• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • jordgubbe0812
    got2b skrev 2011-10-02 14:09:31 följande:
    Igår var vi inne och beställde en åkpåse till vagnen vi beställt. På prislistan i affären stod det 695kr på åkpåse basic (Brio). När vi sedan skulle beställa den i kassan så sa hon 899kr. Så det var ju lite fel. 695kr var tydligen nästa års pris på åkpåsarna och 899kr var 2011 års pris. Fast vi fick den för 695kr. Ska ju inte hämta vagnen och påsen förrän i slutet av december. Så ni som funderar på åkpåse från Brio (basic i alla fall) ska veta att priset går ner. Vet inte hur det är med de andra påsarna från Brio..

Jag köpte åkpåse från brio idag på babyland. Där kostade både basic och en modell som hette shine 499kr.
  • got2b
    jordgubbe0812 skrev 2011-10-02 14:55:55 följande:
    Jag köpte åkpåse från brio idag på babyland. Där kostade både basic och en modell som hette shine 499kr.
    Har tyvärr inget babyland här.. Här kostar shine 999kr. Konstigt att det kan skilja så mycket!
  • jordgubbe0812

Ja, det låter som stor skillnad. Jag tycker ändå babyland brukar vara ganska dyra. Men jag tror dessa var nedsatta lite. Babyland har iallafall världens sämsta service, så på den fronten missar du inget.

När vi skulle köpa en gåstol till mitt första barn ringde vi dit och frågade om de hade en viss modell av gåstol. När vi kom dit fick vi svaret att de de svarade ja i telefonen för att det normalt ingick i deras sortiment men att det tyvärr var slut nu.... 

• nya mamman
    roxylady skrev 2011-10-02 13:37:37 följande:
    Okej men då gör det ju inget om man ändå får allt man vill ha :D Skönt att bebis inte låg så ihppkrullad då :D Det gjorde våran under RUL så jag hoppas att h*n inte gör det denna gången med. Gud vad kul att höra! Ja oh sorry skrev nog lite klantigt. Menade inte sådana kort utan betalkortet, visa kortet :) Det var det mama mia inte kunde ta emot en gång när vi var där. Tänkte bara i fall man ska ha med sig konanter eller ej :) Åh vad mys! Längtar så! Bara 3 veckor och några dagar kvar :D
    Jag menade sådana kort oxå =) Dom tar olika betalkort! Och kort på bebis oxå förstås ;)
  • got2b
    jordgubbe0812 skrev 2011-10-02 16:16:55 följande:

Ja, det låter som stor skillnad. Jag tycker ändå babyland brukar vara ganska dyra. Men jag tror dessa var nedsatta lite. Babyland har iallafall världens sämsta service, så på den fronten missar du inget.

När vi skulle köpa en gåstol till mitt första barn ringde vi dit och frågade om de hade en viss modell av gåstol. När vi kom dit fick vi svaret att de de svarade ja i telefonen för att det normalt ingick i deras sortiment men att det tyvärr var slut nu.... 

Sånt kan man bli sjukt irriterad på. De skaffar ju inte direkt sig fler kunder när de gör så.

Någon annan som tycker tiden går långsamt nu? Känns inte som man kommer någonvart. Är i v 23 nu (22+2). Har exakt 4 månader kvar nu till bf 2/2.
  • roxylady
    nya mamman skrev 2011-10-02 17:49:53 följande:
    Jag menade sådana kort oxå =) Dom tar olika betalkort! Och kort på bebis oxå förstås ;)
    Haha okej va bra :D Vilken vecka är du i nu? Tror du att 26+6 som jag kommer att vara i då är lagomt? Såg att man skulle vara mellan v24-32.
  • nya mamman
    roxylady skrev 2011-10-02 18:01:10 följande:
    Haha okej va bra :D Vilken vecka är du i nu? Tror du att 26+6 som jag kommer att vara i då är lagomt? Såg att man skulle vara mellan v24-32.
    Jag var i v. 26+2 då jag var så det är nog alldeles lagom. Här är mina könsbilder (fick dom i 2D bara) ;)

• Carolaj83

om det här med åkpåsar, hur bäddar man bäst i en mjuklift, haft liggdelar med dom äldre barnen o då haft en åkpåse och overaller på dom, men i mjukliften får inte åkpåsen plats......hur har ni andra tänkt som har vagnar med mjukliftar?

Rasmus 061219*Nora 081209* Trean januari 2012
  • jordgubbe0812

Jag tycker också det går långsamt. Hade 20 fulla veckor som någon slags mål och nu är det så långt mellan det och till bf. Och då vet jag sen förra gången att sträckan bf till förlossning är längst av allt.

• Marsätt

Jag har tyckt vid de tidigare graviteterna också att veckorna mellan20 och 30 har varit långsamma. Så även denna gång

Svar på tråden Januaribebis 2012