• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • MissT
    roxylady skrev 2011-09-21 22:34:40 följande:
    Tips på ställen man kan hitta en skön gravidvinterjacka som inte är för tunn? Har kollat på bonprix, Nelly och H
    Jag beställde denna från Ellos:
    http://www.ellos.se/dv/1-Ytterplagg-Kappor-rockar/Vertbaudet/_/N-f4uZ1z13zxaZ1z141xe?Nr=334617

Den satt bra och det känns som en jacka jag kan ha hela vintern, även när jag inte är gravid längre. Den kostar en del men de hade erbjusande om att man fick 40% på en vara och det tror jag de fortfarande har. Den känns lite stor i storleken (köpte min vanliga storlek) men då är jag också ganska så säker på att jag kommer kunna ha den ända fram till förlossningen. 

• MissT
    LillaEko skrev 2011-09-22 05:40:03 följande:
    Kanske en jätte fjantig fråga?!?! Finns det någon fara med att fortfarande sova på magen? Igårkväll när jag la mig levde bebis verkligen rövare i magen och känns ju så mycket tydligare när jag ligger på mage?

Jag har inte legat på mage på jätte länge, har tyckt att det känns obehaglig även innan magen var speciellt stor. Sover vanligtvis nästan alltid på magen men nu blir det på sidan med en tunn kudde mellan benen
  • MissT
    Västeråsmamman skrev 2011-09-22 07:07:01 följande:
    24+0 idag. En milstolpe uppnådd. Jätteskönt!9
    Härligt! Där är jag i morgon
  • shadowstorm

Då gick man in i vecka 24 idag :) var till bm igår. Och allt såg bra ut och jag hade ett SF-mått på 24 vilket tydligen var större än med sonen. Det är 2-3 cm större än när jag vänta sonen....hej och hå var vill detta sluta :P

• Västeråsmamman

Vägde mig i morse och nu hade jag tappat i vikt. Ligger på minus 1 kg sen inskrivningen. Fast magen växer och jag äter inte alltid så nyttigt...äter det jag känner för.

• Velociped

Varför drömmer man så otroligt mycket och livligt? Varenda natt är det full fart i mina drömmar så att jag vaknar nästan mer stressad än jag somnade... Inatt, tex, drömde jag två gånger om att jag var tvungen att rädda massa människor från hus som höll på att explodera, främst mammor och barn såklart... barnvagnar och skötväskor och stress.... *suck*

Ingen huskur mot detta? 

• Majskorn

Enligt min BM är det ingen fara att ligga på mage alls...du kan ligga på mage hela graviditeten om du vill men oftast är det inte så skönt men det är inte farligt!

• Alltochinget

Är det bra att träna bodypump, afrodans och andra gruppträning under graviditeten? Jag var på mitt första pump-pass igår sen vintras och funderade efteråt om det är bra? Har googlat runt och det verkar vara olika bud. Vissa säger att man ska undvika vissa övningar medan andra påstår att man kan träna allt sålänge det känns bra.

Hoppas myran vill stanna i magen till januari <3
  • LillaEko

Vad skönt, för än tycker jag inte det egentligen är obehagligt att sova på magen. Men när liten där inne boxade och hade sig så igårkväll kändes det som att h*n protesterade ;)

• LillaEko

Anonyym: jag kör fortfarande pump (men har inte gjort det nu på snart 3 veckor för virusinfektionen). Men planerar att försöka köra igång igen nästa vecka eller i helgen.
    Jag har hört att man kan köra allt så länge det känns bra. På rygg kan man använda vikter i händerna istället när stången går emot magen utan att ge träningseffekt.
    Utfall kör jag utan vikt nu då jag hört att de ev kan påverka fogarna.
    Men en kompis körde fram till typ v 37, hon fick barn i feb.

Svar på tråden Januaribebis 2012