• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • MissT
    roxylady skrev 2011-09-22 15:46:37 följande:
    Okej! Har du den nu eller väntar du på den? :)
    Ja jag misstänker att den blir lite för tunn. Så  jag har även varit och frågat på PoP om deras vinterjacka. Den kostar ju ganska mkt men hon sa att den är perfekt att ha även när man inte är gravid. Den kanske inte är lika varm som en dunjacka men den är ordentligt fodrad och har ett bra skydd mot regn, snö, vind och kyla. Den är även en skaljacka så man kan ta bort fodret sedan när det blivit vår vilket är kanon! Då blir den som en seglarjacka ungefär :) Tror jag ska sattsa på den faktiskt. Rättså ok när man ändå kan ha den efteråt med!

Nä inte blir det särskilt mkt pulkaåkning å sånt :p Det kommer man ju inte att orka med. Ja när bebbe kommit ut å fått åldern innen blir det nog en hel del pulka ;) Men det dröjer ju dit hihi.
    Jag har fått hem den men inte börjat använda den än utan har bara provat den. Den känns lite för varm ännu.

Pop jackan låter ju jätte bra! 

Jag har två barn sedan tidigare så för oss blir det nog en hel del pulkaåkning så fort snön kommer. Men med tanke på min foglossning lär inte jag knata upp och ner i backar..... Får väl stå och titta på  
  • LillaEko
    zatori skrev 2011-09-22 16:21:07 följande:
    Har varit hos bm idag och järnvärdet hade sjunkit sedan senaste mätning i typ v 12. Nu ska jag börja med Niferex. Fick lyssna på hjärtat också och det slog så fint så. :) Dock sa hon inget om hur många slag per minut det var. Brukar de alltid göra det annars? Det är andra gången jag får lyssna på hjärtat och inte någon av de två har hon sagt vad det är per minut. Känns som att alla andra får veta det? Jag glömde såklart att fråga också.
    Vår bm sa nog inte hur många hjärtslag det var, men vi fick se det i en ruta på apparaten.
  • roxylady
    MissT skrev 2011-09-22 16:42:52 följande:
    Jag har fått hem den men inte börjat använda den än utan har bara provat den. Den känns lite för varm ännu.

Pop jackan låter ju jätte bra! 

Jag har två barn sedan tidigare så för oss blir det nog en hel del pulkaåkning så fort snön kommer. Men med tanke på min foglossning lär inte jag knata upp och ner i backar..... Får väl stå och titta på  
    Okej. Ja men det är ju bra att den är för varm för hösten i alla fall :) Då blir det varmt å gosigt till vintern!

Ja jag tror också det. Tror det får bli den. Men kan ju prova den i butik i alla fall så man verkligen kan bestämma sig innan man slår till :)

Åh ja men då förstår jag att det blir mkt uteaktiviteter då :D Ja precis! pappa får åka med istället ;)
  • zatori
    LillaEko skrev 2011-09-22 16:56:47 följande:
    Vår bm sa nog inte hur många hjärtslag det var, men vi fick se det i en ruta på apparaten.
    Det kanske är en mer hightech apparat än den min bm använder då? Den ser liksom ut som en gammal radio som hon rattar på och så har hon en stav med såntdär klet på och drar på magen för att hitta hjärtljuden. Har inte sett att det är någon ruta på apparaten som visar hjärtslagen.
  • Kajsa84

Idag var jag inne för sammandragningar. Har inte upplevt att dom gör ont men är otroligt obehagliga och sker i samband med stress och tungt på jobbet.. Hade tydligen ett litet vidgande på en halv centimeter på livmodermunnen från barnets håll. Sjukskriven i två veckor på halvtid och får bara gå pass som är 4 timmar per dag. Sedan tillbaka för ny bedömning. Inte vad jag hade önskat men så är det. Dock ingen glad chef....

Någon som varit sjukskriven halvtid men ändå fått havandeskaps penningen?? Mest det jag är orolig för så dom inte säger att jag är ju sjuk och ska bli sjukskriven i stället... Vilket meck...Och så ska jag få chefen att skriva havandeskaps paprerna också..Inte lätt.

• missable
    zatori skrev 2011-09-22 17:43:59 följande:
    Det kanske är en mer hightech apparat än den min bm använder då? Den ser liksom ut som en gammal radio som hon rattar på och så har hon en stav med såntdär klet på och drar på magen för att hitta hjärtljuden. Har inte sett att det är någon ruta på apparaten som visar hjärtslagen.
    "Vår" ser också ut som en gammal radio eller ni vet bandspelaren man kunde sjunga i när man var liten. Men Vår BM sade vi att vi ville veta, även förra gångens, då hon var sjuk så var det en bm som bara gjorde lite hastigt och lustigt känns det som.. Men fråga så får ni veta nästa gång! 
  • missable
    Kajsa84 skrev 2011-09-22 18:24:52 följande:
    Idag var jag inne för sammandragningar. Har inte upplevt att dom gör ont men är otroligt obehagliga och sker i samband med stress och tungt på jobbet.. Hade tydligen ett litet vidgande på en halv centimeter på livmodermunnen från barnets håll. Sjukskriven i två veckor på halvtid och får bara gå pass som är 4 timmar per dag. Sedan tillbaka för ny bedömning. Inte vad jag hade önskat men så är det. Dock ingen glad chef....

Någon som varit sjukskriven halvtid men ändå fått havandeskaps penningen?? Mest det jag är orolig för så dom inte säger att jag är ju sjuk och ska bli sjukskriven i stället... Vilket meck...Och så ska jag få chefen att skriva havandeskaps paprerna också..Inte lätt.
    Hoppas vilan gör sitt, skit i att chefen inte blir glad, det är din hälsa och barnets som går först. Är såååå trött på chefer som reagerar så!
  • zatori

missable: Hahaha! Ja, den ser exakt ut som en sån bandspelare med tillhörande mick som man hade när man var liten. Ja, ska försöka komma ihåg att fråga nästa gång!

• fabler

jag har en jacka från hm som jag köpte när jag va gravid med sonen som jag kan ha nu. Den är ganska tunn men dög gott och väl när jag va gravid med sonen, är ju fördel att man blir varmare i kroppen när man är gravid. Har även fått låna en annan vinterjacka av min kompis som är lite mer praktisk att ha om jag blir att åka pulka med sonen. Däremot är jag orolig över att svälla lika mycket i fötterna som jag gjorde med sonen för då får jag problem med skor i så fall.

elias är världens sötaste!!!
  • fair
    partouze skrev 2011-09-22 13:23:03 följande:
    Ja om tre veckor den 11/10 du då? Du har också bf 12/1 då ?
    Okej, jag har den 17/10. Är omföderska, är det ditt första? Ja, 12/1! :D
Svar på tråden Januaribebis 2012