag hade ett normalt mått så jag tror på henne om än jag hade 2 cm över :)

Vad kul att vi nu är över halvvägs allihopa! Det kändes som nyss då jag sa till killen min "Tänk, nu är bebis som ett hallon stort" och hon har ju då verkligen växt sen dess! Haha :)

• 87ida

Förresten, är det någon som röker/snusar eller använder nikotintugummi nu under graviditeten? Själv slutade jag snusa nyår men drömmer ändå om snus varje natt... jobbigt!

• lillbumbin

Idag har jag införskaffat sängkläder till spjälsängen i Laban, även spjälskydd i Laban och sen var de även med täcke och kudde:) allt för 945:- det var ett startkit tyckte verkligen de va värt de pengarna:) så nu väntar ja på posten å mitt paket beställde även sängkläder till vaggan med Laban på för 199 och de skulle ha kostat 249:) känner mig nöjd över dagens affärer:)

• LillaEko

87ida jag slutade snusa när jag plussade, men kan fortfarande få ordentligt sug ibland.

• Majskorn

jag slutade snusa mitt förra plus (slutade i MA) men eftersom vi satte igång verkstaden direkt efter så började jag ju givetvis inte igen (slutade även med onico denna gång) Det slog mig precis att jag kommer få vara nykter andra nyår i rad....GUD så skönt

• bebismys2011

Jag slutade snusa när jag plussade, sedan 2-3 veckor tillbaka är jag sjukt snussugen, skulle kunna äta upp en hel dosa general ;) konstigt!

• roxylady
    MissT skrev 2011-09-22 14:02:05 följande:
    Det var så lite så
    Jag hoppas att den inte blir för tunn. Är du väldigt frusen av dig kanske du ska sikta på en annan jacka. Jag brukar köra liknande kappor på vintern och den är såpass stor att jag kan ha en varm och go tröja under och eftersom det blir mycket tights och tröjor i vinter så ville jag ha en kappliknande jacka. Det är nog däremot ingen jacka att ha för t ex pulkaåkning och liknande men det tror jag inte att jag kommer syssla med ändå denna vinter Inte innan bebisen kommit ut i alla fall och sedan hoppas jag kunna klämma mig i någon av mina vanliga jackor.
    Okej! Har du den nu eller väntar du på den? :)
    Ja jag misstänker att den blir lite för tunn. Så  jag har även varit och frågat på PoP om deras vinterjacka. Den kostar ju ganska mkt men hon sa att den är perfekt att ha även när man inte är gravid. Den kanske inte är lika varm som en dunjacka men den är ordentligt fodrad och har ett bra skydd mot regn, snö, vind och kyla. Den är även en skaljacka så man kan ta bort fodret sedan när det blivit vår vilket är kanon! Då blir den som en seglarjacka ungefär :) Tror jag ska sattsa på den faktiskt. Rättså ok när man ändå kan ha den efteråt med!

Nä inte blir det särskilt mkt pulkaåkning å sånt :p Det kommer man ju inte att orka med. Ja när bebbe kommit ut å fått åldern innen blir det nog en hel del pulka ;) Men det dröjer ju dit hihi.
  • zatori

Har varit hos bm idag och järnvärdet hade sjunkit sedan senaste mätning i typ v 12. Nu ska jag börja med Niferex. Fick lyssna på hjärtat också och det slog så fint så. :) Dock sa hon inget om hur många slag per minut det var. Brukar de alltid göra det annars? Det är andra gången jag får lyssna på hjärtat och inte någon av de två har hon sagt vad det är per minut. Känns som att alla andra får veta det? Jag glömde såklart att fråga också.

Svar på tråden Januaribebis 2012