• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • zatori
    Skåne85 skrev 2011-09-21 21:21:51 följande:
    Haha så det finns nått som faktiskt heter glid lakan, jag trodde bara hon inte kom på namnet.... Vad är det som skiljer glid lakan o siden lakan åt?
    På glidlakan är det ett stort fält i mitten på lakanet med väldigt glatt yta som gör att man glider lättare och alltså lättare kan vända sig.
  • roxylady

Tips på ställen man kan hitta en skön gravidvinterjacka som inte är för tunn? Har kollat på bonprix, Nelly och H

• marickan

Glidlakan är bara glatta i mitten, så inte äldre personer ska glida så långt så de glider ur sängen. På sidorna som hänger över sängkanten är det mera "oglidigt" tyg :) Lakanet ska underlätta för de äldre att vända sig i sängen, eller för vårdpersonal att vända personen.. Funkar säkert riktigt bra vid foglossning, kan kännas oändligt långt att vända sig från en sida till den andra ibland :)

• roxylady

Halva mitt inlägg försvann. Skulle stå HM. Och att de som finns verkar vara så tunna:(

• LillaEko

Jag har tagit novalucol mot min halsbränna men eftersom det går så långt att jag spyr ibland fick jag tips om gaviscon av min bm.
    Funkar super!

• LillaEko

Kanske en jätte fjantig fråga?!?! Finns det någon fara med att fortfarande sova på magen? Igårkväll när jag la mig levde bebis verkligen rövare i magen och känns ju så mycket tydligare när jag ligger på mage?

• Marsätt
    bumbi 84 skrev 2011-09-21 21:05:11 följande:
    Hejsan jag är . sjukskriven 100% för foglossning ända fram tills den är ute. tycker absolut du ska sjukskriva dig då det bara brukar bli värre ju tyngra man blir. sjukgymnasten brukar kunna ordna med bälte och kryckor samt tens.

För att fk ska godkänna 100% vill dom gärna att man går på kryckor eller rullstol. men 25% ska inte vara några problem alls. 
    Förra graviditeten vart jag sjukskriven på 50% för foglossning och det var inga problem alls.
    ♥Olivia 2004♥ ♥Hugo 2007♥ ♥Skruttan 2012♥
  • SFHelen
    LillaEko skrev 2011-09-22 05:40:03 följande:
    Kanske en jätte fjantig fråga?!?! Finns det någon fara med att fortfarande sova på magen? Igårkväll när jag la mig levde bebis verkligen rövare i magen och känns ju så mycket tydligare när jag ligger på mage?

ligger inte på magelängre, men kan vakna av att jag har det och har så ont då.

Men när jag väntade vår dotter låg hon så långt in så jag kunde ligga på mage till ca v.29 utan problem och hon tog ingen skada ;) 

Jag vet inte om att det skulle finnas någon fara med att ligga på mage.
  • Västeråsmamman

24+0 idag. En milstolpe uppnådd. Jätteskönt!9

Svar på tråden Januaribebis 2012