• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • got2b

Går in i vecka 22 idag.
    Har beställt kappan från ellos nu. Hoppas inte den blir för stor.. Brukar ha 36 i jackor eftersom jag är lång och de brukar vara korta i armarna (har annars 34 i tröjor). Vi får väl se när den dyker upp. Fick 50% rabatt på den i alla fall.

• MissT
    LillaEko skrev 2011-09-23 09:53:37 följande:
    zarori: perfekt beskrivning. Som tydlig träningsvärk efter ett pass på hästryggen om man haft långt uppehåll.

Ni som har erfarenhet av det. Finns det något man kan göra/undvika? Blir det värre av att fortsätta träna?

Jag har mycket problem med foglossning just nu och klarar knappt av att gå vissa dagar. Så länge det bara kommer någon gång ibland så kan du nog leva på som vanligt. Själv så klarar jag inte av att träna men får du inte alltid ont av det tror jag inte det är någon fara. Tips jag fått kring foglossning är att gå med små steg, sitta ner och klä på sig, undvika att gå i trappor, ha benen tätt ihop och liknande. Du känner ju din kropp bäst och märker nog bäst vad som funkar/inte funkar för dig genom att lyssna på din kropp. Jag klarar t ex inte av att gå promenader för att jag har så ont men cykla går bra så då försöker jag göra det istället. Om du får ont av att träna en viss sak funkar förhoppningsvis något annat.
    Hoppas att det var en engångsföreteelse för dig för foglossning är verkligen inte roligt. 
  • missable
    zatori skrev 2011-09-22 20:28:51 följande:
    missable: Hahaha! Ja, den ser exakt ut som en sån bandspelare med tillhörande mick som man hade när man var liten. Ja, ska försöka komma ihåg att fråga nästa gång!
    Skönt att det inte bara jag som tycker det, det var det första jag tänkte på!!! Fast den BM tyckte inte jag var rolig när jag frågade om det var en leksak =)
  • 87ida

Tack för svaren angående snus tjejer! Känns skönt att veta att det inte bara är jag som är sugen på en prilla ibland :) Vi gör det bra!

• missable

Men ni som har foglossning, kolla med era landsting om vattengympa, så fort jag yppade ett ord om foglossning och mina jakthundar så skickade BM iväg mig, det hjälper faktiskt jätte mycket, man strechar ju kroppen på ett annat sätt!! 

Fair: Vad skönt att du har fått det beviljat!!

• missable

Lilla-Eko, i vårt landsting kostar det 50 kr, men du kan få det på recept, och det har jag fått så det kostar det inget =)

• missable

Zatori: Läste på din blogg att du börjar föräldra utbildningen slutet nov, början dec... Vi har bara två grupptillfällen 9 nov och 16 nov, jag tyckte det var sent?! Ingen annan som redan har börjat???

• LillaEko

Missable: vet inte ens om vårt landsting har det. Men vet att badhuset här i stan har det, så kanske skulle försöka hinna det eller simma en gång i veckan iallafall.

• missable

Lilla Eko; Ring och kolla med BM försäkerhetsskull, för vi håller till i vår stads vanliga bassäng, för det är ju ingen simning utan vi strechar igenom hela kroppen och går/joggar lite i vattnet med olika hjälpmedel! BM borde veta eller gå in på ditt landstings hemsida!!!

Svar på tråden Januaribebis 2012