• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • fabler
    LillaEko skrev 2011-10-02 08:53:19 följande:
    Spännande det där med extra behåring och ni som fått pojkar innan!

Idag ska vi fortsätta riva tapeter i "Enoks" framtida rum. Längtar helt sjukt efter att få börja inreda där.
    Ser fram emot den dagen jag med kan börja inreda... men de blir inte förrens om ett år tidigast. Idag finns inte ens rummet så de är lite svårt att inreda. Sonen och bebisen ska få helt nya rum då vi ska sätta upp två väggar på övervåningen som delar av vårat jätte stora allrum. Men bebisen får sova inne hos oss tills dess och sonen har de som sen ska bli datarum när de andra rummen är klara.
    elias är världens sötaste!!!
  • LillaEko

Vi har ju bostadsrätt, så väggar ska bara bli vita (eftersom vi letar hus vill vi ju renovera så många kan gilla det och använda rum till olika saker), har sedan tänkt göra det mysigt med mycket färg i textilier.

Hade hoppats att tapetern som idag sitter hade suttit bra, men tyvärr bubblade det sig när vi blötte lite som test igår. Så nu blir det till att skrapa ner 4 lager tapet :(
    Vet ju vad jag ska göra idag iallafall!

• LillaEko

Vårt babyproffs har kundkväll på ons så bi hoppas på lite fina erbjudanden.

Men började prata om vad man ska ha i vagnen. Täcke och kudde? Åkpåse? Båda? Är ju första barnet så många ??????

• fabler
    LillaEko skrev 2011-10-02 09:24:22 följande:
    Vårt babyproffs har kundkväll på ons så bi hoppas på lite fina erbjudanden.

Men började prata om vad man ska ha i vagnen. Täcke och kudde? Åkpåse? Båda? Är ju första barnet så många ??????
    till sonen hade vi täcke och kudde, nu blir de även fårskinnsfäll i botten. Sen är de jätte kallt får de bli nå filtar i så fall. Åkpåse blir de först när de är dags för sittdelen för våran del.
    elias är världens sötaste!!!
  • MissT

För oss blir det en varm och go åkpåse i vagnen med en gång. Det har vi kört till de andra barnen (födda i okt) från födseln och det har varit smidigt eftersom de då inte behöver ha så jätte varma kläder på sig och mina har alltid gillat att sova mycket ute i vagn.

• missable

Tack så mycket för omtanken! Fick ligga med ctg i 20 min i fredags på sjukhuset, först hade de svårt att hitta henne och få "kontakt" med hjärtat, men när de såg att allt var stabilt i 20 min fick vi åka hem igen. Men fy vilken ångest jag hade när vi satt och väntade, såg massa nyfödda med sina mammor och jag satt och verkligen kände efter. De gjorde ett UL med och allt såg bra ut, TACK för det! Men hon har vänt sig med ryggen mot nu och sparkar inåt så det är väl därför jag inte känt så mycket! Men hon mår bra!

Är i Göteborg nu, och det blev en PO.P jacka, och den blev grön! HAha, gillade det den bättre än den svarta, så nu får jag sticka en ny halsduk i en annan färg! Var inne på Lovelymama med, men tyckte de inte hade så jätte mycket, konstiga storlekar på kläderna, men jag fyndade tre tröjjor! Shoppade loss lite på HM med, blev tokkär i deras manschesterbyxor, de bruna så de blev det och lite skjortor, tshirt och underkläder!

Ska läsa ikapp allt ni skrivit sen ville bara hojta till att det gått bra! Är i vecka 25 nu =) (24+1)

• nya mamman

Här blir det åkpåse! Här där jag bor får man en s.k. babylåda. Ett startpaket värt ganska mycket pengar. Det är åkpåse, täcke, massa kläder! Och det bästa är att man betalar inte nånting alls för den. Man FÅR den. Och i år var den jättefin!!!!!!  http://www.fpa.fi/in/internet/svenska.nsf/NET/010403100821MP?OpenDocument

Var dessutom på ett 3D UL till Tittut i fredags. GUD så häftigt det var <3 Och min känsla visade sig vara rätt. Vi väntar en liten PRINSESSA!!!

• MissT

Missable vad skönt att allt såg bra ut!

Nya mamman grattis till prinsessan   Vilken härlig bild! Vad lyxigt det låter med babylådan en sådan skulle jag också vilka ha/få.

• nya mamman

Jag väntar tredje barnet och är nu i v 27... och nu upptäckte jag att det kommer vätska ur bröstvårtorna. Har inte gjort så när jag väntat nåt av dom andra barnen vad jag kan komma ihåg. Flera som har så?? Är det råmjölk eller bara vätska??? Fy fan vad man kan känna sig dum Skäms

• Skåne85
    nya mamman skrev 2011-10-02 11:53:45 följande:
    Jag väntar tredje barnet och är nu i v 27... och nu upptäckte jag att det kommer vätska ur bröstvårtorna. Har inte gjort så när jag väntat nåt av dom andra barnen vad jag kan komma ihåg. Flera som har så?? Är det råmjölk eller bara vätska??? Fy fan vad man kan känna sig dum Skäms
    jag är i v.23 och har samma sak, inte mycket men känner när jag tar av mig bh på kvällen att det är lite fuktigt om bröstvårtan...förmodar att det är råmjölken. 
    Hade det inte så med sonen jag heller !  
Svar på tråden Januaribebis 2012