• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • roxylady
    fabler skrev 2011-09-22 20:42:02 följande:
    jag har en jacka från hm som jag köpte när jag va gravid med sonen som jag kan ha nu. Den är ganska tunn men dög gott och väl när jag va gravid med sonen, är ju fördel att man blir varmare i kroppen när man är gravid. Har även fått låna en annan vinterjacka av min kompis som är lite mer praktisk att ha om jag blir att åka pulka med sonen. Däremot är jag orolig över att svälla lika mycket i fötterna som jag gjorde med sonen för då får jag problem med skor i så fall.
    Okej! Finns den på HMs hemsida nu? Jo det är sant.. men jag tror det blir kallt med en tunn jacka ändå. Här brukar det ju lätt kunna bli 30 minus ju.. Fryser du inte då? Tänkte du bor ju nära mig så :)
    Jag tror jag hellre köper PoP jackan.. kan ju ändå ha den efteråt också :D
  • roxylady

Håller på att bli tokig på min diarre jag haft sedan v5. Är nu idag v22 och har det fortfarande.. förutom i en vecka när vi var på Cypern i slutet nu på Augusti. Någon mer som har det såhär? Håller på att bli galen :(

• bumbi 84
    minjalin skrev 2011-09-22 10:59:45 följande:
    Min mage bara växer för varje dag just nu känns det som och bebis sparkar jättehögt upp (känns som att livmodern går nästan 5 cm ovanför naveln och jag är v 23+6) och det är jobbigt att andas på nätterna för det trycker så. Om det är så här jobbigt nu, hur är det då om 3 månader? :o Minns att jag hade väldigt jobbigt att andas i slutet med sonen eftersom han låg så högt upp men minns inte att det började så här tidigt ju. Inatt höll jag på att bli tokig för jag visste inte hur jag skulle ligga för andning och foglossning >.< 

Min går 15cm över naveln och jag är med 23+6 idag
    Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
  • fabler
    roxylady skrev 2011-09-22 21:12:15 följande:
    Okej! Finns den på HMs hemsida nu? Jo det är sant.. men jag tror det blir kallt med en tunn jacka ändå. Här brukar det ju lätt kunna bli 30 minus ju.. Fryser du inte då? Tänkte du bor ju nära mig så :)
    Jag tror jag hellre köper PoP jackan.. kan ju ändå ha den efteråt också :D
    nej de va ju några år sedan jag köpte den så den finns inte nu. Nej jag tror inte att jag kommer frysa i vinter. Var en kall vinter när jag va gravid med sonen och då frös jag inte alls. Men sen har jag en helt underbar halsduk och den värmer jätte mycket också. Men den från pop tror jag är kanon, den är ju även väldigt snygg så hade jag blivit tvungen att köpa en nu så hade jag helt klart köpt den. Så många grader skiljer de inte på våra 3mil även om de kan skilja lite lite ibland !

Och  nej inga problem med diarre för min del. Hoppas de ger sig för dig med snart.

Imorgon är de dags för bm igen. De ska bli riktigt kul att få komma dit igen. Jag och sonen är lediga imorgon så efter bm ska vi nog åka och shoppa lite och eventuellt fika nånstans och bara njuta av dagen. Men nu ska jag sova för jag är kanon trött, har varit en dryg dag på jobbet.
    elias är världens sötaste!!!
  • minjalin
    Kajsa84 skrev 2011-09-22 18:24:52 följande:
    Idag var jag inne för sammandragningar. Har inte upplevt att dom gör ont men är otroligt obehagliga och sker i samband med stress och tungt på jobbet.. Hade tydligen ett litet vidgande på en halv centimeter på livmodermunnen från barnets håll. Sjukskriven i två veckor på halvtid och får bara gå pass som är 4 timmar per dag. Sedan tillbaka för ny bedömning. Inte vad jag hade önskat men så är det. Dock ingen glad chef....

Någon som varit sjukskriven halvtid men ändå fått havandeskaps penningen?? Mest det jag är orolig för så dom inte säger att jag är ju sjuk och ska bli sjukskriven i stället... Vilket meck...Och så ska jag få chefen att skriva havandeskaps paprerna också..Inte lätt.
    Jag har visserligen inte hunnit ansöka om min sjukskrivning än utan bara blivit sjukskriven av läkare och har vart hemma en vecka. Man får ju inte hem papper från fk förrän man vart hemma 2 veckor och sen ska man skicka in dom med läkarintyget och sen har dom en månad på sig att godkänna eller avslå. Men jag är sjukskriven på halvtid tills fk säger nåt annat och fick veta igår att min gp gått igenom och om jag får min sjukskrivning godkänd så får jag halv sjukpenning och halv graviditetspenning så det ska inte spela nån roll utan man kan söka gp ändå. Men sen går alltid sjukskrivning i första hand så får du exempelvis bara beviljad halv gp och är halv sjukskriven så blir du bar ahalv sjukskriven. Men har du helt gp och halv sjukskrivning få du hälften av varje. Är du helst sjukskriven och fått godkänd gp så blir du automatiskt helt sjukskriven istället och sjukskrivningen gäller ju fram till förlossningen, det gör inte graviditetspenningen :)
  • bumbi 84

