• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • LillaEko

Jag menar vanliga bomullsleggings. Mina vanliga har gått sönder. Men ska ta en sväng förbi hm sen då och kika in vad de har.

• coockiejar

Hej tjejer,

jag har försökt google men hittar inget bra svar så jag frågar er - är det någon mer än jag som känner sig öm i livmodern? Som träningsvärk typ?

• MissT
    LillaEko skrev 2011-09-30 09:49:51 följande:
    Jag menar vanliga bomullsleggings. Mina vanliga har gått sönder. Men ska ta en sväng förbi hm sen då och kika in vad de har.
    Jag använder hm´s vanliga leggins (de med smal och mjuk kant upptill). De funkar fortfarande bra och trycker inte hårt på magen trots att den börjar bli riktigt stor Har även ett par mammaleggins från HM jag använder ibland men jag tycker att de är lite stora. Kör vanlig storlek, S, på båda varianterna.

Hoppas att du hittar några du gillar  
  • twistedtofit
    coockiejar skrev 2011-09-30 09:53:20 följande:
    Hej tjejer,

jag har försökt google men hittar inget bra svar så jag frågar er - är det någon mer än jag som känner sig öm i livmodern? Som träningsvärk typ?
    Bebisen växer ju med en rasande fart och då töjs ju också livmodern. Helt normalt att känna sig öm i perioder!! Så länge det inte är som "värkar", men lite molvärk el mensvärk hade jag hela förra graviditeten till och från och även denna gång!
  • LillaEko

Jag har haft vanliga nu, så funderade på om jag skulle ta det igen. Men tänkte jag kunde passa på att prova ett par gravidleggings om hm ändå har.

Har ett par jättesköna tjockare annars från Gina men deras mudd börjar bli hård över magen så blir riktigt fult om man har något tajtare upptill.

• coockiejar
    twistedtofit skrev 2011-09-30 10:08:20 följande:
    Bebisen växer ju med en rasande fart och då töjs ju också livmodern. Helt normalt att känna sig öm i perioder!! Så länge det inte är som "värkar", men lite molvärk el mensvärk hade jag hela förra graviditeten till och från och även denna gång!
    men det här känns inte som den vanliga växtvärken - men jag har haft en massa växtvärk under veckan men de senaste 2-3 dagarna har det mer varit att jag är öm i magen - inte växtvärken. Men man kanske känner sig öm efter växtvärken? :)
  • twistedtofit
    coockiejar skrev 2011-09-30 10:18:44 följande:
    men det här känns inte som den vanliga växtvärken - men jag har haft en massa växtvärk under veckan men de senaste 2-3 dagarna har det mer varit att jag är öm i magen - inte växtvärken. Men man kanske känner sig öm efter växtvärken? :)
    Kan tänka mig det.. Tycker magen känns olika mest hela tiden!
  • coockiejar
    twistedtofit skrev 2011-09-30 10:35:05 följande:
    Kan tänka mig det.. Tycker magen känns olika mest hela tiden!
    det är ju bara så frustrerande att gå runt och känna sig öm och inte kunna sitta/stå utan att det känns obehagligt...men åhhhh vad jag känner mig gnällig... Nu ska jag sluta :) tack ändå söta du för dina lugnande ord <3
  • jordgubbe0812
    GoodEnough mom skrev 2011-09-30 09:08:59 följande:
    Okej, jag behöver lite hjälp flickor! Jag har läst att det är normalt med tryck mellan benen, (att det trycker och spänner). Men om jag ska på toa så känns det som jag ska trycka ut hela ungen :S Även när jag ska kissa ökar trycket och det känns svullet och spänt.. *pinsamt*.. och svårt att förklara. Jag kan inte komma ihåg att jag hade den upplevelsen förra graviditeten.

Är det enbart pågrund av foglossningen? Jag har ont, kan inte cykla pågrund av att jag fått ont mellan benen då, har ont i höft, svanskota, svank och har svårt att hitta bra ställning i sängen då hela höftpariet ömmar. Ska ringa sjukgymnast och prova ut foglossningsbälte - order från BM. Dock så har "detta" trycket mellan benen kommit på senaste tiden så jag har inte pratat med BM om det.

Sedan har jag en fråga om sen avnavling! Har hört en massa om detta tidig vs. sen och förstår ju vad det betyder men brukar de inte göra samma på alla förlossningar? Och varför är det ena bättre än det andra? Någon som har koll?  

Jag har också hört en massa. Typ att sen avnavling ska vara bäst men att alla ssk tar tidig avnavling för att de vill få något blodprov. Jag har lite svårt att tro att vården avsiktigt gör något som är dåligt (och inte kostar pengar) så jag är frågande jag också.

Man kan väl ställa krav/önskemål i sitt förlossningsbrev om man vill ha något speciellt.  
Svar på tråden Januaribebis 2012