• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Serendipitet

Jag har fem veckors mål hela tiden. Efter vecka 20 så var det vecka 25 och nu när jag är i vecka 25+5 så är målet vecka 30. Skulle jag räkna ned till vecka 40 hade det gått jätte långsamt ;) Sedan räknar jag månader med. Den 9 oktober så är det 3 månader kvar.. Massa sätt att få tiden att gå fortare :D

Jag menar om vi räknar veckor så har jag 15, snart 14 veckor kvar men räknar vi månader så är det ju snart bara 3 månader kvar och då känns det som det är rätt nära ändå! :)  Hela december lär ju springa bort med pynt, inhandling inför jul, julmat och kakor/godis så det är ju egentligen bara oktober och november som kommer vara lite sega :D 

• fabler

Ja oktober och november kommer gå seeegt graviditetesmässigt... men jobbmässigt kommer de gå för fort för jag ska hinna med alla medarbetarsamtal plus allt annat innan jag går hem.

elias är världens sötaste!!!
  • roxylady
    nya mamman skrev 2011-10-02 18:27:23 följande:
    Jag var i v. 26+2 då jag var så det är nog alldeles lagom. Här är mina könsbilder (fick dom i 2D bara) ;)

Åh men vad bra :D
  • LillaJag89

Till dottern hade vi mjuklift en period. Vi hade då fårskinn i, ett mindre sådant, tunn överallt och filt om de behövdes. Sen locket på. Hon klarade sig bra på de, var ju aldrig ute om de var en jäkla massa minus..

• twistedtofit

Jag köpte en superfin, mjuk och fluffig åkpåse från ullared för 229. Jag har nåt som heter biggemini ( organiserade extraslag på hjärtat) och nu senaste dagarna har det vart jobbigt. Det hoppar och far i bröstet. Sjukt störigt!!!

• missable

@Nya mamman, vad roligt med 3D bilderna, och att magkänslan stämde! Grattis!

@Paet, ja dragsko längst ner saknade jag med, men det blir nog säkert bra! Tror du att man orkar bry sig? Till Jul/Nyår har jag min mammas gamla pälsjacka och den är supervarm, så jag tänker inte knäppa den ens, bara vara snygg då liksom, om man inte somnar innan tolvslaget HAHA!

@Två, Ja fem veckors mål har jag också haft, sen håller jag med dig om att december kommer gå super fort, men jag tror november blir segdragen, ska till Ullared 11 oktober och sen är det ju snart december! Börjar julpynta helgen innan 1:e advent iår, fyller 25 den 2 december och kommer ha kalas den 3e, så då blir det helt fullt ös, har verkligen bestämt mig för att jag orkar baka och fixa och dona, haha, återkommer om det när vi närmar oss...

Någon som varit i Ullared nyligen eller någon som ska dit snart??

• Serendipitet
    missable skrev 2011-10-02 22:04:42 följande:Någon som varit i Ullared nyligen eller någon som ska dit snart??

Vi var på ullared förra helgen :) Gick över förväntan och jag klarade trots ont i höfter och rygg hela varohuset :D
  • missable
    LillaEko skrev 2011-10-02 22:19:20 följande:
    Vi ska till Ullared när vi renoverat klart rummet vi började med i helgen :)
    Barnrummet eller???? 
    GoodEnough mom skrev 2011-10-02 22:22:26 följande:
    Vi var på ullared förra helgen :) Gick över förväntan och jag klarade trots ont i höfter och rygg hela varohuset :D
     Vad hittade du för något då??? Mycket till den lilla eller? Är så nyfiken på småttingkläderna liksom!
  • roxylady
    missable skrev 2011-10-02 22:04:42 följande:
    @Paet, ja dragsko längst ner saknade jag med, men det blir nog säkert bra! Tror du att man orkar bry sig? Till Jul/Nyår har jag min mammas gamla pälsjacka och den är supervarm, så jag tänker inte knäppa den ens, bara vara snygg då liksom, om man inte somnar innan tolvslaget HAHA!

Haha nä! Bara jag som gör det nu ;) Men den är ju skön och man håller sig säkert varm mellan dörren och jobbet :)
    Ja risken är nog att man somnar tidigare *fniss* Men förhoppningsvis så orkar man hålla ögonen öppna för att se fyrverkerierna iaf :) Längtar till nyår nu.. för sedan blir det ju mindre jobb för en. Man får ju så ont i rygg och av foglossningen till och från på jobbet. Bläää!!
Svar på tråden Januaribebis 2012