• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Serendipitet
    SFHelen skrev 2011-09-30 12:56:04 följande:

När jag väntade vår dotter hade jag en tryckande känsla mellan benen konstant efter ca v.22-23 och fick till sist åka och kolla för jag vart även svullen (körtlarna) och det var ingen fara med det, men det var såååå obehagligt vill jag lova. Börjar känna av det denna gång med nu, hoppas bara på att det inte blir lika stort tryck bara...

Tycker du ska prata med din bm på mvc eller ringa till förlossningen och bara rådfråga och kanske få komma in på en koll för att få lugna nerverna. Jag fick göra en vanlig gynundersökning.   

Tack för ditt svar :) Ska nog ta och ringa BM i början av nästa vecka så att det känns bättre och jag slipper oroa mig för det. Men det känns redan lite bättre nu när jag fick höra att det inte är helt off iallafall, tack :D
  • SFHelen
    GoodEnough mom skrev 2011-09-30 13:23:51 följande:

Tack för ditt svar :) Ska nog ta och ringa BM i början av nästa vecka så att det känns bättre och jag slipper oroa mig för det. Men det känns redan lite bättre nu när jag fick höra att det inte är helt off iallafall, tack :D

kan säga att för mig kom och gick de med hur mycket tryck det var där... ;) var som värst efter toalettbesöken om man behövde ta i lite ;) onödig info, men så du vet om du orkar vänta till början på nästa vecka
  • LillaEko

Blev ett par mammaleggings på hm =) 99:- är dessutom en alldeles lagom peng enligt mig.
    Sen blev det även en sväng in på kappahl, hade 25% på valfritt barnplagg + 25% på byxor.
    Så blev ett par vita fina newbie byxor till den lill* och ett tvåpack pyjamasar i str 50/56.
    Så mysigt att få handla lite ibland =) 

• Frökenolson
    Velociped skrev 2011-09-30 11:21:46 följande:
    Var på första besöket hos de nya barnmorskan idag... lite nervös innan för vilken typ av bm hon skulle vara men allting kändes jättebra! Vi har flyttat till en mindre ort och skillnaden på mvc var enorm, den här känder mycket lugnare och inte alls samma röriga stress.

Dessutom var allting bra med mig och pyttet. Blodtrycket har sjunkit ännu mer, järnvärdet var okej (slipper tabletter ett tag till) och jag slapp väga mig, vilket var väldigt skönt! Hjärtljuden låg på 158 men sjönk sedan ned till strax under 150. Jag ligger på det övre strecket i tillväxtkurvan än så länge och allting verkar perfekt. :) Ringde den blivande mormodern och gratulerade henne på födelsedagen samt berättade de fina nyheterna. 

Däremot har jag fått lite foglossning, bara att ta det lugnt framöver. Samt karpaltunnelsyndrom med svåra domningar i särskilt höger hand. Någon annan som har eller haft detta? 

Jag är nu heltidssjukskriven för karpaltunnelsyndrom i båda händerna, har fått handledstöd som hjäper mycket!
    Gå till sjukgymnasten så får du hjälp med skenor.. 
  • LillaEko

Kanske en konstig fråga:
    Men är det någon mer som känner sig mer "luden"? Tycker håret på både armar och ben växt =S 

• elingabriella

Jag har också varit på första kontrollen idag. Så underbart att höra det lilla hjärtat picka ♥ Hela 155 slag/min! Just nu kan jag inte tänka på så mycket mer än lilleman där inne som håller på att växa sig stor :) Vi håller på att fixa i ordning ett klädskåp till honom om ni vill se bild på bloggen.

elingabriella.se

Hoppas ni har en underbar dag i solen! 

elingabriella.se - Mops, chihuahua & en liten prins i magen ♥
  • tvillingen
    LillaEko skrev 2011-09-30 16:27:12 följande:
    Kanske en konstig fråga:
    Men är det någon mer som känner sig mer "luden"? Tycker håret på både armar och ben växt =S 
    Ja även på magen mkt mer luden än jag var innan.
  • Serendipitet
    Loppan81 skrev 2011-09-30 12:43:43 följande:
    Jag har precis som du och det har blivit värre det sista, jag tror att det kan vara varicer/åderbråck jag har ett långt ner i ljumsken och ut på benet som gör att jag inte kan sitta för länge för det känns som att ena blygdläppen inte får nåt blod efter en stund!:( Ska träffa läkare och min bm rådde mej att ta upp det med henne då!
    Jag har också ont av foglossning men detta tror jag inte beror på det. Googla lite får du se om det kan stämma in på dej!

Tack så mycket för ditt svar, ska googla och kolla läget :D Hoppas att du får ett riktigt svar från din läkare så du vet vad det är! Och att det blir bättre! Kram
  • Velociped
    Frökenolson skrev 2011-09-30 16:21:36 följande:
    Jag är nu heltidssjukskriven för karpaltunnelsyndrom i båda händerna, har fått handledstöd som hjäper mycket!
    Gå till sjukgymnasten så får du hjälp med skenor.. 
    Jag träffade en arbetsterapeut idag som gav mig skenor, dessa ska jag dock främst ha på nätterna - samma för dig? Hon var nämligen jättesnurrig och verkade inte ens riktigt förstå vad jag sa... :( 

Min bm sa att om man har otur går inte KT-syndrom över efter födseln och då kan det t.om. behöva opereras?

Gör du något särskilt för att lindra ditt? 
  • Serendipitet
    SFHelen skrev 2011-09-30 15:02:41 följande:

kan säga att för mig kom och gick de med hur mycket tryck det var där... ;) var som värst efter toalettbesöken om man behövde ta i lite ;) onödig info, men så du vet om du orkar vänta till början på nästa vecka

Men precis så upplever jag det med :) Onödig info kan ibland hjälpa någon nojig så att denna känner att hon inte är ensam :D Ska försöka vänta till måndag eftersom min BM inte var där idag, skulle det bli mycket mer obehagligt under helgen så får jag ringa.. Ja dit man ringer om man behöver råd eller en undersökning ;)
Svar på tråden Januaribebis 2012