• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Carolaj83
    LillaEko-min bebis får både vaggvisor o sagoläsning på kvällarna när jag nattar barnen

kan faktiskt sakna bebis tiden med första barnet, med andra barnet vart det ju mer rutiner...och ännu mer rutiner denna gång, men det blir bra, minsta längtar som bara den o berättar stolt för alla att hon ska bli storasyster efter julafton   
    Rasmus 061219*Nora 081209* Trean januari 2012
  • PrickenoGrodan

Hej på er! Hoppas allt är bra med er. Jag måste rådfråga er lite. På förmiddagarna mår jag oftast okej men från lunch och framåt får jag svårt att gå. Hälften av alla nätter sover jag uselt då mage och bäcken ömar, har svårt att vända mig. Efter en jobbig natt kommer bäckensmärtorna direkt då jag går upp. Jag är öm på fogen i fram och en av fogarna bak. Min man vill sjukskriva mig 25% men jag vill avvakta, känner mig lat. Ska till BM nästa vecka och tänkte höra med henne. Sjukgymnastik hjälper det? Fogbälte? Tror ni man kan bli sjukskriven på typ 25% eller ska man inte kunna gå alls för att bli sjukskriven? Kan BM fixa kryckor?

Många frågor blev det, hoppas någon kan svara.

• Skåne85

Jag fick order av min dokter att skaffa Glid lakan, haha antar hon menar siden lakan, och sen vända siden byxor ut och in när man sover så det blir lättare att vända sig :) det funkar!

• Kissekatten
    Skåne85 skrev 2011-09-21 20:49:12 följande:
    Jag fick order av min dokter att skaffa Glid lakan, haha antar hon menar siden lakan, och sen vända siden byxor ut och in när man sover så det blir lättare att vända sig :) det funkar!
    Kul tips :) Glidlakan används inom vården när man ska vända personer. Men sidenlakan funkar lika bra, tror jag!
    Dotter f. 2010-03-10, syskon BF 2011-12-27
  • bumbi 84
    Skåne85 skrev 2011-09-21 20:49:12 följande:
    glidlakan kan du kolla med sjukgymnasten.
    Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
  • bumbi 84
    PrickenoGrodan skrev 2011-09-21 20:24:12 följande:
    Hej på er! Hoppas allt är bra med er. Jag måste rådfråga er lite. På förmiddagarna mår jag oftast okej men från lunch och framåt får jag svårt att gå. Hälften av alla nätter sover jag uselt då mage och bäcken ömar, har svårt att vända mig. Efter en jobbig natt kommer bäckensmärtorna direkt då jag går upp. Jag är öm på fogen i fram och en av fogarna bak. Min man vill sjukskriva mig 25% men jag vill avvakta, känner mig lat. Ska till BM nästa vecka och tänkte höra med henne. Sjukgymnastik hjälper det? Fogbälte? Tror ni man kan bli sjukskriven på typ 25% eller ska man inte kunna gå alls för att bli sjukskriven? Kan BM fixa kryckor?

Många frågor blev det, hoppas någon kan svara.

Hejsan jag är . sjukskriven 100% för foglossning ända fram tills den är ute. tycker absolut du ska sjukskriva dig då det bara brukar bli värre ju tyngra man blir. sjukgymnasten brukar kunna ordna med bälte och kryckor samt tens.

För att fk ska godkänna 100% vill dom gärna att man går på kryckor eller rullstol. men 25% ska inte vara några problem alls. 
    Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
  • Skåne85

Haha så det finns nått som faktiskt heter glid lakan, jag trodde bara hon inte kom på namnet.... Vad är det som skiljer glid lakan o siden lakan åt?

• Västeråsmamman

Någon som också har mkt halsbränna? Vad tar ni emot det? Jag tar oftast novalucol.

• SFHelen
    Cia80 skrev 2011-09-21 19:10:02 följande:
    Usch, jag måste ta tag i pappret till FK om GP. Det jobbiga tycker jag är att skriva om en dag på jobbet. Har svårt att formulera mig, men jaja, det löser sig säkert.

måste också ta tag i det. Har nu fått moderskapsintyget så nu ska jag få hem hp paprena så ja o min chef kan skriva dem...
Svar på tråden Januaribebis 2012