• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Velociped

Jag fick tyvärr ett väldigt dåligt intryck av arbetsterapeuten som gav mig skenorna. Det var som att vi pratade olika språk, hon verkade inte förstå vad jag sa och upprepade sig hela tiden. (en annan konstig sak var att jag fick stå hela mötet!! Det fanns stolar men hon satte sig inte utan stod i dörröppningen och pratade med mig fast jag var inbokad...?) Hon sa iaf endast nattetid. Men jag tänker ha på högerhanden, som är värst, så mycket jag bara kan. Ni som har/haft detta, har ni fått övningar att göra också?

• fabler

jag är lite mer luden men inte som jag minns de med sonen... så de lär väl bli lite värre misstänker jag.

Nu är de 50 arbetsdagar kvar tills jag går hem !

elias är världens sötaste!!!
  • got2b
    fabler skrev 2011-09-30 22:19:53 följande:
    jag är lite mer luden men inte som jag minns de med sonen... så de lär väl bli lite värre misstänker jag.

Nu är de 50 arbetsdagar kvar tills jag går hem !
    50 dagar tills jag med går hem. Glad Längtar!
  • LillaEko

Jag hat bara 32 dagar kvar tills jag går hem. Har ju höstlovet (kommer då bara jobba mån-tis)innan gp träder i kraft så får in lite extra lediga dagar inför ledigheten :)

• Kissekatten

Jag har 14 nätter kvar att jobba :) Jobbar sista passet 29 okt!

Dotter f. 2010-03-10, syskon BF 2011-12-27
  • Frökenolson
    Velociped skrev 2011-09-30 22:07:44 följande:
    Jag fick tyvärr ett väldigt dåligt intryck av arbetsterapeuten som gav mig skenorna. Det var som att vi pratade olika språk, hon verkade inte förstå vad jag sa och upprepade sig hela tiden. (en annan konstig sak var att jag fick stå hela mötet!! Det fanns stolar men hon satte sig inte utan stod i dörröppningen och pratade med mig fast jag var inbokad...?) Hon sa iaf endast nattetid. Men jag tänker ha på högerhanden, som är värst, så mycket jag bara kan. Ni som har/haft detta, har ni fått övningar att göra också?

Hon sa att jag skulle ha händerna över hjärthöjd, ovanför huvudet i vinkel och dra ihop dem snabbt många gånger för att minska svullnaden. Allstå ibland, och det hjälper lite när jag är mycket svullen..
  • harmonihalsa
    Pamper skrev 2011-09-30 21:11:31 följande:
    Har kollat runt ang Sen avnavling vilket jag själv varit intresserad av att få med i mitt förlossningsbrev,

fodautanradsla.se/blogg/2010/03/10/tidig-elle.../
    www.lakartidningen.se/engine.php?articleId=10...
    www.enbrastart.se/index.php?option=com_conten...

min lilla bumbi e rätt livlig, känns som luftbubblor tycker jag =) brukar smörja in magen varje kväll men de e d små lätta strykningarna över magen som den reagerar mest på! =)

ni som har blivit hårigare? väntar ni samma kön? tänkte de säger ju att flickor stjäl mammans skönhet?

jag har oxå börjat äta niferex men mådde så dåligt av de tillsammans med mitt låga blodtryck att jag nu bara ska äta en tablett varannan dag. o de andra dagarna 2st hemofer..... annars får jag väl testa ngt annat.
    någon som får i sig järn på annat sätt i höga doser? vad har ni haft för biverkningar?

fick mitt moderskapsintyg nu i vecka 22 men d e väl ingen panik med o skicka in det??

detta e min första graviditet, o jag har blivit opererad 3ggr för carpaltunnel syndrome tidigare i livet, hoppas verkligen inte att graviditeten triggar igång det så det blir värre! JAG HADE TAGIT SKENOR OM JAG VARIT ER, vet många det försvunnit på efter bebisen kommit ut o en operation e inge kul!
    Jag äter andra järntabletter från hälsokost. ÄR mkt mindre järn i enligt vad det står men min kropp tar åt sig det mycket bättre då det är naturligt framställt så har fått upp mitt bra ändå. Är i tablettform, finns många olika där men blutsaft m.m. fungerar inte på mig. Jag blir dålig i magen av niferex och läkaren tyckte det var helt ok att äta från hälsokost så länge de hjälper. Han lät det ta ca 2 veckor att göra verkan.

Jag hade sen avnavling med sonen. Jag trodde jag skulle få kämpa för det och skrev in det i mitt brev. Men hade en toppen bm på förlossningen som bara gjorde det. JAg fick själv ta upp honom på bröstet och så låg han där ca 5-10 min innan de klippte av den. Ja lite gulsot fick han men inte mer än att han såg väldigt brun ut men inte så han behövde behandling. Tror kroppen räknat ut det, djur klarar ju det alltid. 
  • Empa86

Wiho! Idag fyller jag 25år! Ska börja fira dagen med lite våfflor och jordgubbarHjärta

• Velociped
    Frökenolson skrev 2011-10-01 07:12:21 följande:
    Hon sa att jag skulle ha händerna över hjärthöjd, ovanför huvudet i vinkel och dra ihop dem snabbt många gånger för att minska svullnaden. Allstå ibland, och det hjälper lite när jag är mycket svullen..
    Jo, det sa hon till mig med... men när jag frågade hur ofta svarade hon "så fort du har domningar", men jag har ju domningarna hela tiden - vilket hon visste - så när jag påpekade det tittade hon bara konstigt på mig och upprepade för säkert 20e gången att domningarna faktiskt borde avta någon gång under dagen och att det var ovanligt tidigt i gaviditeten för att få detta (dock inte enligt min bm)... Så jag fick helt enkelt inget svar på hur ofta jag skulle göra det. Hela mötet var så fruktansvärt förvirrande.
Svar på tråden Januaribebis 2012