Här är en sf kurva för er som vill kika hur ni ligger

• minjalin
    bumbi 84 skrev 2011-09-22 21:42:19 följande:
    Min går 15cm över naveln och jag är med 23+6 idag
    15 cm? :o Kan den komma så mycket högre upp då? Måste ju nästan vara helt uppe vid revbensbågen då ju :p Har du också jobbigt att andas på nätterna? Tycker verkligen nätterna är jättejobbiga =/ Minns att jag hade jobbigt att andas när jag var typ v 30 med sonen, och då var det ju även jobbigt att andas sittande men kommer inte ihåg att det kom så tidigt liggande med sonen. Men har hört nåt om att det kan spela in om man har lågt blodtryck också, men tycker inte det känns som att jag har det för det svartnar inte och så när jag reser mig och har inte vart yr på länge. Det var mycket mer sånt i början av grav. Kan bli lite jobbigt med andningen ibland också om jag sitter ner och får en sammandragning, och även när jag ligger ner känns det jobbigare vid sammandragningar men även när jag inte har sammandragningar.
  • bumbi 84
    minjalin skrev 2011-09-22 21:59:22 följande:
    15 cm? :o Kan den komma så mycket högre upp då? Måste ju nästan vara helt uppe vid revbensbågen då ju :p Har du också jobbigt att andas på nätterna? Tycker verkligen nätterna är jättejobbiga =/ Minns att jag hade jobbigt att andas när jag var typ v 30 med sonen, och då var det ju även jobbigt att andas sittande men kommer inte ihåg att det kom så tidigt liggande med sonen. Men har hört nåt om att det kan spela in om man har lågt blodtryck också, men tycker inte det känns som att jag har det för det svartnar inte och så när jag reser mig och har inte vart yr på länge. Det var mycket mer sånt i början av grav. Kan bli lite jobbigt med andningen ibland också om jag sitter ner och får en sammandragning, och även när jag ligger ner känns det jobbigare vid sammandragningar men även när jag inte har sammandragningar.
    nä det är inte många cm kvar till revbenen nu så den får nog växa utåt

Ja det är tyngre att andas mest hela tiden ligga på rygg går bara inte. och när sd kommer är det bra jobbigt!
    Jag har inte lågt bltr. hade 120/80 sist.  
  • roxylady
    fabler skrev 2011-09-22 21:47:20 följande:
    nej de va ju några år sedan jag köpte den så den finns inte nu. Nej jag tror inte att jag kommer frysa i vinter. Var en kall vinter när jag va gravid med sonen och då frös jag inte alls. Men sen har jag en helt underbar halsduk och den värmer jätte mycket också. Men den från pop tror jag är kanon, den är ju även väldigt snygg så hade jag blivit tvungen att köpa en nu så hade jag helt klart köpt den. Så många grader skiljer de inte på våra 3mil även om de kan skilja lite lite ibland !

Och  nej inga problem med diarre för min del. Hoppas de ger sig för dig med snart.

Imorgon är de dags för bm igen. De ska bli riktigt kul att få komma dit igen. Jag och sonen är lediga imorgon så efter bm ska vi nog åka och shoppa lite och eventuellt fika nånstans och bara njuta av dagen. Men nu ska jag sova för jag är kanon trött, har varit en dryg dag på jobbet.
    Okej vad synd. Det verkar vara hårdtryck på mammajackor ;) Skönt att du har en bra halsduk! Halsduk är ju bland det bästa :D Går redan runt i halsduk nu. Ja jag är såååå frussen av mig haha. Ja men jag tror också det. Visst kostar den lite men då får jag även en jacka att ha efteråt med liknande jag gar velat ha jätte länge :)
    Nä jag menar det ;) De milen gör ingen skillnad hehe.

Okej vad skönt. Det är riktigt jobbigt :(

Åh vad spännande! Själv har jag två veckor kvar.. suck. Känns långt dit haha.Ska du shoppa bebiskläder? :)
  • fair

Fick brev hem idag ang beviljad gp! Känns så otroligt skönt :)

Svar på tråden Januaribebis 2012