• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • LillaEko

Vi har fått upp väven på nästan alla väggar i bebisrummet idag, tyvärr saknades typ två border :( så det får vi ta imorgon. Sen ska det målas vitt :)

• Carolaj83

många som böärjar boa ordentligt nu*härligt*

har också använt skötbordet länge på mina barn....dottern var strax efter 2 år och sonen runt 3 år....är det bara kissblöjor slänger man ju av lite varsom men bajsblöjor har jag alltid velat byta på skötbordet.

vi har också sniglar från ikea, svart målat

min man var o köpte babyskydd igår

saknas bara vaggan        

Rasmus 061219*Nora 081209* Trean januari 2012
  • Jessica82
    shadowstorm skrev 2011-10-08 13:33:24 följande:
    De kan ju råka tycka på diafragman om jag inte har för mig fel och då kan man må grymt illa. Det jag trodde hände mig igår men visa ju att det var magsjuka :P Som höll på få mig in på FF, fick rent värkar av skiten men under kvällen la de sig och idag är allt lugnt =)

men då vet jag.
    tror inte det är magsjuka för min del iallafall för nu mår jag plötsligt bättre jag har vilat och legat ner massor idag så nu när det börjar närma sig läggdags så mår jag bättre och är pigg, får se hur det går att somna sen.

men usch och fy för att bli sjuk överlag när man är gravid, känns som kroppen tar extra mycket stryck av minsta lilla virus  
  • curiosa
    missable skrev 2011-10-08 19:14:50 följande:
    Har hållt på och fixa både i bebisrummet och i tvättstugan, skötbordet blir en uppblåsbar från ikea som vi lägger på handfatet, 

Tänkte måla spjälsängen, men vad ska man använda för färg??? Jag menar om de börjar gnaga etc... 
    All vattenbaserad färg är giftfri. Och om det är ex lacknafta i den så dunstar det när den torkar men eftersom den vattenbaserade är lika bra som oljebaserad i dagsläget så är det ju lika bra att köra på den.
  • fabler
    Velociped skrev 2011-10-08 11:21:56 följande:
    Tack, jättebra tips - det lutar nog åt nåt sånt...

Första barnet för mig men känslan är att det blir mycket rengöring med våtservetter då? - men det kanske hade varit smidigast oavsett närhet till vatten (om det inte är behov av en rejäl avsköljning såklart...) 
    till sonen hade vi leksvik och de kommer vi ha nu med och sen hade vi dessa (fast 2007års modell) www.ikea.com/se/sv/catalog/products/70103207/ och den låga "baljan" använde vi för att hämta ljummet vatten i till de ggr de behövdes. Nu kommer vi ha leksvik men sen även en skötbädd liggandes i badrummet så man även kan byta på golvet i badrummet och då ha nära till vatten. Men när vi bodde i lägenheten fanns de inget utrymme alls att ha varken skötbord eller ens en skötbädd på golvet.
    elias är världens sötaste!!!
  • Jamirl

Älskar bytardagar me, varit på 2 st redan nu i höst, ska på en annan nu på lördag, massa fina bebiskläder, polarn och annat fint för löjliga summor

• fabler
    Syoss skrev 2011-10-08 21:47:32 följande:
    Vi ska köpa detta skötbord www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10153790/ eller ja, det är ju en byrå så vi köper till skötbordsöverdelen också www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10091448
    Då har vi användning för möbeln sen när skötbordsdelen inte behövs längre :)
    jag gillar detta, de e ju så leksvik är oxå. Vi hade kvar byrån så länge vi hade spjälsängen kvar men sen när sonen fick ny säng så matchade inte längre. Tänk bara på att dessa välter ganska lätt så när barnen börjar resa sig mot saker bör dem sättas fast i väggen. Nu var i och för sig våran son extrem på att klättra på saker, så får man en lugnare bebis kanske de inte behövs.
    elias är världens sötaste!!!
  • doriah

Vi hade inget skötbord till lilltjejen, bara en skötbädd på en byrå i sovrummet...vi gör så den här gången också. Jag har nog bytt flest blöjor på en skötbädd på golvet men mannen är lite stelare så han vill gärna kunna stå uppCool

Elsa och Lovis mamma
  • Marsätt

Här blir det en skötbädd på tvättmaskinen i badrummet...har funkat på de andra två så det ska nog funka denna gången också.

♥Olivia 2004♥ ♥Hugo 2007♥ ♥Skruttan 2012♥
Svar på tråden Januaribebis 2012