• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • roxylady

nya mamman: men gud vilken fin bild! Vi ska också göra ett sådant ultraljud hos tittut om några veckor! Fick man 45min eller blev det kortare/längre tid? Och en fråga.. tar de kort? Vet att en annan klinik vi var till så fick vi lov att ha kontanter med oss.. kanske var för att det var så sent på dagen. Vi var då på mama mia.

• nya mamman
    roxylady skrev 2011-10-02 12:59:59 följande:
    nya mamman: men gud vilken fin bild! Vi ska också göra ett sådant ultraljud hos tittut om några veckor! Fick man 45min eller blev det kortare/längre tid? Och en fråga.. tar de kort? Vet att en annan klinik vi var till så fick vi lov att ha kontanter med oss.. kanske var för att det var så sent på dagen. Vi var då på mama mia.
    Mitt blev aningens kortare än 45 min. Men allt syntes så bra så hon behövde inte kämpa med att hitta kön och annat =) Men dom är väldigt engagerade och varma där. Värt varenda krona! Dom tar kort där, ett gäng olika!
    Du kommer få en härlig upplevelse! 
  • SFHelen
    Carolaj83 skrev 2011-10-02 07:55:08 följande:
    jag börjar längta sjukt mycket efter julen, men har märkt att jag fort får ont av att gå runt i butiker, så jag har tjuvstartat min shopping av födelsedagspresenter o julklappar på nätet

ni som har barn innan, pratar ni mycket om det hemma?

min 5 åring är inte alls intreserad(pojke)

min 3 åring pratar jämt om det, vad vi/hon ska göra med bebisen, när den kommer o.s.v...hon berättar på förskolan att efter julafton kommer hennes bebis      

min snart 2 åriga dotter kan klappa på magen, medan min 4 åriga son vill klappa, känna, prata och mysa med magen. Han pratar om lillebror och försöker säga hans namn rätt ;)

när vi väntade dotter så vart han 2 år precis innan hon kom o han pratade då om bebisen och ville gossa med magen... hihi han fattade att det var en bebis i magen för efter fl så frågade vi va min mage va o då var det en mage och sen pekade han i sängen och sa bebis! Att det är så olika på barn hur dem uppfattar allt.   
  • Empa86
    missable skrev 2011-10-02 10:30:09 följande:

Tack så mycket för omtanken! Fick ligga med ctg i 20 min i fredags på sjukhuset, först hade de svårt att hitta henne och få "kontakt" med hjärtat, men när de såg att allt var stabilt i 20 min fick vi åka hem igen. Men fy vilken ångest jag hade när vi satt och väntade, såg massa nyfödda med sina mammor och jag satt och verkligen kände efter. De gjorde ett UL med och allt såg bra ut, TACK för det! Men hon har vänt sig med ryggen mot nu och sparkar inåt så det är väl därför jag inte känt så mycket! Men hon mår bra!

Är i Göteborg nu, och det blev en PO.P jacka, och den blev grön! HAha, gillade det den bättre än den svarta, så nu får jag sticka en ny halsduk i en annan färg! Var inne på Lovelymama med, men tyckte de inte hade så jätte mycket, konstiga storlekar på kläderna, men jag fyndade tre tröjjor! Shoppade loss lite på HM med, blev tokkär i deras manschesterbyxor, de bruna så de blev det och lite skjortor, tshirt och underkläder!

Ska läsa ikapp allt ni skrivit sen ville bara hojta till att det gått bra! Är i vecka 25 nu =) (24+1)

Härligt att ni mår braGlad
  • SFHelen

Nästa helg ska man till Ullared och ska handla presenter till dem som fyller fram till bf och strax efter det, plus alla julklappar ska inhandlas så man har det klart så man slipepr ut i stressen om man skulle få jobbigt och gå.

