• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Västeråsmamman

V 24+0 är en milstolpe för då gör de allt de kan för att rädda bebisen om fl skulle starta. V 32 är en milstolpe för då är lungorna i princip färdigutvecklade.

Här i Västerås är gränsen för att få föda här 28+0. annars är det Uppsala som gäller.

• Jamirl

Jag är så stor nu, men konstigt nog hade jag bara gått upp 2 kg mellan v 9 och vecka 25....fattar inte...tidigare har jag nog lagt på mig 8 denna tid, men det är ju bra, säkert för att fika å godis inte lockar så
    Det pinsamma är när folk frågar hur långt man gått att de förväntar sig typ v 35...jag säger att det är långt kvar, mer än 3 mån..oj, säger dem då typ

• shadowstorm

Näää jag börjar inte längta efter att veckorna går snabbare, när en av mina närmaste vänner just fick sin andra dotter!!!

Hoppas hösten går snabbt!

• roxylady
    Västeråsmamman skrev 2011-10-01 21:36:16 följande:
    V 24+0 är en milstolpe för då gör de allt de kan för att rädda bebisen om fl skulle starta. V 32 är en milstolpe för då är lungorna i princip färdigutvecklade.

Här i Västerås är gränsen för att få föda här 28+0. annars är det Uppsala som gäller.
    Då förstår jag! :)

Okej...  vad jobbigt för dem som behöver förlösas innan :S
  • fair

Usch, har börjat få så tungt att andas senaste dagarna. Efter lunch blir det som hopplöst och det är så jobbigt!

• Carolaj83

jag börjar längta sjukt mycket efter julen, men har märkt att jag fort får ont av att gå runt i butiker, så jag har tjuvstartat min shopping av födelsedagspresenter o julklappar på nätet

ni som har barn innan, pratar ni mycket om det hemma?

min 5 åring är inte alls intreserad(pojke)

min 3 åring pratar jämt om det, vad vi/hon ska göra med bebisen, när den kommer o.s.v...hon berättar på förskolan att efter julafton kommer hennes bebis      

Rasmus 061219*Nora 081209* Trean januari 2012
  • Sapato

Carolaj83: Min 5-åriga son är tvärtom. Han pratar ofta om bebis och klappar på magen, sjunger sånger osv. När vi är ute ska han visa att jag är gravid genom att prata högt om det
    Men han har längtat så länge efter syskon..

• fabler
    Carolaj83 skrev 2011-10-02 07:55:08 följande:
    jag börjar längta sjukt mycket efter julen, men har märkt att jag fort får ont av att gå runt i butiker, så jag har tjuvstartat min shopping av födelsedagspresenter o julklappar på nätet

ni som har barn innan, pratar ni mycket om det hemma?

min 5 åring är inte alls intreserad(pojke)

min 3 åring pratar jämt om det, vad vi/hon ska göra med bebisen, när den kommer o.s.v...hon berättar på förskolan att efter julafton kommer hennes bebis      
    vi pratar mycket med sonen (3.5år) och han berättar också gladeligen på fsk och för alla han möter att han ska få en lillasyster.

Jag har också börjat handla julklappar. Hoppas på att få lite mer fixat på underbara barn mässan om två veckor också.
    elias är världens sötaste!!!
  • Jämthund

Angående behåring. Jag är oxå fruktansvärt luden och framför allt på magen. Precis som någon annan beskrev det.. Tunna hårstrån som Står rätt ut på magen. Jaja, vi får hoppas det försvinner vad det lider....

• LillaEko

Spännande det där med extra behåring och ni som fått pojkar innan!

Idag ska vi fortsätta riva tapeter i "Enoks" framtida rum. Längtar helt sjukt efter att få börja inreda där.

Svar på tråden Januaribebis 2012