• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Sunflower Sthlm
    roxylady skrev 2011-10-07 14:05:10 följande:
    Ja men då har jag nog hamnat rätt om man säger så :) Gillar inte heller för söta viner.
    Ja men jätte gärna! Okej! Finns billabong på bolagets hemsida? Tror att jag får skicka in någon annan att köpa vinet där ha ha. Tycker det är pinsamt, tänk om folk tror att man faktiskt köper alkohol fast man inte gör det :p
    Skickar nog in sambon *fniss*

Ja men visst! Är lite trött på ramlösan jag med ;) Och snart kommer ju jul å nyår också. Då kanske man vill ha nått gott. Och då sitter ju ett alkoholfritt vin bra :)

Ja nog borde hon veta :)
    Ja, båda finns på hemsidan. Välj alkoholfritt under varugrupp så får du upp alla som finns. De gånger jag har köpt har alla alkoholfria stått i en rund hylla, samlade. Väldigt smidigt och lätt att hitta då den hyllan har varit högre än de andra hyllorna. Skicka sambon du, det är helt ok tycker jag. Jag brukar skicka maken när han ändå ska köpa öl till sig själv. Glad 
  • RaraS

På "vårt" COOP finns det också alkoholfria viner, både röda, vita och musserande. Faktiskt av samma sort jag innan brukade köpa på systemet så tycker ni det är pinsamt att gå till systemet så kan ni ju kolla utbudet i er vanliga affär!

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 12/1-12?
  • coockiejar

Nu har jag bokat en tid på Mama Mia söder för ett extraultraljud. Mest bara för min egen skull. Åker dit om 2 veckor :)

• Cia80

Usch, ingen bra dag idag. Har så ont så snart vet jag inte vad jag gör. Är ledig idag så då är ju storasyster hemma och hon vill ju såklart leka för fullt, så då får jag dåligt samvete för att jag inte orkar/kan
    Det positiva är att det är full fart på bebis  

• roxylady
    Sunflower Sthlm skrev 2011-10-07 14:13:40 följande:
    Ja, båda finns på hemsidan. Välj alkoholfritt under varugrupp så får du upp alla som finns. De gånger jag har köpt har alla alkoholfria stått i en rund hylla, samlade. Väldigt smidigt och lätt att hitta då den hyllan har varit högre än de andra hyllorna. Skicka sambon du, det är helt ok tycker jag. Jag brukar skicka maken när han ändå ska köpa öl till sig själv. Glad 
    Kollade nu. Blir till att prova sedan när man ska iväg på middag :) Låter perfekt!
    Ja det blir nog till att skicka honom he he! Perfekt ju!
    LillaEko skrev 2011-10-07 14:21:06 följande:
    www.systembolaget.se/Sok-dryck/Dryck/?sortfie...
    Tack för tipset! Det ser gott ut!
    RaraS skrev 2011-10-07 14:24:03 följande:

På "vårt" COOP finns det också alkoholfria viner, både röda, vita och musserande. Faktiskt av samma sort jag innan brukade köpa på systemet så tycker ni det är pinsamt att gå till systemet så kan ni ju kolla utbudet i er vanliga affär!

Då ska jag kolla om det är likadant på Maxi. Är ju superbra!
  • Wicky81

Jag har en liten undran....

Är nån insatt i det här med ADHD och liknande?
    Tänker på ärftlighet då min man har utredd adhd och nu ska vi få en son...
    Det lilla jag vet är att risken är att det kan gå vidare från far till son är ganska stor men jag är inte 100 % säker.
    Känns som jag vill forska lite i det här så man vet vad som KANSKE kommer (eller inte, ska inte måla fan på väggen) Min man hade ett helvete i skolan osv och jag tänker inte låta min son gå igenom samma sak...

• Marsätt
    Wicky81 skrev 2011-10-07 16:52:13 följande:
    Jag har en liten undran....

Är nån insatt i det här med ADHD och liknande?
    Tänker på ärftlighet då min man har utredd adhd och nu ska vi få en son...
    Det lilla jag vet är att risken är att det kan gå vidare från far till son är ganska stor men jag är inte 100 % säker.
    Känns som jag vill forska lite i det här så man vet vad som KANSKE kommer (eller inte, ska inte måla fan på väggen) Min man hade ett helvete i skolan osv och jag tänker inte låta min son gå igenom samma sak...

Ja det är ärftligt och jag tror det är en ärflighet på ca. 60-70 %. Är inte helt säker på procenten.. så kolla med någon annan som vet mer.
    ♥Olivia 2004♥ ♥Hugo 2007♥ ♥Skruttan 2012♥
  • Wicky81
    Marsätt skrev 2011-10-07 17:03:47 följande:
    Ja det är ärftligt och jag tror det är en ärflighet på ca. 60-70 %. Är inte helt säker på procenten.. så kolla med någon annan som vet mer.
    Tack :)...jo jag ska kolla upp det mer tänkte jag....
    Dumt iofs att oroa sig för det nu när han inte ens är född än samt att det kommer dröja minst 4a år till kanske innan det märks.
    Men iom att jag lever med det och har erfarenhet som utomstående att se hur det är blir man orolig..Så helt fel att va mer insatt är det väl inte.
    Men nu ska jag njuta av min son därinne och längtar efter att få hålla honom..Så må adhd:n komma, han är min älskade son endå :D
Svar på tråden Januaribebis 2012