Än så länge går det bra för mig att gå, men ju längre jag går desto ondare sd :( beroende på hur stressad jag är. Så vi kommer vara på Ullared mellan lör-måndag allt för att de ska gå bra för lilla mig ;) hihi   

• roxylady
    nya mamman skrev 2011-10-02 13:04:27 följande:
    Mitt blev aningens kortare än 45 min. Men allt syntes så bra så hon behövde inte kämpa med att hitta kön och annat =) Men dom är väldigt engagerade och varma där. Värt varenda krona! Dom tar kort där, ett gäng olika!
    Du kommer få en härlig upplevelse! 
    Okej men då gör det ju inget om man ändå får allt man vill ha :D Skönt att bebis inte låg så ihppkrullad då :D Det gjorde våran under RUL så jag hoppas att h*n inte gör det denna gången med. Gud vad kul att höra! Ja oh sorry skrev nog lite klantigt. Menade inte sådana kort utan betalkortet, visa kortet :) Det var det mama mia inte kunde ta emot en gång när vi var där. Tänkte bara i fall man ska ha med sig konanter eller ej :) Åh vad mys! Längtar så! Bara 3 veckor och några dagar kvar :D
  • roxylady
    missable skrev 2011-10-02 10:30:09 följande:

Tack så mycket för omtanken! Fick ligga med ctg i 20 min i fredags på sjukhuset, först hade de svårt att hitta henne och få "kontakt" med hjärtat, men när de såg att allt var stabilt i 20 min fick vi åka hem igen. Men fy vilken ångest jag hade när vi satt och väntade, såg massa nyfödda med sina mammor och jag satt och verkligen kände efter. De gjorde ett UL med och allt såg bra ut, TACK för det! Men hon har vänt sig med ryggen mot nu och sparkar inåt så det är väl därför jag inte känt så mycket! Men hon mår bra!

Är i Göteborg nu, och det blev en PO.P jacka, och den blev grön! HAha, gillade det den bättre än den svarta, så nu får jag sticka en ny halsduk i en annan färg! Var inne på Lovelymama med, men tyckte de inte hade så jätte mycket, konstiga storlekar på kläderna, men jag fyndade tre tröjjor! Shoppade loss lite på HM med, blev tokkär i deras manschesterbyxor, de bruna så de blev det och lite skjortor, tshirt och underkläder!

Ska läsa ikapp allt ni skrivit sen ville bara hojta till att det gått bra! Är i vecka 25 nu =) (24+1)

Gud vad skönt att höra att allt var bra! Har tänkt på dig hur det gick för er.
    Ja snart är vi där också med våra nyfödda! *längtar*

Ja men du ser! Jag tror att det är just vad min bebbe också gjort, lagt sig inåt alltså. Har känts som bebisen sparkat väldigt mkt inåt på senaste tiden och då blir det inte riktigt lika kraftigt. Så det har känts men väldigt svagt senaste tiden.

Kul! Det är den gröna jag också köpte :) Kanonsnygg! Dock undrar jag hur den kommer att se ut över magen i vinter.. känns som att den kommer att sticka ut väldigt mkt? Hade gärna viljat att man kunde dra ihop den nedtill också. Nåja vi få se :) Den var snygg i alla fall!
    Snyggt! Dem fast i grått har jag också kollat på! Supersnygga!!
  • Jamirl

Min 6-åriga dotter pratar ofta om det, 4-åriga sonen pratar om det ibland, tror i allmänhet att tjejsyskonen är lite mer intresserade först

• got2b

Igår var vi inne och beställde en åkpåse till vagnen vi beställt. På prislistan i affären stod det 695kr på åkpåse basic (Brio). När vi sedan skulle beställa den i kassan så sa hon 899kr. Så det var ju lite fel. 695kr var tydligen nästa års pris på åkpåsarna och 899kr var 2011 års pris. Fast vi fick den för 695kr. Ska ju inte hämta vagnen och påsen förrän i slutet av december. Så ni som funderar på åkpåse från Brio (basic i alla fall) ska veta att priset går ner. Vet inte hur det är med de andra påsarna från Brio..

Svar på tråden Januaribebis 2012