• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • curiosa
    LillaEko skrev 2011-09-30 16:27:12 följande:
    Kanske en konstig fråga:
    Men är det någon mer som känner sig mer "luden"? Tycker håret på både armar och ben växt =S 
    Ja verkligen allt hår växer som ogräs och just magen är jätte luden. Hoppas att det går över sen efteråt.
  • Carolaj83

är oxå mer hårig, håret under armarna växer galet fort o mörkt fult hår på magen

Rasmus 061219*Nora 081209* Trean januari 2012
  • MissT
    LillaEko skrev 2011-09-30 15:47:44 följande:
    Blev ett par mammaleggings på hm =) 99:- är dessutom en alldeles lagom peng enligt mig.
    Sen blev det även en sväng in på kappahl, hade 25% på valfritt barnplagg + 25% på byxor.
    Så blev ett par vita fina newbie byxor till den lill* och ett tvåpack pyjamasar i str 50/56.
    Så mysigt att få handla lite ibland =) 
    Ja visst är det Gillar också Newbie serien!
  • MissT
    Kanske en konstig fråga:
    Men är det någon mer som känner sig mer "luden"? Tycker håret på både armar och ben växt =S 
    Jag har bliviv mer luden på magen och hårstråna står rakt ur på hela magen. Inte snyggt direkt men tur att det inte är sommar Kanske är meningen att vi ska bli mer ludna för att hålla värmen bättre???Tungan ute
  • LillaEko

Jag vet inte om jag är mer luden på magen men känns som håret på armarna blivit längre och mer luden på benen!

• Pamper

Har kollat runt ang Sen avnavling vilket jag själv varit intresserad av att få med i mitt förlossningsbrev,

fodautanradsla.se/blogg/2010/03/10/tidig-eller-sen-avnavling/
    www.lakartidningen.se/engine.php
    www.enbrastart.se/index.php&task=view&id=71&Itemid=57

min lilla bumbi e rätt livlig, känns som luftbubblor tycker jag =) brukar smörja in magen varje kväll men de e d små lätta strykningarna över magen som den reagerar mest på! =)

ni som har blivit hårigare? väntar ni samma kön? tänkte de säger ju att flickor stjäl mammans skönhet?

jag har oxå börjat äta niferex men mådde så dåligt av de tillsammans med mitt låga blodtryck att jag nu bara ska äta en tablett varannan dag. o de andra dagarna 2st hemofer..... annars får jag väl testa ngt annat.
    någon som får i sig järn på annat sätt i höga doser? vad har ni haft för biverkningar?

fick mitt moderskapsintyg nu i vecka 22 men d e väl ingen panik med o skicka in det??

detta e min första graviditet, o jag har blivit opererad 3ggr för carpaltunnel syndrome tidigare i livet, hoppas verkligen inte att graviditeten triggar igång det så det blir värre! JAG HADE TAGIT SKENOR OM JAG VARIT ER, vet många det försvunnit på efter bebisen kommit ut o en operation e inge kul!

• Bullen i ugnen
    Kanske en konstig fråga:
    Verkar som jag får mörkare hår på benen nu. I början märkte jag dessutom massa hår på hakan(!!!). Groteskt.
  • Frökenolson
    Velociped skrev 2011-09-30 16:47:54 följande:
    Jag träffade en arbetsterapeut idag som gav mig skenor, dessa ska jag dock främst ha på nätterna - samma för dig? Hon var nämligen jättesnurrig och verkade inte ens riktigt förstå vad jag sa... :( 

Min bm sa att om man har otur går inte KT-syndrom över efter födseln och då kan det t.om. behöva opereras?

Gör du något särskilt för att lindra ditt? 

sjukgymnasten sa att jag mest skulle ha dem på dagen, men jag har mest ont på natten och läkaren sa att jag skulle ha dem på natten med om jag ville. det är vanligast när man har det som icke gravid.
    när jag kollade med sjukgymnast igen och sa vad läkaren hade sagt sa hon att jag kan ha dem på natten men inte spänna dem så hårt eftersom jag är svullen, har mycket vatten i kroppen...

Oftast verkar det gå över av sej själv, annars kan man operera, det kan vi även göra nu, men det tar ett tag att läka ordentligt. både mor och syrran har opererat som icke gravida..   

Jag har som ondast när jag vaknar efter natten, menjag har börjat sova dåligt och vaknar ofta och tänker då på att ha raka handleder.. det hjälper...  
  • Serendipitet
    Kanske en konstig fråga:

Haha, japp! Min sambo påpekade det för någon vecka sedan att min behåring på benen ökat - jag som hade hoppats på att det bara var jag som inbillade mig :S Magen är också lite luden precis vid den bruna linjen och lite ovanför naveln, men det är iallafall ljust och tunt. Vad jag har hört är det för alla hormener i kroppen och att detta kommer försvinna efter förlossningen (eller så hade jag bara en BM som försökte trösta?)
Svar på tråden Januaribebis 2012