• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • zatori

fair: Härligt! Ska försöka skicka in papperen inom kort jag också.

• minjalin
    bumbi 84 skrev 2011-09-22 22:07:30 följande:
    nä det är inte många cm kvar till revbenen nu så den får nog växa utåt

Ja det är tyngre att andas mest hela tiden ligga på rygg går bara inte. och när sd kommer är det bra jobbigt!
    Jag har inte lågt bltr. hade 120/80 sist.  
    Åh vad skönt att höra nån mer som redan har jobbigt med andningen (ta det inte fel) ;) då behöver man nog inte oroa sig att det är nåt som är fel i alla fall :p Jag låg ju lite på plus med livmoderns placering förra besöket och det har växt massa nu så det känns som att bebis faktiskt kan ta lite plats från lungorna nu!
  • chicopico

När jag var gravid med första barnet som är född i februari så hade jag en skidjacka jag köpt på rea på stadium, dem är ganska rymliga så magen fick plats jag är också en riktig fryskyckling i vanliga fall men när jag är gravid är jag väldigt varm...

• LillaEko

Jag brukar också lätt frysa, men nu är jag nästan sur över att inte kunna kura ihop mig med kofta och filt mörka och blöta höstkvällar i soffan.

Två morgonrunder med hunden nu tors-fre, och känner som att jag sträckt mig på något konstigt vis i ljumskarna. Kan det vara fogarna som protesterar lite nu efter 2 veckors vila?

• bumbi 84
    minjalin skrev 2011-09-23 09:06:26 följande:
    Åh vad skönt att höra nån mer som redan har jobbigt med andningen (ta det inte fel) ;) då behöver man nog inte oroa sig att det är nåt som är fel i alla fall :p Jag låg ju lite på plus med livmoderns placering förra besöket och det har växt massa nu så det känns som att bebis faktiskt kan ta lite plats från lungorna nu!

Förstår vad du menar
    Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
  • bumbi 84
    fair skrev 2011-09-22 22:29:47 följande:
    Fick brev hem idag ang beviljad gp! Känns så otroligt skönt :)

Härligt!!
    Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
  • zatori

LillaEko:

Japp, det tror jag det är. Jag får jätteont i ljumskarna när jag stått och gått mycket. Det känns typ som om jag har varit ute och ridit och så har jag inte gjort det på länge innan det. Nästan som att hästen sitter kvar mellan benen om du förstår vad jag menar. Höhö. Som en slags sträckning/träningsvärk ungefär.

• LillaEko

zarori: perfekt beskrivning. Som tydlig träningsvärk efter ett pass på hästryggen om man haft långt uppehåll.

Ni som har erfarenhet av det. Finns det något man kan göra/undvika? Blir det värre av att fortsätta träna?

• zatori

LillaEKo: Har inga konkreta råd att ge dig. Men förra veckan när jag tränade fick jag superduperont efteråt och orkade knappt ändra ställning i sängen på natten utan att gny av smärta. Denna veckan kändes det ingenting efter passet! Så jag tror inte det är någon fara att träna egentligen. För mig var det nog bara slumpen som gjorde att jag fick så ont förra veckan, även om jag just då trodde det berodde på den där foglossningen.

Det känns som att det borde vara bra att röra sig, så länge det inte blir för mycket? Har läst att man ska vagga när man går när man har ont av foglossning för då belastar det inte så mkt?

• Fellis

Går in i v.26 idag :) bara 4 veckor kvar till nästa milstolpe V.30 :)

Svar på tråden Januaribebis 2012