• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Alltochinget

Vi kommer köpa ett vägghängt skötbord som vi ska ha över tvättmaskin i badrummet. Har fått tips från kompisar som har barn att inte ha sköt ordet i bebisrummet utan på toa där det är nära till vatten osv. Bebisens rum är ganska litet också så skönt om man slipper den möbeln där inne :)

Hoppas myran vill stanna i magen till januari <3
  • roxylady

Spelar ni musik för bebisen? Vad spelar ni för musik då?

Min bebbe verkar gilla Clair De Lune med Debussy. Mkt pioanoklink. Kanske det h*n reagerar på? :)

• Sapato

Med 1:an körde vi bara den där vita plastbädden från ikea. Vi bodde i en liten lägenhet då med ingen plats för skötbord.
    Bädden flyttades runt. Ibland på golvet i badrummet och ibland på sängen i sovrummet eller i vardagsrummet. Funkade prima för oss.
    Nu har vi en stor bänk i badrummet ovanför tvätt/tork så där tänkte vi lägga en bädd bara.

• Cia80

Förra gången snickrade min far ihop ett skötbord som vi hade låg på tvättmaskinen i badrummet (bodde i lgh). Nu bor vi i hus och har tvättmaskinen ute i groventrén så nu känns det inte så lockande att gå ut med bebis dit varje gång det är dags för blöjbyte
    Så nu har vi köpt detta http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/20131830/ som vi ska ha i badrummet. 

• Jessica82
    lillbumbin skrev 2011-10-07 19:17:47 följande:
    Vi har en son med ADHD och vi var på en föreläsning om det i tisdags. Där sa de att det är mkt som spelar in på de här med att få ADHD många har inte fått de via arv utan de har varit tidiga förlossningar och dessutom komplikation vid förlossningen. Sen miljön m.m ska ta fram mitt kompendium för att se vad som stod. Sen så ska jag skriva lite om
    Vad dom sa men ja tänkte att de ska ja starta i en blogg och så hur det är att vara styvmamma till en son med ADHD och lite andra saker.

nu blev jag nyfiken :) läser gärna din och andras erfarenheter och tankar då vi är mitt i utredning med min 6årig där det finns både möjlighet till ärftlighet och förlossningskomplikationer som orsak till hans problematik
  • Jessica82

Idag har bibis sparkat på rejält hela morgonen och var vaken länge vilket ju var mysigt, men ända sedan dess har jag mått riktigt illa. kan det ha ett samband eller mår jag illa av nån annan anledning??

Jag har inte haft något nämnvärt illamående under graviditeten annars och är nu i v 27.   

• shadowstorm
    Jessica82 skrev 2011-10-08 13:30:33 följande:
    Idag har bibis sparkat på rejält hela morgonen och var vaken länge vilket ju var mysigt, men ända sedan dess har jag mått riktigt illa. kan det ha ett samband eller mår jag illa av nån annan anledning??

Jag har inte haft något nämnvärt illamående under graviditeten annars och är nu i v 27.   
    De kan ju råka tycka på diafragman om jag inte har för mig fel och då kan man må grymt illa. Det jag trodde hände mig igår men visa ju att det var magsjuka :P Som höll på få mig in på FF, fick rent värkar av skiten men under kvällen la de sig och idag är allt lugnt =)
  • bumbi 84
    Velociped skrev 2011-10-08 10:18:57 följande:
    :D 
    Jo, vi skulle kika igenom tillsammans, jag hade precis öppnat IKEAs sida men var tvungen att kila på toaletten... Jag sa lite lätt, "du kan väl kolla upp några förslag"  - och kom tillbaka till det där. ;)

Vi kan inte bestämma oss för om vi ska väggmontera på toaletten ovanför handfatet eller ställa en fristående i sovrummet bredvid. Fördelen med toaletten är självklart nära till vatten, nackdelen är att skötbordet kommer hänga där man duschar vilket blir båda i vägen och riskerar att bli blött.

Någon som har lite bra tips? Egentligen skulle vi slängt ut badkaret till fördel för duschkabin, tvättmaskin/skötbord men det kommer inte hinnas med innan bebisen kommer - och dessutom har vi börjat tänka om då tvättstugan är väldigt nära och ofta ledig...

Vi har skötbord på badkaret. sen har jag hängt duschdraperiet som en fyrkant i stället så det blir som en dusch karbin i ena änden och skötbord i andra. ska man bada är det bara att lyfta ut skötbordet
    Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
  • Velociped
    bumbi 84 skrev 2011-10-08 13:37:52 följande:
    Vi har skötbord på badkaret. sen har jag hängt duschdraperiet som en fyrkant i stället så det blir som en dusch karbin i ena änden och skötbord i andra. ska man bada är det bara att lyfta ut skötbordet
    Vi har funderat på den lösningen men fastnade vid ett par hinder:
    1. är skötbordet på badkaret verkligen stabilt? Jag har bara sett det på bild.
    2. vi har ett väggskåp på kortsidan av badkaret som gör att vi antingen måste ta bort det = förlora det enda förvaringsutrymmet, eller ha skötbordet längre ut = knappt få plats att duscha...

Utrymmet mellan toalettstolen, handfatet och badkaret, som vi kan stå och byta på, är inte mer än ca en halvmeter... inte mycket att spela på då. :/ 
    Vi skulle egentligen bytt ut badkaret mot duschkabin och tvättmaskin och sedan haft skötbordet på maskinen... men vi kommer inte hinna det... 
Svar på tråden Januaribebis 2012