Pamper skrev 2011-09-30 21:11:31 följande:
Har kollat runt ang Sen avnavling vilket jag själv varit intresserad av att få med i mitt förlossningsbrev,
fodautanradsla.se/blogg/2010/03/10/tidig-elle.../
www.lakartidningen.se/engine.php?articleId=10...
www.enbrastart.se/index.php?option=com_conten...
min lilla bumbi e rätt livlig, känns som luftbubblor tycker jag =) brukar smörja in magen varje kväll men de e d små lätta strykningarna över magen som den reagerar mest på! =)
ni som har blivit hårigare? väntar ni samma kön? tänkte de säger ju att flickor stjäl mammans skönhet?
jag har oxå börjat äta niferex men mådde så dåligt av de tillsammans med mitt låga blodtryck att jag nu bara ska äta en tablett varannan dag. o de andra dagarna 2st hemofer..... annars får jag väl testa ngt annat.
någon som får i sig järn på annat sätt i höga doser? vad har ni haft för biverkningar?
fick mitt moderskapsintyg nu i vecka 22 men d e väl ingen panik med o skicka in det??
detta e min första graviditet, o jag har blivit opererad 3ggr för carpaltunnel syndrome tidigare i livet, hoppas verkligen inte att graviditeten triggar igång det så det blir värre! JAG HADE TAGIT SKENOR OM JAG VARIT ER, vet många det försvunnit på efter bebisen kommit ut o en operation e inge kul!
Jag äter andra järntabletter från hälsokost. ÄR mkt mindre järn i enligt vad det står men min kropp tar åt sig det mycket bättre då det är naturligt framställt så har fått upp mitt bra ändå. Är i tablettform, finns många olika där men blutsaft m.m. fungerar inte på mig. Jag blir dålig i magen av niferex och läkaren tyckte det var helt ok att äta från hälsokost så länge de hjälper. Han lät det ta ca 2 veckor att göra verkan.
Jag hade sen avnavling med sonen. Jag trodde jag skulle få kämpa för det och skrev in det i mitt brev. Men hade en toppen bm på förlossningen som bara gjorde det. JAg fick själv ta upp honom på bröstet och så låg han där ca 5-10 min innan de klippte av den. Ja lite gulsot fick han men inte mer än att han såg väldigt brun ut men inte så han behövde behandling. Tror kroppen räknat ut det, djur klarar ju det alltid.