• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • fabler
    Sapato skrev 2011-10-07 21:18:12 följande:
    Ames: Alla krämpor kan vi klara oss utan tycker jag
    Gick långt + satt illa på en restaurang några timmar igår så får sota för det idag
    ja de tycker jag med.
    elias är världens sötaste!!!
  • Marsätt

Jag är så glad över att jag har mindre krämpor nu än förra gången... De trodde det var en tjej och det kanske stämmer då eftersom med Olivia hade jag ingen foglossning. Med Hugo vart jag sjukskriven på 50% och nu denna gång har jag knappt ont... Så denna påminner verkligen om Olivias...

♥Olivia 2004♥ ♥Hugo 2007♥ ♥Skruttan 2012♥
  • Velociped

Ja, alltså... det var inte menat som klagomål... jag flinar brett åt hans förslag. Han kommer bara aldrig få igenom det. :P

• Someday
    Velociped skrev 2011-10-08 09:55:12 följande:
    Jag vill bara visa resultatet av att man ber sambon leta fram förslag på skötbord... Jag kanske är jättekinkig, men vilka av er här skulle kunna tänka sig att ha detta stående hemma (när det finns så många snyggare alternativ)?

www.byggfaktadocu.se/10/company/20/87/88/prod... 
    Skulle aldrig komma på fråga! Inte hemma hos mig i alla fall! Han är ju i alla fall engagerad =)
    Men vad hände med IKEA; Troll och dylikt?
    Be honom gå till babyproffsen, någon möbelaffär eller IKEA och kika lite. Garanterat billigare också...
  • Velociped

:D 
    Jo, vi skulle kika igenom tillsammans, jag hade precis öppnat IKEAs sida men var tvungen att kila på toaletten... Jag sa lite lätt, "du kan väl kolla upp några förslag"  - och kom tillbaka till det där. ;)

Vi kan inte bestämma oss för om vi ska väggmontera på toaletten ovanför handfatet eller ställa en fristående i sovrummet bredvid. Fördelen med toaletten är självklart nära till vatten, nackdelen är att skötbordet kommer hänga där man duschar vilket blir båda i vägen och riskerar att bli blött.

Någon som har lite bra tips? Egentligen skulle vi slängt ut badkaret till fördel för duschkabin, tvättmaskin/skötbord men det kommer inte hinnas med innan bebisen kommer - och dessutom har vi börjat tänka om då tvättstugan är väldigt nära och ofta ledig...

• LillaEko

Vi har inte plats för skötbord på toa så ska ha det i bebisrummet. Så satsar på Ikeas hensvik, dels för att det är fint men också för att man sen kan ha det som bokhylla.

• Velociped
    LillaEko skrev 2011-10-08 11:14:22 följande:
    Vi har inte plats för skötbord på toa så ska ha det i bebisrummet. Så satsar på Ikeas hensvik, dels för att det är fint men också för att man sen kan ha det som bokhylla.
    Tack, jättebra tips - det lutar nog åt nåt sånt...

Första barnet för mig men känslan är att det blir mycket rengöring med våtservetter då? - men det kanske hade varit smidigast oavsett närhet till vatten (om det inte är behov av en rejäl avsköljning såklart...) 
Svar på tråden Januaribebis 2012